Spiritueel nihilisme

Forum Forums Wereldpolitiek & nieuwsachtergronden Spiritueel nihilisme

Dit onderwerp bevat 1,577 reacties, heeft 56 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Godsgeschenk 1 week, 2 dagen geleden.

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 1,578)
  • Auteur

Anoniem

Er zullen maar weinigen slagen voor deze examen vrees ik !

eli
    Bijdrager

Inderdaad Mike, m’n ogen gingen wel wat verder openstaan toen ik dit allemaal las haha! erg interessant en wil mij er eigenlijk wel meer in gaan verdiepen, ook om het beter te kunnen begrijpen en mijn eigen oordeel te kunnen vormen. Wie zijn dan precies die Illuminatie, als in, horen allerlei regeringsleiders tot een bepaalde bond oid? en was Pike daarvan dan de grondlegger ofzo?

waar ik mij(n) (oordeel) wel in herken is het idee over de wetenschap als ‘religie’, iets om op je hoede voor te zijn.

Anoniem

Kennen Kennen Kennen. leer voelen. Je bent het leven zelf, er is niks te kennen, er is wel iets open te maken en toe te laten. Als je altijd iets op een verstandelijke manier onderzoekt zul je het geheel niet overzien. Als het juiste onderzoek laat zien dat er een begeesterde kracht achter alles zit, en vanuit die begeesterde kracht uitgaat, overzie je alles.

Anoniem

Jakob agnoticisme is:

Het agnosticisme is de filosofische leer dat kennis van religieuze ideeën over vermeende bovennatuurlijke verschijnselen onmogelijk is, omdat deze niet (met de wetenschappelijke methode) te bewijzen zijn. In de negentiende eeuw ontstond de term agnosticisme als noemer voor de overtuiging dat de kenbare werkelijkheid geen aanleiding geeft om het bestaan van God te veronderstellen. Een aanhanger van het agnosticisme is een agnost of agnosticus, meervoud agnosten respectievelijk agnostici.

Jij zegt:

Agnosticisme heeft geen betrekking op het geloof in een god, maar op de mogelijkheid om het bestaan of niet-bestaan van een god te kennen.

Lees verder:

Volgens het agnosticisme is er geen God volgens het agnosticisme het is wetenschappelijk niet te bewijzen dat er een God of bovennatuurlijke verschijnselen zijn. Dus de mogelijkheid om het bestaan of niet-bestaan van God te kennen hoef je dan niet te zeggen want er is geen God volgens het agnosticisme. En welke mogelijkheid volgens het agnosticisme? Het is gewoon nihilistisch denken!

Het is je eigen afbakenen van het geheel. Het is ook het wetenschappelijk denken op een troon te zetten die geen ondergrond heeft.

Zelfs zonder wetenschap draait alles in het heelal door, en puntje precies. Nou waar komt dan dat vandaan? Wetenschap moet gebruikt worden om je naar de waarheid te leiden, en niet als doel op zich, net als het verstand niet het doel op zich moet worden maar een hulpmiddel om de waarheid toe te laten en te zien.

Webmaster
    Bijdrager

South Park over waarom agnosten Dr Pepper drinken:

:mrgreen:

En hier de agnostische code en het agnostische gebed:

http://www.youtube.com/watch?v=x0F9b_o3uBk

https://www.youtube.com/watch?v=R66r_XMoDkk

:mrgreen:

Mike

En ook over het paranormale wordt alles op alles aangedaan om te ontkennen. Er bestaan kinderen die erg paranormaal zijn en dan is er haast niemand, zelfs ook hun ouders niet die paranormale kinderen serieus willen nemen. Een kind die met een geest communiceert of die een bepaalde gebeurtenis van te voren al ziet aankomen dat op een plaats enkele kilometers verder “iets” plaats gaat vinden die ook uitkomen gaat of als een kind erg vreemde uitspraken doet wat hij/zij niet eens kan weten maar toch klopt, het kan ook over vorige levens gaan.

En willen we een onbevangen paranormaal bewustzijn bereiken, net als kleine kinderen dus dan moeten we aan onze bewustzijn werken, daar speelt ademhaling, ontspanning en ook voeding dus rol. Het is erg belangrijk met de buik te ademhalen, doen kleine kinderen ook en is de enige natuurlijke ademhaling, wat bij de meeste mensen juist ernstig geblokkeerd is.

Gezondheid,

Anoniem

Er zijn al tal van die “paranormale” mensen ontmaskert, neem Uri Geller de magische lepelbuiger of Derek Ogilvie die ook zogenaamd de paranormaal begaaft was. Echter toen de beroemde Amerikaan James Randi (die een miljoen dollar uitlooft aan diegene die kan bewijzen dat hij of zij paranormaal begaafd is) deze Derek Ogilvie testen liet doen meneer plotseling helemaal niet meer paranormaal begaafd was. Het zijn leugenaars en bedriegers die veel geld weten te verdienen met wat eenvoudig gold reading heet…Char was er een levend voorbeeld van !….trouwens noem mij maar 1 geval van een moord of verdwijning die louter en alleen door een paragnost is opgelost….die vindt je niet !

