(Rauwe) melk

Dit onderwerp bevat 776 reacties, heeft 133 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  fatsnotbad 1 week, 1 dag geleden.

12 berichten aan het bekijken - 766 tot 777 (van in totaal 777)
  • Auteur

Tanja
    Bijdrager

Hoi Alan,

Ik doe een wilde gok. Gezien jouw psychische klachten vermoed ik dat je darmen niet in goede staat verkeren, wellicht een dysbiose/lekke darm. Ik vermoed dat caseïne en/of lactose daarom bij jou een probleem zou(den) kunnen zijn. Ik interpreteer de droge mond dan ook als een stress reactie. Dus ondanks dat melk een heel goed voedingsmiddel kan zijn is dat het niet als je het niet verdraagt. Maar ik kan er natuurlijk helemaal naast zitten 🙂

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Volgens mij zit je helemaal goed, Tanja!

Mike

Tanja
    Bijdrager

🙂

Alan
    Bijdrager

Thanks. Dus het waren waarschijnlijk toch geen ontgiftigings verschijnselen?
    Die vlekken on m’n borst deden me denken aan hoe een bacterie of virus groeit, cirkels. Denk dat ik het allemaal wel kan laten vaststellen (het enige waar de reguliere geneeskunde goed in is), maar de behandeling blijft het zelfde. Dat dieet wordt een uitdaging, kan zelf helemaal niks meer.

Lievergezond
    Bijdrager

jon
    Bijdrager

melkveehouders vs overheid, Ontario

jon
    Bijdrager

Lievergezond
    Bijdrager

edwin
    Bijdrager

Vandaag ben ik bij Boerderij Landlust geweest.
    Dat is een biologische boerderij langs de Oostgaag bij Schipluiden en Maasland. Dat ligt tussen Den Haag en Rotterdam.
    Ik kende deze boerderij nog niet. Twee weken geleden had ik een doosje eieren gekocht bij ‘t Geertje in Zoeterwoude en daar zat een kaartje bij van deze boerderij.

De melk bij Landlust kost €1,20 per liter en is van Jersey koeien. De eieren van de eigen kippen zijn ook heel lekker. De kippen lopen net als de koeien buiten op het land en gaan elke twee dagen naar een ander gedeelte van het land.

Tanja
    Bijdrager

Dank voor de tip Edwin, ziet er goed uit, we gaan hem bij de adressen zetten op de website

DeSouza
    Bijdrager

Waarom word er geen Rauwmelkse producten geadviseerd tijdens het zwangerschap? Vanwaar die angst?

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Enge bacterien. Vroeger werd je bang gemaakt voor tbc, toen kwam salmonella en nu listeria. Rijmt overigens op hysteria. De dieperliggende agenda keert zich tegen het leven zelf.

Mike

12 berichten aan het bekijken - 766 tot 777 (van in totaal 777)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.