Teveel afvallen in gewicht

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Teveel afvallen in gewicht

Dit onderwerp bevat 11 reacties, heeft 6 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Webmaster 6 jaren, 11 maanden geleden.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #2013

    Poekie
    Moderator

    Het volgende post ik n.a.v. een vraag van iemand die de afgelopen keren op de lezingen van Mike is geweest.

    n.a.v. die middagen zijn ze begonnen hun eetpatroon aan te passen.

    Het gaat om een oudere man die altijd rond de 60 kg woog en na verandering van hun eetpatroon alleen maar af blijft vallen, hij weegt nu 52 kg.

    Hij voelt zichzelf verder wel gezond en fit.

    Hij heeft een maand lang adrenal geslikt, wat niet goed beviel en na overleg met Mike is hij daarmee gestopt.

    Ik heb gevraagd naar het voedingspatroon, dat is aardig goed op een paar verbeter puntjes na: koffie, banaan, linzen, aardappels, macaroni, rozijnen en de cracker.

    De mail heb ik ontvangen van zijn vrouw.

    Mijn advies is om de verbeter puntjes zoals hierboven aandacht te geven en om de juiste koolhydraten te gaan gebruiken.

    In dit geval 100 gram droog gewicht van: honing, glutenvrije granen (witte basmatirijst, quinoa, gierst en boekweit).

    Groentes gebruiken ze al. Weet alleen niet of het gekookt/gebakken/gewokt is of rauw. Dus bij deze het advies om groentes altijd te verhitten, dit i.v.m. onverteerbare cellulose wat niet goed is voor je darmen.

    Graag hoor ik of er nog meer is wat ze kunnen doen/laten.

    Hieronder hun mail met eetpatroon:

    Quote:
    Hoi Lia,

    Fijn dat je dit voor ons wil doen!

    Mijn man start met een glas water waarin sole appelazijn honing H2O2 en lugol jodium ( 2x per wk ).

    Na een half uur 1 glas smoothie gemaakt van crème freche, kefir kwark aangevuld met yoghurt of melk.

    Daarin komen veel verschillende kruiden, gistvlokken,iemen tarwek. levertraan greenpasture cocosolie, ei, appelazijn, sole, kiwi, appel of banaan en een klein stukje citroen .En zo af en toe avocado.

    Uurtje later koffie met slagroom

    Lunch grote kop soep ( jouw heerlijke recept ) opnieuw een glas smoothie en een zuurdesem boterham of spelt roggebroodje met roomboter, kaas of worst.

    ‘s Avonds veel verschillende soorten groente met roomboter vlees / vis / en soms lever.

    Afwisselend daarbij linzen aardappelen (weinig) macaroni, rijst, quinoa of niets.

    Toetje: kwark met rozijnen pruimen of bramen.

    Twee uur later koffie en op het eind van de avond stukjes kaas worst en een cracker erbij,

    Mijn man heeft geen problemen met de stoelgang.

    Gaat minimaal 1x een ochtend tennissen en heeft afgelopen zomer veel getuinierd.

    Hij voelt zich net als ik gezond en energiek.

    Een heel epistel, maar hopelijk kun je hier iets mee.

    #58849

    Anoniem

    Ik zou 3 tot 4 keer per dag een glas rauwe melk toevoegen, dit is vloeibaar en makkelijk tussendoor te nemen.

    #58850

    Poekie
    Moderator

    Ik heb net deze reactie gemaild:

    Quote:
    Zelf adviseer ik het volgende:

    De banaan laten staan, dit is een pure zetmeel/suiker bom. Verder, als je fruit gebruikt dan alleen zuur fruit.

    Als ik zelf zo aan het zoeken zou zijn naar een betere gezondheid (lees in jullie geval meer gewicht) dan zou ik zeer zeker geen koffie meer drinken. Er zijn mensen die zeggen: ja maar, voorheen dronk ik veel meer wat kan zo’n koppie (of twee) nu voor kwaad. Probeer het maar eens te laten staan dan zul je zien dat het een pure verslaving is.

    Hier het verhaal van Mike over [url=http://]koffie en brood[/url]http://www.fonteine.com/mike_donkers.html nog maar erbij gezet.