Jakob,

Met andere woorden: dat zijn geen paranormale mensen.

Eerder zorgen die mensen juist ervoor dat de echte paranormale mensen niet serieus worden genomen.

Maar ik heb zelf ook paranormale vermogens(aura’s zien, telekinese) doordat ik veel aan meditatie doe en ben overtuigd dat het paranormale wel bestaat. Wil je bewijzen? dan moet je niet bij de wetenschap wezen, je zult aan bewustzijn moeten werken.

En de natuurvolkeren zoals Indianen konden bijvoorbeeld ook met geesten communiceren of gewonde mensen genezen met hun paranormale krachten? dat zijn nou paranormale mensen.

Gezondheid,

Anoniem

De website parapsy.nl geeft een goed overzicht wat er gaande is in de reguliere wetenschap op het gebied van paranormaliteit. Van de universiteit van Utrecht. Ze beschrijven wat voor tests er bestaan, en hoe die werken.

Het is juist de gedegen benadering op die site die mij op dit spoor heeft gezet dat mensen als Richard Dawkins een grote denkfout maken.

We leven in een wereld van energie: ook in de reguliere wetenschap kun je aantonen dat gedachten invloed hebben op materie, en dat mensen energetisch met elkaar verbonden zijn. Kijk ook naar het werk van Bruce Lipton, ook iemand met een lange carriere in de reguliere wetenschap.

Anoniem

Dan zou je vanaf miljonair kunnen worden om naar Amerika af te reizen en jouw paranormale begaafdheid aan James Randi te bewijzen. Niemand kan met de overledenen praten, het is misbruik maken van mensen die graag willen horen dat hun dierbare nog (meestal) positieve uitlatingen over hun doet ! Er zijn al te veel door de mand gevallen die beweerden over paranormale gaven te beschikken. Ik kan ook wel zeggen dat ik nog met mijn opa die voor 20 jaar gestorven is nog dagelijks communiceer, niemand kan het bewijzen maar je moet wel heel naïf zijn om dit te willen geloven…..en geesten zie alleen als je ze wilt zien, en eerlijk gezegd geloof ik niet in die poppenkast.

Webmaster
    Bijdrager

‘Paranormaal’ is juist normaal. Het zijn de spirituele nihilisten die paranormaal zijn…

Mike

Anoniem

Testjes van de universiteit zijn heel gedegen opgezet, bijvoorbeeld dat mensen kunnen voorspellen wat voor soort foto ze te zien krijgen – een fractie voordat ze die te zien krijgen – terwijl het een programma is dat een willekeurige selectie maakt van de foto’s. Aan de reactie van de ogen is te zien wat voor soort foto eraan komt, en de toevalsfactor is uitgesloten – ook dat kan namelijk.

Ook een programma waarbij knikkers 50% linksom en 50% rechtsom vallen – totdat er mensen bij zitten die dit proces met hun gedachten kunnen sturen.

Zulksoort tests bestaan gewoon, en ze bevestigen eigenlijk wat mensen al lang wisten.

Anoniem

Dan mogen ze mijn lotto invullen deze week !…nee, het ligt eraan wie en hoe de testen worden opgezet en door wie. De indianen dansen met allerlei rituelen in de hoop dat er regen komt, en als de regen 4 dagen later valt zeggen ze zie je wel onze gebeden worden verhoord. Het wordt anders als diezelfde indianen op een onbewolkte dag om regen dansen en het valt dan plotseling met bakken uit de hemel begin ik er ook in te geloven.

Thijs,

Quote:
    We leven in een wereld van energie: ook in de reguliere wetenschap kun je aantonen dat gedachten invloed hebben op materie, en dat mensen energetisch met elkaar verbonden zijn.

Precies, alles bestaat uit energie. Dat wisten natuurvolkeren duizenden jaren geleden al, Chinezen wisten duizenden jaren geleden al dat alles uit energie bestaat, dat ook wel Chi of Qi maar ook prana wordt genoemd, kun je nagaan hoe “dom” de reguliere wetenschap is dat ze daar zo erg laat achter komen.

Jakob,

Quote:
    Niemand kan met de overledenen praten

Niemand zeg je? weet je wel wat je zegt?

Je praat alsof je beter weet, ja dan heeft het geen zin om met je te discussiëren want je weet alles al beter.

Gezondheid,

Anoniem

Dan praat jij toch rustig door met jou overleden dierbaren. Ik vind het ronduit lachwekkend dat iemand dat durft te beweren, enigszins begrijp ik het wel want het is niet te controleren. Derek Ogilvie had ook contact met een overleden opa van een verslaggeefster, wat hij echter niet door had was dat haar opa springlevend naast haar zat, maar ach…net als iedere paranormale genie wist hij zich hier ook uit te redden. Nogmaals….ga naar James Randi en bewijs dat paranormale begaafdheid bestaat en je kunt een miljoen dollar meenemen…ben bang dat je net als Ogilvie en al die anderen voor joker zult staan…weet het wel zeker !!!

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 1,578)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.