Slaapproblemen

Dit onderwerp bevat 225 reacties, heeft 54 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Lievergezond 3 jaren, 8 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 226)
  • Auteur

Anoniem

Zowel mijn moeder als mijn schoonmoeder kamen met slaaproblemen. Dwz niet in slaap kunnen komen en veel/lang wakker liggen.

Waar ligt dit aan?/Waar kan dit aan liggen?

Webmaster
    Bijdrager

Bijnieruitputting. De adrenaline houdt hen hyper-alert, waardoor ze letterlijk rusteloos zijn. De cortisol-melatonine balans raakt hierdoor verstoord en melatonine is het hormoon dat je vertelt dat het tijd is om te gaan slapen, om je accu op te laden. ‘s Ochtends vroeg is het cortisol dat je vertelt dat je op moet staan en dat het tijd is om dingen te doen.

Mike

Anoniem

Waar kan het aan liggen als je wel prima inslaapt maar niet diep genoeg slaapt dus snel wakker bent en dan smorgens niet meer makkelijk inslaapt. Magnesium tekort?

Webmaster
    Bijdrager

Opnieuw bijnieruitputting. Magnesiumtekort is een gevolg hiervan, want stress vreet magnesium. Dit staat allemaal beschreven in mijn ebook over bijnieruitputting.

Mike

Anoniem

Klinkt bekend, met voor mezelf als oplossing magnesium en melatonine supplementen voor het slapen gaan.

Ik heb nog weinig mogelijke nadelen aan melatonine kunnen vinden, hoewel het wel mijn doel is zonder te slapen, want als alles in evenwicht is heb je het niet nodig. Voor nu denk ik dat het beter is dan slecht slapen. (ik neem weinig: 0,6 mg)

Gisteren dacht ik nog dat ik eerder moe wordt en eerder wakker wordt, terwijl ik nog wel iets te laat ga slapen en dus redelijk kort slaap, toch dwingt mijn lichaam me langzaam eerder te gaan slapen en op te staan.

(nog niet zo lang met WAPF bezig en ik ben nog niet specifiek met mijn bijnieren bezig)

Anoniem

Wat is een goed magnesium supplement?

Is dit wat?

Maar goed magnesium alleen lijkt me niet een complete oplossing.

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Ik heb gelezen dat combinatie met vit B6 goed is, ik gebruik magnesiumolie en bitterzout.

Anoniem

mijn jongste van net 1 jaar oud slaapt sinds enkele weken slecht savonds en snachts

ze slaapt overdag goed,soms 2 keer op een dag nog enkele uren,of 1 keer per dag 3 uur

dat is wat alle babies doen

savonds gaat ze rond 8 uur er weer in en slaapt dan goed in,maar na 1 a 2 uur wordt ze huilend wakker en wil dan aldoor aan de borst sabbelen en slapen,snachts hetzelfde

het kan geen honger zijn want ze eet voldoende overdag en ook is ze overdag heel zoet.

tandjes komen door en misschien heeft ze daar last van snachts ik weet het niet

wat kan het zijn,

las over bijnieruitputting bij slaapproblemen,maar overdag slaapt ze wel goed(maar dat kan zijn omdat ze moe is van snachts steeds woelen en wakker worden)

mag ik haar adrenanorm geven(neem dat zelf ook al in)er staat op dat het vanaf 1 jaar mag

of zou het helpen als ik magnesium ga slikken dan komt het in mn borstvoeding

bedankt en groet

Poekie
    Moderator

Je bent net terug uit Turkije, zou het daarmee te maken kunnen hebben?

Dat ze uit haar ritme is en dus weer even wat tijd nodig heeft om weer te wennen aan thuis?

Lia

Webmaster
    Bijdrager

Danielle,

Ga zelf adrenanorm slikken, dan krijgt je kleine het via de borstvoeding binnen. Jij kunt het zelf maar al te goed gebruiken en de honger van je baby heeft dan ook te maken met een honger naar specifieke voedingsstoffen die ontbreken in de moedermelk, niet met de hoeveelheid. Forumlid Lay slikt ook adrenanorm en geeft borstvoeding en heeft hier zeer goede ervaringen mee. Lay, zou jij jouw ervaringen willen delen, zodat Danielle hierdoor geholpen wordt?

Mike

Anoniem

Er zitten wel chemische additieven in die supplementen, dus beter die van dr Ron bestellen.

Anoniem

Hoi Mike, Ik dacht dat Adrenal beter was?

Ik sta ook op t punt bijnierhormoon te bestellen vandaar mijn vraag…

Mijn jongste slaapt ook moeilijk in s avonds.Die is nmet gemak tot 10 uur s avonds wakker savonds. Maar ja zij is al 3 en krijgt geen borstvoeding.

Anoniem

hoi Lia

het is idd gekomen nadat ik uit turkije ben teruggekomen

ik slik adrenanorm van aov,is een goed merk denk ik

adrenal is sterker dus misschien niet geschikt bij borstvoeding?

Lay

als je dit leest..

Anoniem

ik heb vanacht voor het eerst sinds tijden weer eens heel lekker geslapen en maar 1x even wakker geweest.

Voor ik ging slapen flink magnesium gesmeerd. 5 spuitjes op elk been, stuk of 8 op buik en nog handen afgeveegd aan mijn wangen.

Vanavond ga ik weer flink smeren. Kijken of het dan weer lukt met slapen.

ruud
    Bijdrager

Voor meer melatonine-aanmaak en meer: vergeet de uvb-lamp niet: de meest snel voelbare uitwerking die de uvb-lamp op mij had/heeft is dat mijn slaap is verbeterd: ik slaap vrij vast sinds ik om de dag 15 minuten voor de uvb-lamp zit.

En nu zie ik ook dat je kennelijk door uvb-licht (van de zon normaliter, maar die is er hier in NL niet altijd en dan nog moet je de gelegenheid hebben) melatonine aanmaakt in een nieuwsbrief van Ron Fonteine over de zon/uvb-licht in relatie tot melatonine-aanmaak:

Quote:
    Vitamine D speelt ook weer een rol bij je slaaphormoon (melatonine) die tevens een sterke kankerremmer is. Dus misschien zijn de voordelen die nu worden toegeschreven aan vitamine D eigenlijk het effect van een betere melatonine aanmaak.

http://www.leefbewust.com/120413.htm

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 226)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.