Vasten gevolgd door voedselvergiftiging

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Vasten gevolgd door voedselvergiftiging

Dit onderwerp bevat 16 reacties, heeft 5 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Gerard 3 jaren, 2 maanden geleden.

2 berichten aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur

mzero
    Bijdrager

Yoghurt verdraag ik erg slecht helaas.
    Geitenmelk heb ik nooit geprobeerd. Ik zal eens opzoeken welke boer dat rauw verkoopt.

Wat ik vreemd vind is dat ik voor de omelet met champignons prima ontlasting had. In de eerste week was de ontlasting goed. Ik heb toen zelfs zwaarder eten genuttigd als bijvoorbeeld rood vlees (biefstuk) en heb ook regelmatig gekookte eieren op.

Na maandagavond is alles pas fout gegaan. Dus ik vermoed echt dat de champignons niet meer goed waren… Ik twijfelde ergens al een beetje, en had het dus absoluut niet mogen eten denk ik.

Afgelopen nacht heb ik weer doorgebracht op de wc. Na een dag constipatie (gepaard met buikpijn/krampen) kwam het er ‘s nachts weer uit.
    De eerste keer bevatte wel delen goede ontlasting. Naar mate ik meerdere keren naar de wc was geweest werd het steeds wateriger.

Vandaag heb ik niets gegeten, totdat ik een uur geleden honger begon te krijgen. Ik eet nu wat gekookte rijst, zonder enige toevoegingen.

Gerard
    Bijdrager

Het kan zijn dat je te weinig maagzuur produceert. Maagzuur is niet alleen een spijsverteringssap, maar helpt ook heel veel bacteriën om zeep. Door te weinig maagzuur, kunnen bacteriën de maag passeren en je ziek maken.
    Ik denk dat je te maken hebt met een wat hardnekkige bacterie in je darmen (een foute, er horen heel veel goede). Voor je aan de medicijnen gaat zou ik, tenzij je te verzwakt raakt, de zaak ik orde zien te krijgen op een natuurlijke manier. In de eerste plaats heel veel drinken, probeer 3 liter per dag en dan wel sole. Verder probiotica waarvan je weet dat je ze verdraagt.
    Rijst kan, maar neem geen zilvervlies; de vezels zullen de darmwand irriteren. Je kan de rijst goed gaar koken en dan pureren.
    Misschien appel of banaan?
    Sterkte!

2 berichten aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.