Tips bij ontgiften

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Tips bij ontgiften

Dit onderwerp bevat 39 reacties, heeft 8 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Biebs 4 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 40)
  • Auteur

Biebs
    Bijdrager

Hoi,

sinds ik ademhalingstherapie volg ben ik aan het ontgiften.
    Ik ontgift heel erg snel, dus het moet heel rustig aan gaan wil ik alle afvalstoffen goed kunnen afvoeren.

Wat ik al doe (naast zoveel mogelijk WAPF eten):
    Voetenbadjes met epsomzout, zuiveringszout en gember (ik heb geen bad tot mijn beschikking helaas)
    Detox thee van Jacob Hooy drinken
    Ik heb een darmspoeling gedaan
    Koud douchen (vreselijk!)
    M’n huid droogborstelen

Tegen kokos kan ik helaas niet, anders kon ik aan de kokosolie.

Wat kan ik nog meer doen om het ontgiften te bevorderen?
    Mijn huisarts raadde mij Solidago aan, iemand daar ervaringen mee?

Alvast bedankt!

Met deze heb ik wel goede ervaringen inmiddels.
    http://www.kombu.de/holland2.htm
    Ik gebruik wel een 2e fermentatie om de hoeveelheid glucose/fructose zoveel mogelijk te elimineren en er een lekkere fizz aan te geven.

Biebs
    Bijdrager

Dankjewel!

Ik vroeg me af of er ook tekenen zijn waaruit je kan aflezen of het ontgiften goed gaat?
    Ik merk namelijk alleen maar dat mijn klachten 3 x erger worden, verder niks. Ik weet niet of dit betekent dat ik goed of slecht ontgift.

Ik ben namelijk “bang” dat de afvalstoffen nu losgekomen zijn maar mijn lichaam niet goed kunnen verlaten, waardoor ik me zo slecht voel.

maarten2
    Bijdrager

Ik gebruik dit: http://www.voedingisgezondheid.nl/Ozon_en_zuurstof_H2O2_gebruiksaanwijzing.html
    En natriumbicarbonaat. Werkt volgens mij goed.
    natriumbicarbonaat gebruik ik ‘s avonds voor het slapen gaan om de ‘giffen’ af te voeren: voelt goed
    In het begin een ‘griep/verkouden’ gevoel, werd steeds minder en het voelde steeds beter.
    Nergens, zo ver ik weet, kun je het ontgiften meten, dur let op je lijf wat dat ‘zegt’

Biebs
    Bijdrager

Maarten, ik heb twee jaar geleden H2O2 gebruikt en ging daar inderdaad ook heel heftig van ontgiften. Hetzelfde idee dus nu met meer zuurstof door de ademhalingstherapie. Maar het gaat mij vooral om het goed kunnen afvoeren!
    Hoe gebruik je natriumbicarbonaat? Ik doe het in mijn voetenbadjes. Drink jij het?

Het enige wat je met orale inname van natriumbicarbonaat doet is je maagzuur neutraliseren en het opboeren van CO2 wat vrijkomt bij de reactie.

maarten2
    Bijdrager

Biebs,

Ik bruik de helft van een volle T-lepel (niet afgestreken) voor het slapen, op lege maag! dat is belangrijk. Waar/niet waar: je dient dit, in deze hoeveelheid ( weinigheid) twee jaar te doen om volledig te ontgiften.
    een half/een heel uur voor ik de NBC neem neem ik waterstofperoxide volgens, zie link hier boven, nu 50 druppels in water.
    De WPO werkt beter dan de ademhalings-oefeningen, ik spreek voor mij zelf!, maar de ademhaling blijf ik doen en dat gaat nu eigenlijk gewoon vanzelf

Cholesteroliscool,

Helemaal mis, hier hoef ik niet op te reageren, toch?
    Laat u informeren, neem eens het boek van: Mark Cirkus, Natriumbicarbonaat

Binc
    Bijdrager

Absoluut wel waar dat je met bica maagzuur neutraliseert.
    Daarom ben ik ook benieuwd naar hoe jou voeding patroon eruit ziet Maarten?
    En welke klachten ervaarde jij dan?

KUN je dat aangeven?

maarten2
    Bijdrager

Mijn voedingspatroon ziet er heel gewoon uit, ik KAN dat aangeven, maar ben het niet van plan.
    Ik ga dat boek hier ook niet overtypen, Binc, want: ‘Juist ingenomen NBC heeft niets te neutraliseren.’
    Lees eerst het boek maar even.

Een kuurtje intraveneus bica voor $77000 doen en dan nog de pijp uitgaan.
    http://www.bbc.com/news/magazine-38650739
    Het is dezelfde hardnekkige BS als basisch water drinken.

Binc
    Bijdrager

Maarten,

Wat is gewoon voor jou?
    Ken je dit boek?
    Wel eens gehoord van maagzuur tekort?
    Bica werkt net als rennies

http://www.succesboeken.nl/?isbn=9789079872497#.WWjOg4VNeEc

Biebs
    Bijdrager

Maarten, ik begrijp dat H2O2 beter werkt, maar dat gaat me véél te snel. Ik heb het ooit opgebouwd tot 8 druppels 10% en ik was zo intens aan het ontgiften (dood- en doodop, alleen maar huilen, wazig zien, niets meer kunnen) dat ik dat niet meer trok. Dus weer afgebouwd.

Nu met ademhalingstherapie kan ik het heel langzaam doen, kennelijk heeft mijn lichaam dat nodig.

Sommige mensen hebben duidelijke tekens als ze ontgiften dacht ik, qua ontlasting, een loopneus, etc. Ik zou wel willen dat mijn lichaam wat duidelijker was haha.

maarten2
    Bijdrager

Binc,
    Wat is gewoon voor jou? Normaal is bij mij gewoon. Alles vers, geen fabrieks-pot

Ken je dit boek? Gezien maar niet gekocht. Goed boek.

Wel eens gehoord van maagzuur tekort? Maagzuur is niet alleen goed, maar ook brood
    nodig dus tekort moet niet en heb ik niet.

Bica werkt net als rennies Ik ken rennies niet (in gebruik).

Binc
    Bijdrager

Wat is voor mij gewoon?
    Weston price zoals de meesten hier.
    Maar waarom koppel je de vraag terug zinder zelf globaal aan te geven wat je eet?
    Zoals ontbijt, lunch en avondeten?

Brood is niet iets wat in wapf voeding thuis hoort. Bij jou wel?
    Fruit? Dierlijke vetten?

Gerard
    Bijdrager

Ik nem de laatste dagen 2 x per dag een glas water met een flinke theelepel natriumbicarbonaat er in opgelost op de nuchtere maag. Niets opboeren.
    Ik voorafgaan een test gedaan om de zien of ik voldoende maagzuur produceer: heel veel eiwitrijk vlees gegeten. Geen gerommel, geen winden, gewoon helemaal goed. Is denk ik een kwestie van maagzuur aanmaken alleen als het moet. Maar ja, hoe doe je dat?
    Ik kan trouwens behoorlijk goed voedsel eten wat min-of-meer bedorven is: vlees van weken oud dat heerlijk zacht geworden is en door de keuringsdienst van waren direct afgekeurd zou worden geeft me geen enkel probleem, zelfs rauw, en dat smaakt erg lekker.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 40)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.