recepten

Dit onderwerp bevat 41 reacties, heeft 18 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  ruud 5 jaren, 7 maanden geleden.

12 berichten aan het bekijken - 31 tot 42 (van in totaal 42)
  • Auteur

Anoniem

Hallo Allemaal,

Ik ben op zoek naar een recept voor rode kool. Alle recepten die ik vind op het internet hebben suiker er in. Om er een appeltje in te doen vind ik niet erg en is lekker maar ik wil er echt geen suiker en andere zoetigheid in. Ik hoop dat er iemand mij uit de brand kan helpen. Had namelijk bedacht om het voor vanavond te maken.

Alvast bedankt.

Alexandra
    Bijdrager

Heb. Og nooit suiker gedaan in de rode kool. Gewoon weglaten.

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Ik doe altijd na het koken(met laurierblaadje) afgieten, beetje honing en kaneel. Lekker hoor.

Webmaster
    Bijdrager

Stukjes zure appel erdoorheen is toch zoet genoeg? Meer heb je niet nodig!

Mike

Jordy
    Lid

Heb vandaag heel simpel in een pannetje 2blikjes krab van het merk princess erin gedaan.

Verder:

Indonesische kruidenmix

Curcuma

Geelwortel

Gesneden champignons

Keltisch zeezout

Eerst heb ik de champignons met een goed stuk roomboter gebakken, daarna de krab met alle kruiden en zout in de pan.

Dan totslot een halve of hele blikje kokosmelk/room erbij 😉

Je kan er een echte krabbenkokosroom soepje van maken of wat meer vaste maaltijd van maken door minder kokosmelk/room toe te voegen.

Rare combi misschien, maar vind het zelf erg lekker.

cham
    Bijdrager

Niet echt een receptje maar gister een laagje yoghurt in een potje gedaan en daar kefir bij omdat ik geen melk meer had. Dit heb ik een nacht weggezet in het keukenkastje met vanmorgen als resultaat een lekkere dikke yoghurt met prik 🙂

Kris
    Lid

Ook niet echt een recept maar ik had nog wat kefir staan, daar weer wat rauwe melk bij toegevoegd en een 3 druppels stremsel bij gedaan. Een paar uur weggezet op kamertemperatuur. Daarna de “gestolde” kefir in stukjes gesneden en nog een uurtje weggezet zodat de wei wat beter loslaat. Een stuk kaasdoek of theedoek over een pan gedaan en alles erin gegoten. De doek bij elkaar knopen en 12 uur boven de pan laten uitlekken en voila friszure kaas met een cottage cheese structuur. Beetje Keltisch zout en een mespuntje knoflook…lekkerrrr!

Dit experiment is geslaagd! Binnenkort eens met geitenmelk maken 🙂

cham
    Bijdrager

Hoi Kris, Klinkt lekker! waarvan had je de stremsel?

Kris
    Lid

Hallo Cham, Ik had dit meegenomen bij de Brouwmarkt maar ik heb het ook al gezien bij een Turkse winkel (in de koeling).

cham
    Bijdrager

Dank je Kris 🙂

Maurik
    Lid

In mijn groenten pakket zaten van de week Aardperen. Heerlijk!!!

Recept ( Jamie Oliver )

http://www.micook.nl/jamies-gebakken-aardperen/

Uiteraard wel aangepast aan de wapf 😉

ruud
    Bijdrager
12 berichten aan het bekijken - 31 tot 42 (van in totaal 42)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.