sporten.

Dit onderwerp bevat 131 reacties, heeft 31 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  ad ligtvoet 3 jaren, 10 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 132)
  • Auteur

E123
    Bijdrager
    Quote:
    dus je vind dat iemand die bv op de cover van men’s health staat ondervoedt is?

Enof deze mensen ondervoed zijn! 99+% van Nederland is ondervoed. Je denkt toch niet dat al die bakken magere kwark, eiwitshakes, en een dieet gebaseerd op koolhydraten en eiwitten voldoende voedingsstoffen levert?

Ik ben niet tegen sporten, en zelfs wat krachtoefeningen vind ik geen probleem op z’n tijd als je het maar niet overdrijft denk ik ook dat sporten best gezond kan zijn.

Maar geloof me, ook deze mensen zijn zwaar ondervoed. Grote spierballen zegt niets over de staat van je gezondheid.

Anoniem

Wat op de cover van men`s health staat is ver van de realiteit vandaan. Deze mensen gebruiken ook dingen wat het daglicht niet kunnen verdragen. Dan gaat er nog eens een photoshop overheen en klaar.

Staar je er niet blind op.

Anoniem

@janse maar bv die jongen op de cover die eet toch juist ook onwijs veel vlees, groenten en zuivel producten, relatief weinig koolhydraten…. doordat zo iemand veel traint eet hij ook veel meer. beschouw jij jezelf ook bij die 99+%? en beschouw je iedereen met een gespierd lichaam ondervoed?

groetjes

Webmaster
    Bijdrager

Als ‘Men’s Health’ de norm wordt voor wat voor gezondheid moet doorgaan, dan kan ik maar beter stoppen met dit forum, want dan is er geen hoop meer… 😕

Mike

zizou789
    Bijdrager

@mike. ik denk dat het niets te maken heeft met onzekerheid, maar dat het meer

een combinaties is van: je gezond voelen, en indruk maken op het andere geslacht 😉

een gespierd lichaam hebben, vinden de meeste vrouwen aantrekkelijk 😉 (hier in het westen tenminste) misschien vinden ze in afrika het wel weer mooier als je een onepack hebt, en zien ze dat als welvaart, hier wordt het geassocieerd met ongezond, en ongediciplineerd. 😉

Webmaster
    Bijdrager

Waar het mee te maken heeft, is een verstoord gezondheidsbeeld en een verstoord schoonheidsbeeld, oftewel: een verstoord modebeeld. We leven in een verziekte samenleving. En of het te maken heeft met onzekerheid! Als je je moet afbeulen om ‘mooi’ te zijn en daarmee dus feitelijk je lichaam straft i.p.v. beloont, getuigt dat van innerlijke onzekerheid die je probeert te maskeren met uiterlijke ‘zekerheid’. Gezondheid en schoonheid horen 1 en hetzelfde te zijn. Kijk naar het woord: schoon-heid. Schoon van binnen is mooi van buiten. Tijd om je hele door de media opgedrongen modebeeld eens flink te herzien, lijkt me!

Mike

Anoniem

@mike

Helemaal mee eens wat je hier net zegt…. maar iemand ondervoed vinden omdat diegene buikspieren heeft?! Is een beetje apart naar mijn idee. Als ik mezelf nu nog ondervoed, vind ik best knap met wat ik eet (ben ook 7 kilo aangekomen) en ik in de tussen tijd meer (zichtbare) buikspieren heb gekregen. Ook meer kracht erin btw, ik voel en merk dat. Zonder daar echt veel moeite voor hebben gedaan, niet extra trainen ofzo want dat doe ik niet. Hoe verklaar jij dat dan, hoe ondervoed ik mezelf als ik 7 kilo aankom?!

@zizou

Quote:
    en indruk maken op het andere geslacht

een gespierd lichaam hebben, vinden de meeste vrouwen aantrekkelijk

Precies met wat Mike bedoeld, dit is nog steeds onzekerheid! Waarom moet jij perse een sixpack willen, jij DENKT dat vrouwen dat o zo graag willen. De meeste vrouwen boeit het niet want die zien ze alleen in bed en tijdens de zomer. En dan nog steeds is het totaal niet boeiend, het is een leuk extra’tje en je hebt genoeg vrouwen die het zelfs lelijk vinden. Naar mijn idee, niet die van Mike dus, kan een sixpack wel degelijk op gezondheid duiden… want waarom mogen je buikspieren niet in topvorm zijn en de rest van het lichaam wel? Elk lichaam is weer anders en sommige zullen altijd hard moeten trainen om echt die ‘blokjes’ te krijgen en andere (zoals ik) hoeven er maar weinig voor te doen.

Anoniem

erg interessant onderwerp! Ikzelf sport met name omdat ik het leuk vind… Wellicht heeft de achterliggende reden dat je bij intensieve sport je in suikerverbranding overgaat? Bij minder intensief kan je lichaam dit namelijk makkelijk met ververbranding af.

