resultaten/verbeteringen in je gezondheid door WAPF voeding

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid resultaten/verbeteringen in je gezondheid door WAPF voeding

Dit onderwerp bevat 123 reacties, heeft 32 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Anoniem 3 jaren, 6 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 124)
  • Auteur

Webmaster
    Bijdrager
    Quote:
    hoe rijper de banaan hoe minder zetmeel

Maar hoe meer fructose, de ERGSTE suiker die er bestaat!

Mike

Anoniem

Jacqie, ruil het woord “dat is me iets te extreem” in voor extreemvoedzaam.

Lever, sardientjes, orgaanvlees, bottenbouillon, visbouillon, haring, eieren, wilde zalm, rauwe melk, kefir, goed gekookte groenten, wat zoete aardappels, wat quinoa, levertraan, biergist, kokosolie, roomboter, niervet, reuzel, lams vlees, rund vlees, wild vlees, kiwi’s, mosselen, citroen, beetje geweekte paranoten, uien etc..

Kijk ook naar de voedingsdensiteit. Orgaanvlees dus, Sardientjes, oesters, mosselen, kokkels, rauwe melk, kefir, haring, bottenbouillon, visbouillon, vis eitjes, eigeel.

Maak stoofschotels, soepen, smoor het voedsel, slow-cooker gerechten.

Jacqie
    Lid

@amancay jij hebt kinderen die dat eten/aten op leeftijd van anderhalf?

Rauwe melk krijgt hij al vanaf de geboorte, zoete aardappel is hij ook dol op.

Als ik hem vlees geef dan kauwt hij er wel op maar kind krijgt dat nog totaal niet weg. De bonk blijft onverteerd in zijn mond. Heb wel eens gelezen dat jonge kinderen een enzym missen om bijv draadjesvlees te splitsen en dat het daarom zo’n uilenbal in de mond wordt. Dat weetje komt gelijk in me op als ik hem vlees zie kauwen en na paar minuten weer uitspuugt.

Hij krijgt nooit liga, zelden suiker. Tussen het bovenstaand menu en slecht regulier dreumes voedsel zal vast nog wel een middenweg zitten. Hij is goed gezond, het hoeft niet zo extreem. Zo eet ik zelf ook niet. En jij vast ook niet van de 1 op de andere dag 😉

Jacqie
    Lid

PS Fatsnotbad Die bakbanaan doe ik maar in de vriezer voor heel af en toe dan. Neem ik het voor ik ga hardlopen, das wel goede opstart dan.

Alexandra
    Bijdrager

Beter wandelen dan hardlopen. En waarom niet gewoon de bakbanaan de deur uit doen?

Jacqie
    Lid

@alexandra Dat doe ik ook veel, maar heb graag een goede conditie. Ik voel me daar ook lekker bij, sporten.

Mocht er ooit een ramp gebeuren dan kan ik op de loop 😉

En snel achter je kind aan kunnen rennen is ook best handig.

Ik eet geen graan, dus vind het wel eens lekker om bakbanaan te eten, vast nog stukken gezonder dan bijv roze koeken.

Webmaster
    Bijdrager
    Quote:
    Ik eet geen graan, dus vind het wel eens lekker om bakbanaan te eten, vast nog stukken gezonder dan bijv roze koeken.

Een aspirientje is ook beter dan chemo, maar ze zijn allebei niet goed voor je!

Mike

Jacqie
    Lid

klopt

Ik heb een hogere bloeddruk gekregen, hoera! Verder “rammel” ik voor mijn gevoel nog aan alle kanten, maar die bloeddruk is al langere tijd hoger en lijkt dus permanent verbeterd te zijn. Hij was echt te laag, dit is een hele vooruitgang.

@jacqie: mijn dochter eet met smaak rauwe lever met eierdooiers (3,5 min. gekookt). Verder eet ze behoorlijk wat dingen die Amancay opnoemt, zoals zalm, sardientjes, kefir, etc. Vlees eet ze ook met plezier, ze lijkt het qua kauwen goed weg te krijgen. Ze is dol op groenten met roomboter en beenmerg lust ze ook. We geven haar geen droge vleessoorten. Misschien heb ik geluk met haar? Ze is vandaag precies 1 jaar geworden.

Anoniem

Gefeliciteerd San! 😀

Jacqie
    Lid

@san Gefeliciteerd met je dochter, en jij met je 1 jaar moederschap!

Sommige kinderen eten alles, al was het kattenkots 😉 (was toen even een mond open momentje, die topic). Grapje hoor! Wat zal je toen geschrokken zijn. Had toen ik het las nog geen account hier maar leefde erg met je mee.

Gaat het verder goed met haar?

Mijn zoontje is helaas wel wat kieskeurig maar ik ben van mening dat een kind zelf best goed weet wat goed voor hem/haar is. Zojuist stond hij het bakje blauwe bessen van mijn man leeg te graaien en in zijn mond te proppen tot die wangen helemaal bol stonden.

Thanks! Het was een bewogen jaar, de eerste maanden leken wel een film. Het gaat heel goed met mijn meisje, volop in ontwikkeling, helder, sociaal. Ze is een pittige dame die soms snel in de stress schiet (zeer heftige start), maar dat wordt steeds minder. Merk echt veel vooruitgang, doet me goed.

Och ja die kattenkots. Ik werd er zelf enorm misselijk van, want dat is echt smerig. Ze heeft er niks van gekregen volgens mij, maar bah, echt te vies 😉 Heb haar extra probiotica en kokosolie gegeven, meer kon ik niet doen.

Leuk is dat als die kleintjes zitten te smullen, of niet? Kinderen weten het vaak wel, alleen heb ik het idee dat kinderen van nature wel naar dierlijke vetten neigen. Misschien kun je die eierdooiers proberen? Je kookt ze 3,5 minuut, snufje K.zeezout erbij en eten maar. Het wordt aangeraden voor baby’s vanaf 6 maanden, je zoontje kan het makkelijk hebben nu. Ik kook de groenten voor ons trouwens in bottenbouillon. Niemand hier vindt dat lekker, en zo krijgen we het toch binnen. Mis. ook iets voor jullie, je proeft er dan weinig van. (Niet echt on topic dit verhaal, maar dat mag vast wel 🙂 ).

Nu ik ook aan flink meer verzadigd vet gekomen ben door Vivani Chocolade en vervolgens meteen Sole heb genomen merk ik dat mijn vingers al de hele tijd tintelen van energie, mijn handen voelen ook goed warm aan en mijn lichaam voelt stuk lichter en ontspanner aan, dus minder vermoeidheid. Keltische Zeezout gebruikte ik ruim maand geleden al maar door te weinig vet nam het te weinig mineralen op denk ik, maar dat probleem speelt nu al flink minder rol door die vette Vivani Chocolade.

Om te weten wat voeding met je doet en of het ook gezonde werking op je heeft is het dus vooral een kunst om goed naar je lichaam te luisteren.

Gezondheid,

E123
    Bijdrager

Zoveel vet zit er toch ook weer niet in chocolade? Het lijkt me in elk geval niet de bedoeling dan je chocola gaat eten voor je dagelijks bron aan verzadigd vet.

Ik eet ook bijna dagelijks een klein stukje 85-92% chocolade, ALTIJD i.c.m roomboter. Dat maakt het nog lekkerder. Ik neem dan minimaal 2x zoveel roomboter als chocolade. Heerlijk 8)

edwin
    Bijdrager

Sinds ik eet volgens Weston Price ben ik 4 kg zwaarder geworden.

Van 60,5kg naar 64,5kg.

Ik kan mijn ribben niet meer zien 😉

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 124)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.