Vastgelopen in denken, voelen en doen

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Vastgelopen in denken, voelen en doen

Dit onderwerp bevat 33 reacties, heeft 9 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Anoniem 7 jaren, 7 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 34)
  • Auteur

Webmaster
    Bijdrager

Gelden Nijmegenaren ook als ‘oosterlingen’? 😕

Ik heb nl. dezelfde levenshouding. En ja, deze voeding bevordert dit!

Mike

Anoniem

Amsterdam West? Misschien?

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

😀 haha, ja, hier word ik vrolijk van.

Ik woon misschien wel het meest oostelijk….in Nederland dan…bijna Duitse 😉

Of is dat weer niet een pre?

Webmaster
    Bijdrager

Duitsland is bij mij 15 km. vandaan… 😆

Mike

corneliahz
    Bijdrager

Op 13 km. van Duitsland vandaan…..tja, dan zal dát ‘t em wel zijn dan 😉

Vlak bij deze geweldige bio grasgevoerde varkenshouderij:

De Feijterhof, Itterbeck

ruud
    Bijdrager

Mooi filmpje bij die varkenshouderij Lady Marian!

Die varkens hebben hun hangoren zo´n beetje over hun ogen hangen.

Soort flower power varkens lijken ze wel, ook met die vlekken op hun huid:-)

corneliahz
    Bijdrager

Hihi, ja die varkentjes zijn écht heel erg schattig …… als ik er ben kost het me ook moeite om vlees te kopen, maar ik weet dat ze daar een gewéldig leventje hebben gehad en dat sust mijn geweten enigzins. Ik spreek bij het eten van vlees (en eigenlijk bij al het voedsel) dan ook altijd in gedachten mijn dankbaarheid uit voor het leven wat ze gegeven hebben om voor mij als voedsel te dienen…

ruud
    Bijdrager

Ik heb de varkens laten zien aan mijn vriend.

Hij zegt: zou jij die varkens durven slachten of wegbrengen voor de slacht?

Ik zei dat ik dat wel durf.

Gelooftie me niet!

Dus ik zeg wil je dat niet geloven omdat ik dan niet aan je ideaalbeeld voldoe?

¨liever een varkenskelen doorsnijdende keihard in de ketose knallend keiwijf¨

(dit is iemand die wil laten zien dat hij iets van het gebruik ¨kei¨ in de brabantse volksmond afweet maar niet weet waar de werkelijke brabantse klepel hangt.)

Hij zegt dat hij me in dit leven nog eerder in de ketose ziet schieten dan dat ik een varken zou slachten.

Misschien heeft hij wel gelijk, geen idee.

Blijft een moeilijke zaak dat dieren doden gebeuren.

Ik heb denk ik onvoldoende hoeven denken in termen van: de 1 zijn dood is de ander zijn vlees (rijmt niet).

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Marian, jij woont dus dicht bij de varkentjes…waar woon jij precies?

Je schreef laatst over een supermarkt, in het oosten vh land, maar die supermarkt zegt mij helemaal niets.

ik heb regelmatig de ham van deze varkentjes..die is echt zo lekker(ik haal deze op de streekmarkt bij ons)

ruud
    Bijdrager

new speak rijm: ¨de 1 zijn brood is de 1 zijn dood¨

corneliahz
    Bijdrager

Dirtsa, ik ga altijd naar de streekmarkt in Delden (ken je de heerlijke bunkerkazen?) en woon in de omgeving van Almelo.

De Boni-supermarkten die Pure Graze vlees verkopen zijn hier:

BONI SUPERMARKTEN DIE PURE GRAZE VLEES VERKOPEN

Maar ik haal het grasgevoerd rundvlees van Pure Graze altijd bij de C1000 in Den Ham of bij Ado & Karoline zelf.

Is wel grappig met al die streekproducten, lijkt af en toe één grote familie. De zoon van de varkenshouder heeft verkering met de dochter van de bosbessenkwekerij enz. Prachtig vind ik dat, one big family.

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Haha, nou ja, ik ga ook naar streekmarkt in Delden. Woon daar 5 km ongeveer vandaan…dus in de buurt van Almelo, waar mijn man werkt.

(wij wonen in beckum).

Heb je wel eens gesproken met Harrie Boomkamp, uit Denekamp? Erg leuk, de vorige keer heb ik met hem wel anderhalf uur gekletst, hij wist zoveel te vertellen over zijn koeien, de klaver, de zuring, het braden van vlees.

Ik ken alleen de Boni supermarkten niet.

corneliahz
    Bijdrager

Jazeker, Harrie, onze Bourgondische boer van Erve Elferman, mooie kerel!

5 november ga ik weer naar de Streekmarkt.

De Boni winkels zitten ook meer in het midden en westen van het land, niet interessant voor ons oosterlingen 😉 maar misschien wel voor andere forumleden.

Anoniem

Ik weet niet hoe ik een nieuw onderwerp moet beginnen, daarom plaats ik het onder dit onderwerp, aangezien het dicht in de buurt komt.

De laatste paar weken zijn hopeloos! Ik eet wel eens waar volgens WP en dat bevalt me heel goed. Maar daarnaast heb ik een dubbel leven lijkt wel… chips, wijn, koffie…vreselijk! Ik weet van mezelf dat dit tijdelijk is, aangezien ik het (verslavings) patroon herken. Maar het is steeds zo’n strijd in mezelf. Ik denk net zo iets als stoppen met roken. Een datum prikken, weer een datum prikken. Dan lukt het niet. Hekel aan mezelf is het gevolg. Ik voel gewoon dat mijn lichaam deze ‘pulp’ eigenlijk niet aan kan. En toch doe ik het. Ik word niet goed van deze ambivalentie. Het verlangen naar gezond, voedend eten enerzijds en met momenten de sterke drang naar slechte koolhydraten en stimulerende, verdovende producten anderzijds.

Ik voel me opgeblazen en dik. Mijn darmen rommelen. En toch grijp ik naar deze rotzooi.

Dit zie ik als vastlopen in denken, voelen en doen. Ik wil veranderen, patronen voorgoed doorbreken.

Ik weet het: ‘ gewoon’ een kwestie van doen. Toch is het niet zo gewoon.

Daarnaast werk ik erg veel en ontspan te weinig. Ook dat patroon weet ik op dit moment niet te keren.

Ik wilde het even kwijt.

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Ik hoop dat het gelukt is…dat je het werkelijk kwijt bent 😉

Want dan kun je morgen gewoon weer opnieuw beginnen. Kijk wanneer je de moeilijke momenten hebt, en hoe je deze voor kunt zijn.

Ik denk nog steeds te weinig verzadigde vetten, dus je bent letterlijk niet verzadigd. En daar wil je uiteindelijk naar toe.

Dus de maaltijden voldoen niet, waardoor je tussendoor trek hebt.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 34)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.