Ik merk dat mijn lichaam steeds langer in vetverbrandingszone blijft sinds ik WAPF…

Maar is af en toe sporten nu echt zo erg? De volkeren die price beschreven heeft hadden een hoog gehalte aan lichaamsbeweging op een dag. En het door de bergen lopen met 100-150 kilo op je rug mag je in mijn ogen zien als topsport! Ze waren in mijn beleving ook afgetraind! (stonden de Hanza’s bv. niet bekend om hun afgetrainde lichamen?)

Anoniem

Mark Sisson heeft een mooie sixpack, en ik geloof werkelijk niet dat hij ondervoed is. Ik denk wel dat zijn benadering van sport op een “primal” manier een goede is. Hij heeft daar prima programma’s voor.

Overigens, sport is een uitvinding die zo’n 100 jaar geleden pas ontstond bij de rijke Engelse adel, als competitief tijdverdrijf. De hele ‘gezonde gesst in gezond lichaam’ cultus hebben we gewoon aan Hitler te danken. Vor die tijd bestond dit idee niet of nauwelijks. Zelfs de oude Olympische spelen waren gewoon gebaseerd op wedstrijden tussen elkaar beconcurrerende gemeenschappen.

Anoniem

Ik doe ook dagelijks (thuis) wat bilspieroefeningen. Sorry maar ronde billen zijn gewoon mooier dan van die hangende, platte.

Ook doe ik de hoofdstand een yoga-oefening dagelijks en ga ik binnenkort in de ochtend twee x rustig joggen in de buitenlucht.

Ik merk dat dat een zeer gunstig effect heeft op mijn bloedsomloop.

Webmaster
    Bijdrager

Ik reageerde op de opmerking van Timo, met name toen hij een of ander commercieel blad aanhaalde als de Gouden Standaard. Tijdens de recente Olympische Spelen zag ik renners en springers medailles winnen. Ze waren allemaal zwart. Ze hebben hun shirt niet uitgedaan, maar reken maar dat daar sixpacks onder zaten! Vraag jezelf af waarom gekleurde mensen altijd de medailles in deze disciplines winnen en blanken niet. Antwoord: ze beantwoorden meer aan de oorspronkelijke blauwdruk! Je weet wel: rond gezicht, brede neus, brede kaken. Precies wat ook de bevindingen waren van Weston Price. Het is dus wel degelijk mogelijk om gezond te zijn met een sixpack, voorwaarde is wel dat je goed doorvoed bent.

De blanke, westerse mens die op koolhydraten meent te moeten draaien is per definitie ondervoed. Het hele programma (bewust gekozen term, want we worden geprogrammeerd, gehersenspoeld) van weinig calorieen en veel lichaamsbeweging komt neer op uithongering en uitputting. Combineer dit met suikervergisting i.p.v. vetverbranding en het is ineens niet meer zo vreemd dat steeds meer blanke topsporters kanker en hartaanvallen krijgen.

Mike

Anoniem

Ben blij dat iedereen hier nog voor zichzelf nadenkt en niet alles klakkeloos van Mike aanneemt m.b.t. het onderwerp ‘sport’ en een ‘atletisch uiterlijk’.

@mike snap wel dat de meeste Nederlanders ondervoed zijn doordat ze op koolhydraten leven en slechte voeding tot zich nemen maar dit associeer ik zelf meestal met te dunne of te dikke, bleken mensen met een soms slechte huid etc. niet met atletisch gebouwde/sportieve mensen. met uitzondering van bv marathonlopers.

groet,

Timo

Webmaster
    Bijdrager

Timo,

Jij associeert sporten en afgetraind zijn automatisch met gezondheid. Te langdurige en intensieve anaerobe sportbeoefening is zeer ongezond en trekt o.a. een zware wissel op je bijnieren. Ga maar eens goed rondkijken en rondvragen in de sportschool. Huidklachten zijn aan de orde van de dag. Wat jij doet is niet voor jezelf denken, maar redeneren vanuit een geloofsovertuiging. Als je de werkelijkheid echt onder ogen durft te zien, zul je merken dat krachtsport en cardio extreem ongezond zijn.

Mike

Anoniem

Je moet het gewoon beperken tot een half uur krachttraining en dan geen cardio erna of ervoor. Denk ook aan je gewrichten. Wanneer je zware oefeningen doet krijgen je gewrichten een flinke opdonder dit zal zich niet nu uiten maar later. Bepaalde oefeningen zijn erg belastend op de schoudergewrichten ook al voer je de oefening goed uit. Beperk de tijd en het gewicht en zorg voor goede rust heel veel rust.

Webmaster
    Bijdrager

De vroege mens deed niet aan krachttraining of cardio. Die wandelde hele afstanden, vanwege zijn nomadische levensstijl. Hij telde ook geen zware gewichten in zijn eentje. Grote prooidieren werden gezamenlijk gedragen en verder beperkte het gewicht op de armen zich tot het oppakken van een kind in tijden van gevaar (waarbij de spieren extra sterk worden door glucose-afgifte a.g.v. stresshormonen) en het dragen van een bos takken voor het maken van vuur. Alles gebeurde in de open lucht, dus niet in een verstikkende fitnessruimte. Ook joggen in de open lucht is pure waanzin. Zeer belastend voor de gewrichten en de mens is geen duurloper, kijk maar naar hoe ongezond (uitgemergeld) marathonlopers zijn.

Mike

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 132)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.