Spiritueel nihilisme

Forum Forums Wereldpolitiek & nieuwsachtergronden Spiritueel nihilisme

Dit onderwerp bevat 1,602 reacties, heeft 56 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Godsgeschenk 1 week, 5 dagen geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1,576 tot 1,590 (van in totaal 1,603)
  • Auteur

henkie
    Bijdrager

Ik weet niet waar ik dit bericht kan plaatsen maar wellicht valt het hier ook wel in goede aarde?

Het creëren van ADHD is het nieuwe onderwijs

“Er is een vorm van mind-control die echt een hersen-chaos is. Het versplintert de processen van het denken in, op zijn best, vaag gerelateerde fragmenten. Er is geen richting, geen ontwikkeling, geen vooruitgang langs een redenering. Dit is hoe je een persoon uitschakelt. Je verstoort zijn vermogen om van A naar B naar C te gaan. Op dat moment wordt hij passief. Hij is bereid geprogrammeerd te worden, omdat het gemakkelijker is. Hij wil geprogrammeerd worden. “(The Underground, Jon Rappoport)

“Ik heb vandaag vierentwintig nieuwe dingen op school geleerd,” zei het kind. “De een na het ander. Ik voelde me zo gelukkig. Mijn leraar vertelde me dat ik versneld aan het leren was. Ik schreef op mijn iPad. Ik zag foto’s. Ik heb de groep harmonie. Ik voegde toe. Ik heb verdeeld. Ik hoorde over architectuur. De leraar zei dat we vervuld waren van verwondering over het universum. We hebben een probleem opgelost. We zijn allemaal samen. Ik heb kaas gegeten. Een fabriek maakt kaas. “

Het nieuwe onderwijs is ADHD.

Het is een methode van lesgeven die zich losmaakt van elk sleutelconcept en het verliest voordat het stevig in de geest van de student is vastgelegd.

Het springt rond van idee naar idee, omdat ouders, leraren, beheerders, studenten, onderwijsafdelingen en educatieve uitgevers de traditionele praktijk van herhaling hebben opgegeven.

Binc
    Bijdrager

Godsgeschenk
    Bijdrager

Interessant, Bruce Lipton, een kleine video van 5 minuten met Nederlandse ondertiteling

Dorothé

Godsgeschenk
    Bijdrager

Mike,
    Je had het tijdens je lezing in Nijmegen over Rupert Sheldrake.
    Nu was mij die naam al wel bekend. Hieronder een interessante video:

Hier zelfs meet Bruce Lipton samen:

Ook een interessant boek (voor mij beter in het Duits). Wat denk je ervan?
    https://www.kopp-verlag.de/Die-Wiederentdeckung-der-Spiritualitaet.htm?websale8=kopp-verlag&pi=129257&ci=000419

En de boeken van Bruce Lipton heb ik bijna uit. Nu is er nog een boek, over het honeymoon effect. Wat denk je daarvan?
    https://www.kopp-verlag.de/Der-Honeymoon-Effekt.htm?websale8=kopp-verlag&pi=A2408194&ci=%24_AddOn_%24

Ik ben benieuwd of je deze boeken aanraadt of niet.

Dorothé

Godsgeschenk
    Bijdrager

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

The Honeymoon Effect, een nieuw boek van Bruce Lipton. Zal wel OK zijn, maar ik ken het niet. Die film zegt mij ook niets. Rupert Sheldrake is zeer interessant, maar hij spreekt en schrijft niet heel toegankelijk. Hier de ‘verboden’ TED-talk van Sheldrake, deze is wel goed te volgen:

Mike

Godsgeschenk
    Bijdrager

Dank je. Ja, daar had je het ook over. Ga ik zo bekijken.

De film van hierboven (de wet van resonantie) met ook Bruce Lipton, Rupert Sheldrake, die vrouw van het Veld etc., wat denk je daarvan? Zie boven jouw post. Het is alleen maar een korte weergave van een paar minuten.

Dorothé

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Ik hen de trailer net bekeken. Lijkt me bijzonder interessant en leerzaam!

Mike

Godsgeschenk
    Bijdrager

De ‘verboden’ TED-talk van Sheldrake is interessant en ik begrijp dat hij verboden is!!

De film van de wet van resonantie heb ik zojuist besteld en ik ben er zeer benieuwd naar.

