schumann resonantie

Forum Forums Wereldpolitiek & nieuwsachtergronden schumann resonantie

Dit onderwerp bevat 27 reacties, heeft 6 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Godsgeschenk 6 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 28)
  • Auteur

Godsgeschenk
    Bijdrager

Ik weet dat er al een topic over is, maar daar kan ik niet meer op reageren.

Mike, je schreef dat de juiste frequentie 144 Hz is.

ben ik inmiddels overtuigd geraakt van het feit dat 144 Hz (de huidige muziekstandaard) perfect is en geen andere frequenties, zoals links en rechts wordt beweerd.

Wat denk je van de onderstaande CD
    https://webshop.dagelijksegedachte.net/cd-relax-peacefully

Er staat:
    De Alfa golven met een frequentie van 7 Hz tot 14 Hz zorgen ervoor dat we ons ontspannen en blij voelen. De lage Alfa frequentie komt bovendien overeen met het elektromagnetisch veld van de aarde: de Schumann Resonantie. Hierdoor stem je af op de basis van ons bestaan.

Lijkt je dat een goede CD?

Dorothe

JM
    Bijdrager

Mike had zich toen vergist kan ik mij herinneren.

Joost

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Nee, juist niet. Ik blijf erbij dat er niets mis met is met 144 Hz. Voor wat betreft die CD, ik ken hem niet, zou het niet weten.

Mike

complotdenker
    Bijdrager

Hij staat ook op Spotify, mocht je daar toevallig een account hebben.

Complotdenker

100%leven
    Bijdrager

Volgens mij ging het destijds over de stemming waarin muziek staat en dat is standaard 440 Hz, niet 144 Hz.

En sommigen geloven dat 432 Hz de heilige frequentie is waarin muziek gestemd moet worden, maar dat lijkt een broodje aap verhaal.

Mark

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Maak ik verdorie weer dezelfde fout! Je had gelijk, Joost, het ging om 440 Hz!

Mike

Godsgeschenk
    Bijdrager

Nu staat er op deze CD
    De Alfa golven met een frequentie van 7 Hz tot 14 Hz zorgen ervoor dat we ons ontspannen en blij voelen. De lage Alfa frequentie komt bovendien overeen met het elektromagnetisch veld van de aarde: de Schumann Resonantie. Hierdoor stem je af op de basis van ons bestaan.

Klopt dat dus niet?
    Ik wil alleen maar weten, of deze CD volgens Schumann resonantie werkt of dat het niet juist is. Of hij mooi is of niet, dat is even niet belangrijk.

Bedankt
    Dorothe

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Geen flauw idee.

Mike

Godsgeschenk
    Bijdrager

Okay – bedankt

Dorothe

100%leven
    Bijdrager

Als het echt frequenties zijn van 7 en 14 Hz die op de CD staan, dan moet je het wel op een goede hoofdtelefoon beluisteren die dat kan weergeven. Normale speakers kunnen die frequenties sowieso niet weergeven. Zelfs subwoofers komen niet zo laag normaal gesproken.

Er is vast wel gratis muziek te vinden met Schumann resonanties waarbij je eerst eens kunt checken of je hoofdtelefoon ze ├╝berhaupt kan weergeven.

Mark

Godsgeschenk
    Bijdrager

Toch nog even een vraagje.
    Wat is dan 7,83 Hz. Er wordt steeds deze waarde aangegeven. Dat is een compleet ander getal.

Dorothe

Godsgeschenk
    Bijdrager

Dank je Mark.

Dorothe

jon
    Bijdrager

experiment

Godsgeschenk
    Bijdrager

Dank je Jon,
    zodra ik thuis ben, ga ik je link bekijken.

Dorothe

Godsgeschenk
    Bijdrager

Mike, toch even terug naar jou.

Je weet dat ik je oordeel altijd zeer waardeer en daar dus ook vertrouwen in heb.
    Nu staat er echter op internet steeds dat 432 Hz de heilige frequentie is. Mark gelooft er ook al niet in.
    Waarom trek jij de overal aangegeven norm in twijfel?
    Is dat ook mainstreampraat of heb je daar meer info over?
    Ik kan nergens er iets over vinden.

Dank je,
    Dorothe

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 28)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.