RIP Boogie (Run In Peace)

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid RIP Boogie (Run In Peace)

Dit onderwerp bevat 1,065 reacties, heeft 24 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Godsgeschenk 2 weken geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1,036 tot 1,050 (van in totaal 1,066)
  • Auteur

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Helemaal mee eens, Binc. We maken het rauwe voer dat we hebben nog wel op en wisselen dit af met het nieuwe voer. Daarna volledig over op Mjamjam – een naam waar Beertje het alleen maar mee eens kan zijn!

Mike

Godsgeschenk
    Bijdrager

Goh, ik geef Giotto naast natvoer en brokjes ook wat rauw vlees, spiervlees, omdat hij dat zo graag heeft. Kan ik daar dan wel mee doorgaan? Het zijn 5 blokjes groot als een dobbelsteentje.

Dorothé

Binc
    Bijdrager

Je hebt gelijk Mike. Als zij er gelukkiger mee is en het er beter op doet is dat in haar voordeel. Wellicht heeft ze de smaak van het nieuwe voer nu te pakken em weigert ze het rauwe voer wat je nog over hebt.

Dorethe,

Geen probleem als je dat wil geven.
    Ik denk dat je kat dit eerder als snack ziet en mogelijk compleet rauw voer weigert?
    Hier ook 2 katten waarbij ik geen rauw voeding erin krijg. Ondanks dat ze door de fokker afgespeend zijn op rauw. Maar als ik zelf rosbief heb of krab of garnalen, nou dan weten ze mij ook te vinden. Zijn net honden want gaan er gewoon voor zitten. Ik zie niet wat voor kwaad het kan. Het word pas een probleem als je barf geeft en er vertering problemen of andere problemen door ontstaan. Dan nog zijn er mensen die eigenwijs zijn en gewoon door blijven voeren omdat ze alleen vanuit eigen perspectief denken en niet naar de kat kijken.

Trouwens, je kan ook eens proberen een kuikentje te geven. Is ook een snack voor de kat. Gaat er hier overigens ook niet in. Bij mijn vorige kat wel. Die heette heel grappig ook beer.

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Beertje is overigens nog steeds gek op rauwe wilde zalm!

Mike

Godsgeschenk
    Bijdrager

Dank je Binc. Ja, hij ziet het als een snack en owee als ik er niet snel bij ben, hij blijft maar vragen.
    Maar zo gezegd, hij eet ook gewoon voer.

Dorothé

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Dan is er toch geen probleem? Is Mjamjam trouwens niet ook iets voor jouw katten?

Mike

Godsgeschenk
    Bijdrager

Ja. Kan dat ook naar Nederland geleverd worden?

Dorothé

Godsgeschenk
    Bijdrager

Oh, ik zie het antwoord zelf al. Kan dus. Nou, dan ga ik dat voor Giotto eens proberen. Chiara mag alleen voer voor een kat met een schildklierprobleem.

Dorothé

Binc
    Bijdrager

Inderdaad Dorothe,

Dat vlees is geen probleem. Katten mogen ook snacken. Ik zag wel dat mjamjam een uitgebreid assortiment heeft.
    Ook de smaak zalm.

Geen idee wat voor voeding je kat nu krijgt Dorothe. Maar als dit commercieel voer is kun je niet cold turkey overstappen vrees ik. Altijd mengen.

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Cold turkey was voor Beertje anders geen enkel probleem!

Mike

Binc
    Bijdrager

Dat kan kloppen idd. Omdat Beer al vlees kreeg. Ik had het naar Dorothe over als haar kat commercieel voer krijgt en je stapt dan ineens over op vlees dit wel een probleem kan geven. Vandaar mijn advies om te mengen omdat het maag darm stelsel niet meteen ingesteld is op zo een grote voerwissel.

Godsgeschenk
    Bijdrager

Ja, Giotto krijgt dus al rauw vlees. Het natvoer is van de biowinkel, dus wel veel vleespercentage en de brokken zijn door jou (Binc) zelf aangeraden als laag in koolhydraten:
    https://www.zoobio.nl/wildcat/304-etosha-kip

Ik ga kijken voor die mjamjam.
    Giotto heeft laatst een muis (uit de tuin) opgegeten. Ik vond het wel vreselijk, maar hij vond dat kennelijk anders. Ook als hij wel eens een vogel vangt, dan eet hij hem op. Dan is het beest wel uit zijn lijden. Anders, als hij blijft leven, eten de mieren hem op.

Dorothé

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

@binc, je hebt gelijk: Beertje eet het rauwe voer niet meer op. Hoeft ook niet meer, ik heb nu iets beters voor haar!

Mike

Binc
    Bijdrager

Ja, Giotto krijgt dus al rauw vlees. Het natvoer is van de biowinkel, dus wel veel vleespercentage en de brokken zijn door jou (Binc) zelf aangeraden als laag in koolhydraten:
    https://www.zoobio.nl/wildcat/304-etosha-kip

Ik ga kijken voor die mjamjam.
    Giotto heeft laatst een muis (uit de tuin) opgegeten. Ik vond het wel vreselijk, maar hij vond dat kennelijk anders. Ook als hij wel eens een vogel vangt, dan eet hij hem op. Dan is het beest wel uit zijn lijden. Anders, als hij blijft leven, eten de mieren hem op.

Ik ben benieuwd of hij het lekker vind en zal eten idd. Brokken zijn altijd bewerkt ongeacht het merk. Dit moet wel anders kunnen ze er geen brok van maken. Maar ook hierin heb je idd brokken met een hoog vleesaandeel. Met commercieel bedoelde ik eerder Rc en Hills welke veel granen bevatten. Dat zou dan problemen kunnen geven bij een eventuele wissel. Het enige kattenvoer wat ik van de biowinkel ken is Yarrah. Vergis je niet. In dit voer zit nauwelijks vlees. het mag dan wel bio zijn maar niet hoog in vleesaandeel. Dus wellicht is mengen voor hem wel de beste keuze. Ik vraag mezelf trouwens af, als hij zo gretig is op vlees dan snakt ie er misschien wel naar. Ik ben heel benieuwd.

@binc, je hebt gelijk: Beertje eet het rauwe voer niet meer op. Hoeft ook niet meer, ik heb nu iets beters voor haar!

Ja Mike, je hebt haar waarschijnlijk iets voorgezet wat vele malen beter smaakt voor haar en beter in haar straatje past 😃👍

Godsgeschenk
    Bijdrager

Giotto is eetgefascineerd. Hij lust alles en zou me alles uit de handen en van mijn bord willen halen. Hij moet ook wel 1,5 kilo afvallen, dus ik ga hem niet teveel geven. Hij is op rantsoen!

Dorothé

15 berichten aan het bekijken - 1,036 tot 1,050 (van in totaal 1,066)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.