vaccinaties

Tags: 

Dit onderwerp bevat 2,065 reacties, heeft 157 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Leefbewust.com 7 uur, 25 minuten geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1,996 tot 2,010 (van in totaal 2,066)
  • Auteur

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Tabja, kun je voortaan naar de browser op je mobiele telefoon gaan en daar de URL kopieren? Dan embedt de forulsoftware hem niet zo langgerekt maar gewoon zo:

Dit heb ik gewoon met mijn mobiel gedaan, dus zeg niet dat dit niet gaat…

Mike

Medusa
    Bijdrager

Femke
    Bijdrager

JM
    Bijdrager

complotdenker
    Bijdrager

[audio src="https://www.gezondheidsnieuwsradio.nl/wp-content/uploads/24-10-2019.-Frits-van-der-Blom-vaccinatie.mp3" /]

Voor wie het nog een keer van een arts wil horen 😛

Complotdenker

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Ik heb geen idee waarom de software dit maakt van je link. Wie dit wil horen moet de URL zonder [audio src=" en "/] zelf kopieren en plakken in de adresbalk van je browser.

Mike

Binc
    Bijdrager

Er komt een speciaal team die actief gaan opereren om ouders te overtuigen hun kinderen te vaccineren.

De Tweede Kamer wil dat er meer gebeurt om het aantal ingeënte kinderen te vergroten. Als minimaal 95 procent van de Nederlandse kinderen is ingeënt tegen ernstige ziekten is de kans op verdere besmetting vrijwel nul. De afgelopen jaren is de vaccinatiegraad gedaald tot ongeveer 92 procent.

Het kabinet wil ouders overtuigen via een gesprek met speciaal opgeleide werknemers van het consultatiebureau. Ook gaat een speciaal team op sociale media actief reageren op onzinverhalen over de mogelijke gevaren van inentingen. De groep ouders die gelooft dat inenten gevaarlijk is, dodelijk kan zijn en ook autisme kan veroorzaken, groeit.

https://nos.nl/artikel/2271878-kamer-doe-meer-om-ouders-te-overtuigen-van-belang-vaccineren.html

JM
    Bijdrager

Zo vindt coalitiepartij dat ouders die niet van plan zijn hun kind te vaccineren in contact gebracht moeten worden met hun huisarts. De partij denkt dat een huisarts vertrouwen uitstraalt en lastige vragen over mogelijke bijwerkingen en de werkzaamheid van het vaccin kan beantwoorden.

Ik heb een huisarts gevonden die net zo denkt als ik 😎

Joost

Binc
    Bijdrager

Ik gelukkig ook Joost. Maar helaas word het nog erger als het aan de overheid ligt. Puur en alleen om dwang uit te oefenen om je kind maar vooral te laten vaccineren. Tot boetes aan toe!! Onze maatschappij is inmiddels al zo bekrompen gemaakt dat beiden ouders wel moeten werken om alles te kunnen betalen. Maar wanneer je je kind niet vaccineert gaan er nu dus mogelijk ook boetes uit voortvloeien. En wat gaat het wel niet kosten om zo een speciaal team samen te stellen die ouders ervan moet overtuigen om vooral te vaccineren.

https://nos.nl/artikel/2271944-kamer-kabinet-moet-kijken-naar-boetes-voor-ouders-om-niet-vaccineren.html

JM
    Bijdrager

Inderdaad Binc, het is een zorgelijke ontwikkeling. Ze kunnen doen wat ze willen, maar ik laat ze geen gif in mijn kids spuiten.

Joost

Binc
    Bijdrager

Gelijk heb je Joost! Ik denk dat heel veel tegenstanders van vaccinaties zichzelf niet laten verleiden om dit alsnog te doen. Sowieso is deze hele regeling die bestaat uit korten op kinderopvang wassenneus. Als de tegenstanders van niet vaccineren de kinderopvang echt niet meer kunnen betalen moeten beiden ouders wel blijven werken en kinderen naar de opvang doen. Gevolg misschien schulden daardoor op den duur door deze maatregel. Hoeveel mensen zullen er dan een beroep doen op schuldsanering bij de gemeente? En wedden dat ze dan wel geholpen worden. Dus aan de ene kant word de deur dicht gezet voor niet vaccinerende ouders. Maar uiteindelijk komen ze toch uit bij de achterkant.

Romagi
    Bijdrager

In principe kunnen ze het niet verplichten. Want dat is tegen de wet. Hoewel er af en toe wel over gesproken wordt.
    Ze zijn gek genoeg om de wet te veranderen ben ik bang echter hoop ik dat de tegenstand te groot is. Hitler-methodes.

Binc
    Bijdrager

Nee, ze kunnen het niet verplichten. Er is geen wet voor. Maar wat ze nu doen is het op andere manieren afdwingen door het mensen moeilijk te maken. Gewoon pushen en door de strot duwen, bangmakerij.

Romagi
    Bijdrager

Ik hoor ze ook nooit vertellen wat er allemaal inzit en waarom mensen weigeren. Ik heb mijn dochter wel ingelicht, zelf heeft ze geen tijd om zich ermee te bemoeien maar af en toe print ik iets als het heel belangrijk is.Ze weet intussen wel dat we voorgelogen worden over van alles en nog wat.

Binc
    Bijdrager

Facebook gaat ook sturen op mensen die weigeren te vaccineren.
    Wie zal er volgen?

https://nos.nl/artikel/2272187-facebook-staat-toe-advertenties-te-richten-op-vaccinatieweigeraars.html

15 berichten aan het bekijken - 1,996 tot 2,010 (van in totaal 2,066)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.