strabismus

3 berichten aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Anoniem
    Inactief

Dankjewel voor het mee denken.

Ja, kantoorwerk kan op den duur klachten geven bij verkeerde houding zoaks zit hoogte en bepaalde handelingen. Niet zo vreemd dat er dan lichamelijke klachten ontstaan.

Fijn dat je na de behandeling weer fitter voelt.

Zouden die klachten het gevolg kunnen zijn van je schildklier? Wanneer heb je deze voor het laatst laten testen?

Hier nu een paar weken bezig met acerola poeder. Dat ging al iets beter. Sinds dit weekend toch ook weer terug gevallen op de ashwaganda.
    Ik moet zeggen dat ik de laatste 2 dagen wel meer energie heb. Wel ook met lever pillen en nier pillen erbij naast de standaard supplementen. Het zicht van mijn ogen is niet veranderd en er komt een hoop troep uit 1 oog en jeuk in dat oog in combi met tranen. Maar heb wel meer energie en kan makkelijker opstaan.

Misschien is het een idee voor jou om toch nog inzichtelijk te krijgen wat je schildklier waarde nu is?

Anoniem
    Inactief

De symptomen van trage schildklier waaronder jeuk en pijnlijke gewrichten. Je klachten zoals duizelig, jeuk en gewrichten zouden ook te maken kunnen hebben met bijnieruitputting.

Veel voorkomende symptomen bij een te langzaam werkende schildklier zijn: keelpijn, vermoeidheid, haaruitval (dun haar), depressie, hoofdpijn/migraine, gezwollen schildklier (ook wel struma genoemd), droge bleke huid, verhoogde cholesterol, breekbare langzaam groeiende nagels, moeilijk slikken of brok in keel, koude handen en voeten, lage hartslag, obstipatie, slaapproblemen, spataderen of couperose, spierkrampen, spierpijnen en/of pijn in gewrichten, verlaagde temperatuur in de ochtend (36.0 of lager), vocht vasthouden in de enkels en handen, én aankomen.

Secundair aan de bekendste symptomen van een trage schildklier zijn er ook zeldzamere en persoonlijke klachten die optreden. Zeldzame klachten waar soms over gesproken worden zijn duizeligheid (vaak als er ook een bijnieruitputting en chronische stressbelasting is), jeuk, veranderde bloeddruk, meer opvliegers, gezwollen tong, oorsuizen (tinnitus), oorpijn, droge mond, benauwdheid, dikke nek, stemmingswisselingen, verminderd libido, nodules (knobbels op de schildklier), hypersensitiviteit, bloedarmoede, nachtelijk zweten, bedplassen, nekpijn, rugpijn, hese stem, reuma, fibromyalgie, vitiligo, oedeem, én lipoedeem.

https://www.dehormoonfactor.nl/schildklier

Anoniem
    Inactief

Romagi, hoe gaat het nu met je duizeligheid?

Ik heb iets ontdekt voor wat betreft de bijnieren. Vitamine C is voeding voor de bijnieren. Ascorbinezuur hielp bij mij niet en deed niks. Laatst gelezen dat acerola adrenaline verlaagt. Aanvankelijk heb ik in het verleden toen ik acerola gebruikte ervaren dat ik daar energie van kreeg. Recentelijk weer net acerola begonnen en merkte wel dat het iets deed. Maar merkte ook wat anders, namelijk uitputting. Dat had ik al maar nu werd het erger. Voor mij een teken dat ik op adrenaline functioneer maar ook een tekort aan cortisol. Ik ben gestart met adrenacomplex erbij van AOV. Resultaat is minder spierpijnen en het lijkt erop dat dit effect heeft op de oogspieren waar ik last van had. In positieve zin want ben minder duizelig. De reden waarom adrenacomplex of gewoon adrenal met of zonder adrenaline ongewenst effect kan hebben. Te hoog adrenaline en cortisol bij nemen maakt de situatie alleen maar erger. De ervaring leert mij nu adrenaline te verlagen en cortisol bij te nemen alvorens de focus op de schildklier te leggen.

Overigens raad ik jou niet aan om om zelf dit uit te proberen wanneer je schildklier medicatie neemt.

Ik had laatst ergens een artikel geplaatst waarin stond dat acerola adrenaline verlaagt maar weet niet meer waar. Ik denk dus niet dat een bijnieruitputting hersteld met alleen bijnierhormonen. Of dit nu met of zonder adrenaline is. Het 1 moet blijkbaar eerst naar beneden voordat cortisol Evt kan werken. Mijn ervaring was immers dat ook alleen cortisol niet effectief was.

Nu maar even afwachten hoe dit verder ontwikkeld.

3 berichten aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.