    Linzen bevatten (net als alle bonen, peulvruchten, pitten, zaden en noten) fytinezuur:

    Fytinezuur

    Alle zaden, granen, bonen, noten en peulvruchten bevatten fytinezuur dat de enzymatische levensvonk tegenhoudt die ervoor zorgt dat ze gaan ontkiemen waardoor de levenskracht vrij komt. Door blootstelling aan water zijn de omstandigheden hiervoor juist en lekt het fytinezuur weg. Wel het water weggooien waarin geweekt wordt! Fytinezuur remt en blokkeert mineralen en enzymen, waardoor deze weliswaar in de voeding zitten maar niet beschikbaar worden voor je lichaam. Foute boel dus!

    Fytinezuur zorgt ervoor dat het lichaam calcium gaat lenen uit zijn eigen skeletstructuur. Daarnaast is er bewijs dat fytinezuur ook ten koste gaat van je voorraad aan vitamine C en D omdat beide vitamines fytinezuur neutraliseren. Vandaar dat de consumptie van scheepsbeschuit leidde tot scheurbuik bij matrozen. tekst van Mike.

    aardappelen zijn nachtschades. En macaroni zijn granen, en nog de verkeerde ook.

    Eet dan in ieder geval de juiste koolhydraten: honing, glutenvrije granen (witte basmatirijst, quinoa, gierst en boekweit).

    De groentes in ieder geval verhitten: wokken, koken, bakken, stomen.

    Dit breekt de cellulose (verhoutte delen) af, wat beter is voor de darmen.

    Gedroogd fruit zijn suikerbommetjes, dat is nog erger dan vers fruit, gedroogd bevat fruit veel meer suikers. Uit den boze.

    Verder zullen we zien wat voor reacties er komen.

    Lia

    #58851

    fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

    Ik viel in het begin ook snel af, ongeveer 10 kg, maar daarna stabiliseerde zich het gewicht, en ik zit nu al meer dan een jaar op dit gewicht. Val niet meer af en kom niet aan. Ik denk dat het lichaam even een nieuw evenwicht moet zoeken.

    #58852

    Webmaster
    Bijdrager

    Ik denk dat mensen zo snel afvallen, omdat ze hun systeem bljven opjagen met de verkeerde koolhydraten. Hun bijnieren gaan dan te hard. Dit komt ook de opname van voedingsstoffen niet ten goede, het voedsel gaat er net zo snel weer uit als het erin kwam! Koffie en sigaretten zijn ook beruchte factoren!

    Mike

    #58853

    simone
    Bijdrager

    Lia,

    Rauwe groentes zijn soms toch juist wel goed vanwege de chlorofyl?

    Hoe donkerder het blad hoe beter en hoe dikker het blad des te langer koken.

    Een uitzondering daarop vormt spinazie.

    Volgens mij had Popeye geen flauw benul van oxaalzuur.

    Kwam trouwens dit tegen:http://www.essentiele-suikers.nl/

    Dan hebben ze het ergens over suikerantennes.

    Kan het niet zo zijn dat als je al een geruime tijd heel gezond eet volgens het WAPF principe je lichaam het één en ander corrigeert of nog beter dat bepaalde stoffen samen een synergie vormen zodat goede koolhydraten in lage doseringen geen probleem zijn.

    Zeg maar als je glutenvrij eet en gefermenteerde producten, rauwe melk etc., kan het dan niet zo zijn dat bepaalde fermenten en enzymen het één en ander opruimen cq verwerken of verteren? Een soort omvormers.Lichamelijke impdedantie correctie.

    Dan kan heel af en toe een keer zoet fruit als ik noem maar wat meloen minder kwaad maar omdat de gemiddelde mens tegenwoordig rommel eet wat heel erg bewerkt is, geen voedingswaarde heeft maar alleen vult. Het is alleen maar zoet wat de klok slaat. Bitter, zuur of gefermenteerd lust men bijna niet meer terwijl juist deze heel belangrijk zijn. Je kunt nooit perfect eten, dat bestaat niet, heeft nooit bestaan en zal ook nooit gaan bestaan maar doordat je voor het grootste deel gezond eet dealt ons lichaam wel met af en toe minder perfect of zit ik er nu helemaal naast?

    #58854

    Poekie
    Moderator

    Haluk,

    Ik kan me wel vinden in jouw bevindingen hoor. Maar deze mensen moeten dan toch eerst op dat ‘niveau’ komen waarop ze dan af en toe kunnen ‘zondigen’. Om op dat niveau te komen zou ik toch zoveel mogelijk WAPF eten. En als de man dan op een gewicht komt dat bij hem past kan je wel eens wat zoet fruit pakken of zo.

