resultaten met H202

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid resultaten met H202

Dit onderwerp bevat 324 reacties, heeft 68 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Medusa 2 weken, 1 dag geleden.

15 berichten aan het bekijken - 301 tot 315 (van in totaal 325)
  • Auteur

Binc
    Bijdrager

Goed, wat dan wel te doen behalve de selenium in een andere vorm? Ik heb ook mijn kanttekeningen bij soja.

Lievergezond
    Bijdrager

Ik moet zoveel eten en val alleen maar af terwijl daar geen reden voor is. Inmiddels is er in korte tijd 7 kilo af. Exact hetzelfde aks wat dik 10 jaar geleden gebeurde. Van 68 kilo naar een gewicht van tussen de 57 en 59 kilo met een ingevallen gezicht.

@ Binc: het komt vaker voor dat mensen op en neer gaan tussen een hyperende en een hypo-schildklier. Je h202-avontuur lijkt de aanleiding als ik het goed gelezen heb van jouw berichten.

Binc
    Bijdrager

Ja dat denk ik idd wel dat dat de aanleiding is. Uitgaande dat het klopt dat h2o2 schildklier hormonen aan maakt zoals in het bericht van Zonne.
    Vorig jaar deze tijd was het gewoon goed. Geen klachten. Helemaal niks.

Het bevalt me helemaal niet zoals het nu gaat.

Ben
    Bijdrager

Waarom zou je een andere vorm van selenium moeten nemen? L-selenomethionine is naar mijn idee een prima vorm.
    Ik dacht dat Tanja je hieromtrent ook een tip had meegegeven. Ik doe zelf ook veel met etherische oliën .

Binc
    Bijdrager

Omdat jij zegt selenium het beste met magnesiumstearaat. In die van solgar zitten meer toevoegingen. Zijn ook tabletten en geen capsules.
    Dus vandaar mijn opmerking. Tanja gaf de tip voor mirre olie.

Ben
    Bijdrager

Een goed selenium supplement met bv alleen magnesiumstearaat heb ik nog niet kunnen vinden. Zelf wil ik de vloeibare vorm een keer gaan proberen. Op dit moment gebruik ik die van swanson even. Momenteel eventueel te verkrijgen met 12,5% korting code:crazydays
    https://www.bodyenfitshop.nl/vitamines/vitamines-en-mineralen/swanson-health/selenium-100mcg/

Deze spreekt me ook aan, maar is volgens mij niet in Nederland te verkrijgen.
    https://www.amazon.co.uk/BioCare-Nutrisorb-Liquid-Selenium-15ml/dp/B0013GAE6A/ref=sr_1_20_s_it?s=drugstore&ie=UTF8&qid=1530014032&sr=1-20&keywords=selenium

Zonne
    Bijdrager

Maar dan even een vraag tussendoor. Paranoten ( als je ze lekker vindt -:) ) zijn toch eigenlijk de beste vorm van selenium om binnen te krijgen ?

En magnesiumstearaat goed/ gezond ????? Nee toch ?

Binc
    Bijdrager

Je kan bijna niet ontkomen aan magnesium stearaat Zonne.

Ik denk persoonlijk dat alleen paranoot niet voldoende is. Verschilt misschien van persoon tot persoon en de ernst van de klachten. In mijn geval is het niet voldoende. En ik wil ook niet teveel van die noten eten eigenlijk. Ik baal nu overigens als een stekker dat dat lab dus het vrije t4 niet heeft geprikt. We gaan het volgende keer weer proberen. Dus ijzer, t3 en t4, en de leverwaarden. Standaard is nu om de vrije t3 te testen. Eerder was het nog alleen t4.

Binc
    Bijdrager

Ben
    Bijdrager

Lijkt mij op zich geen verkeerd product, selenium uit mosterdzaad extract en enkel acacia gum als toevoeging.
    Ik denk absoluut het proberen waard als de prijs verder geen issue is. 200 mcg selenium per capsule, die je dan kan halveren tot bv. 2x per dag 100 mcg

Ik kom straks nog wel even terug op het magnesium stearaat verhaal.

Ben
    Bijdrager

Jammer genoeg hebben tot op de dag van vandaag nog steeds veel mensen een negatief denkbeeld over magnesium stearaat, een naar mijn idee paniekzaaiende onzinverhaal dat in de wereld is gebracht, en we volgens mij te danken hebben aan de voor velen waarschijnlijk nog steeds ‘betrouwbare’ goeroe Mercola.

Magnesium stearaat bestaat gewoon grotendeels uit verzadigd vet (stearaat) en voor een klein deel uit het element magnesium.

”Magnesiumstearaat is een magnesiumzout met stearinezuur. Stearinezuur is een verzadigd vet uit 18 koolstofatomen dat vaak voorkomt in voedsel. Stearaten vormen een natuurlijk onderdeel van elke soort vet, van dierlijk tot plantaardig. Het is een algemeen vetzuur dat voorkomt in vis, granen, eieren, boter, pluimvee, vlees en zuivelproducten. In vlees is het eenderde van de verzadigde vetten. Dit is belangrijk voor de bekendheid bij de consument. Het toont ook de veiligheid van dit ingrediënt aan. Het is niet iets dat nieuw is voor het menselijk lichaam. Het voegt een element toe aan de veiligheid van uw product.”
    https://www.lfatabletpresses.com/nl/magnesium-stearaat

Er zijn vele artikelen die ingaan op het negatieve onzinverhaal over magnesium stearaat. Veelal wel in het Engels. Ik zou willen zeggen, ga op onderzoek uit en oordeel zelf.

http://www.raysahelian.com/magnesiumstearate.html

Magnesium Stearate – The Truth about Magnesium Stearate

Binc
    Bijdrager

Ik doe zelf ook niet zo moeilijk over magnesium stearaat. Soms lees ik berichten van sommigen die voor elke toevoeging in supplementen panisch zijn. Met name over magnesium stearaat.

Ben
    Bijdrager

Zonne, ik heb hier nog een stukje geschreven over paranoten.

Onder het eerste bijgeplaatste artikel (met afbeelding van een rode doodskop) staat ook nog een tweede artikel, dat gaat over het verschil aan selenium dat te vinden is in de paranoot, waardoor je dus vrijwel nooit zeker weet hoeveel je met het eten van paranoten aan selenium binnen krijgt.

Binc
    Bijdrager

Ik vraag me wel af of het nu verstandig is nog door te gaan met de levertraan of dit even te stoppen. Ik neem ook die leverglandular al. Levertraan stimuleert toch ook de schildklier?

Ben
    Bijdrager

Heb je het idee dat je met de leverglandular en levertraan een teveel aan bv vit A binnen krijgt dan?

Vitamine A zorgt namelijk ook voor de omzetting van T4 naar het werkzame T3, net als magnesium en selenium.

15 berichten aan het bekijken - 301 tot 315 (van in totaal 325)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.