SOPN

Tags: 

Dit onderwerp bevat 93 reacties, heeft 23 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Anoniem 6 jaren, 11 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 94)
  • Auteur

Webmaster
    Bijdrager
    Quote:
    Vandaar dat Oldekamp ook zo voor Artabana is. Of vind je dat ook een waardeloos iets?

Dan heb je opnieuw ‘socialized health care’, alleen deze keer een betere variant met meer individuele vrijheid om te kiezen voor alternatieve zorg. Dan moet iedereen nog steeds meebetalen aan een sociaal zorgstelsel en gaat dit opnieuw ten koste van de werkelijk individuele vrijheid om hier niet aan mee te willen betalen. Ook dit moet bekostigd worden met belastingggeld, wat de koopkracht drukt, omdat het wordt afgehouden van het inkomen van werkende mensen.

Hoe ziet Oldekamp dat voor zich? Als je het basisinkomen vangt van de overheid en verder niets doet, dan wordt er niets van je inkomen afgehouden en wie daarnaast ervoor kiest om het inkomen aan te vullen door werk moet dan wel een gedeelte van het inkomen inleveren om dit te bekostigen? Mooi systeem, zij die niets doen betalen niets en zij die productief zijn krijgen de rekening gepresenteerd!

Wist je dat de overheid voor de oorlog ziekenhuizen opdroeg om 20% van hun inkomsten te reserveren voor de zorg van armen? Dit is na de oorlog allemaal ongedaan gemaakt, want toen kregen we uitkeringen en sociale zorg via Drees. Nu bekommert niemand zich meer om de armen, want we vinden allemaal dat de overheid hier iets aan moet doen. Dat is de mentaliteit die afhankelijkheid van de staat creeert. Het lijkt solidair, maar is het niet.

Mike

Anoniem

Behalve de Libertarische Partij is er nog een ander alternatief: NIET stemmen.

Lees hier waarom : http://lextells.wordpress.com/2012/08/26/laat-je-stem-horen-stem-dus-niet-op-12-september/

Anoniem

Bedankt Bastiaan, voor de link. Het is een duidelijk verhaal zoals ik het zelf niet had kunnen verwoorden. Het somt zo’n beetje op waarom ik niet stem.

Anoniem

Bastiaan, bedankt voor de link. Ik heb er veel nuttige dingen gelezen.

Poekie
    Moderator

Ben het nog aan het lezen maar ben het met heel veel eens.

Het geeft mijn eigen gevoelens weer wat betreft het politieke gebeuren.

Lia

Alexandra
    Bijdrager

Mijn stembiljet ligt op de storthoop. Ik stem voor de eerste keer niet. Ik heb meerdere van het soort artikelen gelezen als in de link van Bastiaan. Ik doe niet meer mee 😉

Anoniem

Ik heb nog nooit gestemd. De argumenten die in dat artikel staan kreeg ik later pas, maar maakten het wel makkelijker om blijvend niet te stemmen.

Poekie
    Moderator

Ik kan me bij je aansluiten, heb ook nooit de behoefte gehad om me in de politiek te verdiepen en daarom ook nooit geweten op wie ik moest stemmen.

Lia

Webmaster
    Bijdrager

Een prima artikel! Todat ik stuitte op deze zin:

Quote:
    Veel van ons voedsel is ernstig vervuild en tast ons immuunsysteem en helder denken en voelen aan. Vlees en vis zijn grote ‘boosdoeners’, maar ook kraanwater (en alles dat daarmee is bereid) en eigenlijk alle niet biologische producten.

Jammer, jammer, jammer. De auteur bedoelt het goed, maar moet zelf ook nog een denksprong maken als het hier om gaat. Desondanks de moeite waard om te lezen!

Mike

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Kan het niet zijn dat hij bedoeld dat vlees/vis ernstig vervuild zijn en daardoor boosdoeners? Net als de vervuiling van ons kraanwater.

Webmaster
    Bijdrager

Hier nog een goed artikel van dezelfde auteur. Een mooie inleiding voor als je nog niet of niet voldoende bekend met hoe de wereld echt in elkaar zit.

Mike

Webmaster
    Bijdrager
    Quote:
    Kan het niet zijn dat hij bedoeld dat vlees/vis ernstig vervuild zijn en daardoor boosdoeners? Net als de vervuiling van ons kraanwater.

Dat weet ik wel zeker, maar ik vermoed dat deze auetur in de vegetarische valkuil is gestapt. Deze is overigens door diezelfde machthebbers gecreeerd die de auteur probeert te ontmaskeren. Niet voor niets bevorderen de officiele voedingsrichtlijnen van de overheid vegetarisme of op z’n minst semi-vegetarisme.

Mike

Anoniem

Ja, dat andere artikel had ik uitgeprint en gelezen. Heel goed stuk en ontluisterend om zo te lezen waar wij ons op dit moment bevinden. We zitten met zn allen in een werkkamp als ‘productieeenheden’ en verkiezingen mogen we dan houden om onze bewakers te kiezen. Het geeft ons de illusie dat we iets te zeggen hebben.

Wat ik me ook afvraag is hoe de 4 jaars periode tot stand is gekomen. Die is volgens mij in alle landen hetzelfde. Zou het kunnen zijn dat dat de maximale tijd is dat mensen iets pikken, voordat ze echt in opstand komen?

ruud
    Bijdrager

Misschien helpt deze stem wel:

http://www.vieze50.nl/11-stem

Anoniem

Toch mooi dat een forum dat in eerste instantie is begonnen om gezonde voeding te promoten, uiteindelijk groeit naar een forum waar het gaat om de gezondheid van lichaam en geest. Het kan niet anders dan dat steeds meer mensen ‘wakker worden’.

Overigens een boeiend artikel van ‘lextells’. Ik was van plan om op MENS te gaan stemmen maar ga dit serieus heroverwegen (lees: niet stemmen???)

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 94)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.