Dorothé

Godsgeschenk
    Bijdrager

Men spreekt nogal eens over de matrix.
    Goed bezien kunnen we zeggen dat we in een bubble zitten, een bubble van onwetendheid. Het is een spirituele oorlog tussen waarheid en niet waarheid, tussen in de matrix en buiten de matix zijn.
    Het is een strijd tussen het materialistisch/newtoniaans denken en een holistische benadering waar wij tevens zien dat wij ook oneindig bewustzijn zijn. Dat wordt ons in de matrix verzwegen, we hebben volgens de Deep State makers geen macht en zijn offer van ons eigen DNA en offer van het materialisme en zo willen ze ons ook houden.
    Als wij dat inzien, zullen we anders omgaan met moeder aarde, niet meer alleen materialistisch, maar een evenredige mix tussen materialisme en spiritualiteit en we zullen inzien dat we als gevolg van ons bewustzijn een oneindige kracht hebben.
    Het is als het ware het openbreken van de bubble van de matrix, het stappen uit de computer, op naar een holistisch en vrij denken. De spirituele evolutie.

Dorothé

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Goed gezegd, helemaal mee eens!

Mike

Godsgeschenk
    Bijdrager

Eigenlijk kan het nog korter gezegd worden.
    Wij (en alles om ons heen en ook de aarde, de zon, de hemel etc.) zijn energie/bewustzijn. Het is een oorlog op energetisch niveau/ op bewustzijnsniveau.

Dorothé

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

👍

Mike

Godsgeschenk
    Bijdrager

Alle puzzelstukjes vallen op zijn plaats.
    Ik heb al eens geschreven over de NLP opleiding die ik gedaan heb en waar ik alleen door gedachten/overtuiging een stuk hout heb ‘door geslagen’. Het was een geweldige opleiding, ook op spiritueel niveau en ik deed dit om aan mijn bewustzijn en zelfvertrouwen te werken. Helaas is het toen nog niet helemaal tot mij doorgedrongen als hoe alles nu doordringt.
    Op het moment van het hout werd er een lied gespeelt, om ons in een soort ‘trance ‘te brengen.
    Vanavond hoorde ik bij toeval deze song weer en alles viel dus als het ware weer op zijn plaats.

Hier de song:
    Op onbewust niveau heb ik dit nooit vergeten.

Dorothé

Godsgeschenk
    Bijdrager

Soms zijn er wel eens opmerkingen of ‘verlichtingsmomenten’ die een grote impact hebben en waarvan je eigenlijk denkt dat je dit al wel wist en toch drukt het op een bepaalde knop bij je en je wereld verandert.

Nou is dit forum hier al een grote bijdrage aan en de kwantummechanica sowieso. Maar wat ik bedoel, gaat niet om kennis, het gaat om een verlichtingsmoment. In het boek van Bruce Lipton had ik zo een moment wat me heel erg raakte.

Ik ben mijn hele leven al onzeker en mijn zelfbewustzijn is, ondanks vele opleidingen, niet veel soeps. Men kan mij zeggen wat men wil, ik snap het, weet dat het zo is en er verandert niets. Daarom ben ik waarschijnlijk ook het offer geworden van mijn leidinggevende. Mijn aandeel is net zo groot als haar aandeel.

In het boek van Bruce Lipton lees ik over 2 bewustzijnsniveaus die elk mens heeft. On(der)bewust en bewust. Het on(der)bewustzijn is gevormd in onze eerste 7 levensjaren en natuurlijk komen er steeds weer ervaringen bij. We hebben hier niet echt toegang tot. Zelfs niet met cognitieve gedragstherapie omdat die op bewust niveau werkt. Wat wel werkt is werken aan je eigen energie, dus energetische therapie, bv. Psych-K.
    Nou, waar wil ik naar toe werken. Er stond in dit boek het volgende (ik neem de zin gewoon over):
    Als we eenmaal hebben ingezien hoezeer ons gedrag onbewust wordt beheerst door de overtuigingen van anderen, kan ieder van ons zich ontdoen van de boeien van schuld en schaamte.

Dus met andere woorden; iemand anders reageert op jou bewust, maar wordt geleid door zijn/haar on(der)bewustzijn en jij ervaart dat, reageert bewust terug, maar dit wordt geleid door jouw on(der)bewustzijn. Er zijn dus 4 niveaus in het spel.
    Wat je dus moet doen is dit bewust inzien, dat beide partijen geleid worden door on(der)bewustzijn en dan voor je zelf de verantwoordelijkheid nemen en je niet laten raken door de ander.
    Leg het probleem terug bij de ander en dan pas kun je ook anders regeren, niet met angst/woede/onzekerheid etc.
    Ja, dat wist ik allang, maar WOW… het kwam toch binnen.
    Hiermee heb ik de macht terug over mijn eigen gevoel en reactie en ben niet meer een weerloos slachtoffer.

Het is ook op spiritueel niveau een bevrijding, een evolutie.

Dorothé

15 berichten aan het bekijken - 1,576 tot 1,590 (van in totaal 1,603)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.