    Maar dan zou ik het nog wel met vet innemen.

    Ik denk dat als je gewend bent aan dit voedingspatroon dat je er op een gegeven moment geen behoefte meer aan hebt.

    Tenminste ik niet.

    Over de rauwe groentes, Mike geeft aan dat je door te verhitten de cellulose breekt. Daarom lijkt het mij beter om je groentes te koken/wokken/bakken.

    Lia

    #58855

    Webmaster
    Bijdrager

    Haluk,

    Kijk uit dat je niet in de valkuil trapt van ‘ach, soms moet dat kunnen’. Natuurlijk kan je lichaam wel tegen een stootje, maar alleen als je sterk genoeg bent. De meeste van ons zijn flink verzwakt (lees de waslijst aan klachten die hier dagelijks voorbij komen) en dan moet je juist ernaar streven om je niet te buiten te gaan aan schadelijk gemaksvoedsel.

    Eerst moet je je voedingstekorten wegwerken. Pas als je over voldoende voedingsreserves beschikt kun je misschien weer eens iets tot je nemen wat minder goed voor je is. Bovendien ga ik met Poekie mee: op een gegeven moment wil je alleen nog maar volledig en volwaardig voedsel, het lichaam gaat niet meer akkoord met minder. Houd als stelregel aan: waar je nog naar snakt, zit nog in je. Zuiver dat er eerst maar eens uit en dan praten we verder.

    Mike

    #58856

    simone
    Bijdrager

    Mike,

    Volkomen gelijk heb je.Ik neem het ook serieus en ik ben er nog laaaaang niet, that I know en mischien had ik het beter niet kunnen posten dacht ik achteraf om niet de indruk te wekken voor anderen zodat ze denken oh dan kan ik af en toe wel zondigen.Zo werkt dat niet nee.Het is wat je altijd zegt, wij zijn zo erg gedegenereerd dat we niets meer kunnen permiteren en geen reserves hebben om het op te vangen.De emmer is overvol en

    loopt al beetje bij beetje over.

    Verder heb ik allang niet meer de behoefte om ongezond te eten, ik geniet van zo als het nu gaat en dat is veel beter.Zit ook veel beter in mijn vel.

    Heb af en toe wel de neiging naar koolhydraten maar ben echt verslaafd aan verzadigd vet.Kan er geen genoeg van krijgen.

    #58857

    simone
    Bijdrager

    Wat vinden jullie van het stuk over suikerantennes:www.essentiele-suikers.nl/

    #58858

    Anoniem

    mijn gevoel zegt als we de gezonde dingen eten/drinken dat er voldoende suikers in zitten, in de rauwe melk, in groenten enz.

    De website over suikerantenne’s hebben het over een probleem en bieden ook meteen de oplossing in de vorm van suppletie en iedereen heeft er wat aan..

    Hun waarschijnlijk ook! Wat mij betreft voelt het niet goed.

    #58859

    Webmaster
    Bijdrager

    Laten we voor eens en voor altijd dit misverstand de wereld uit helpen: er zijn geen essentiele suikers. Althans, niet in de wetenschappelijke zin. Daarmee wordt bedoeld dat we deze uit voeding moeten verkrijgen, omdat ze niet door ons lichaam zelf kunnen aangemaakt. Het lichaam is perfect in staat om eiwitten en vetten om te zetten in suikers.

    In de volksmond betekent het woord ‘essentieel’ echter dat we niet zonder ze kunnen. Het lichaam heeft inderdaad suikers nodig en kan dus in dat opzicht niet zonder. Er zijn ook polysacchariden (complexe suikers) die zo bezien essentieel zijn. Maar in wetenschappelijke zin zijn ze niet essentieel, want je lichaam maakt deze wel degelijk zelf aan.

    Deze spraakverwarring tussen essentieel in de wetenschappelijke zin des woords en in de volksmond is bijzonder ongelukkig. Beter had men kunnen spreken van helende suikers. Ik ben het dus niet met de strekking van het artikel oneens, maar wel met de gebruikte terminologie. Het suggereert nl. dat je deze helende suikers ook daadwerkelijk moet eten en dat is totaal niet waar. Je lichaam maakt deze zelf aan uit eiwitten en vetten. Focus je dus op de juiste vetten en eiwitten en je hoeft je er helemaal niet mee bezig te houden.

    Mike

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.