(Rauwe) melk

Dit onderwerp bevat 776 reacties, heeft 133 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  fatsnotbad 1 week, 1 dag geleden.

15 berichten aan het bekijken - 751 tot 765 (van in totaal 777)
  • Auteur

naief
    Bijdrager

ik zou het thuis de plastic fles met melk direct in de magnetron doen. Dat is echt het allerbeste tegen ziektekiemen

Alan
    Bijdrager

Bedankt paradogma. Het ging me meer om het hergebruik van de flessen, vervoer leek me ook geen probleem, maar zag dat mensen het gekoeld vervoerden.
    Leuk dat sarcasme, maar waren jullie niet voorzichtig als beginneling, of slikten jullie alles voor zoete koek wat je over melk las?

Alan
    Bijdrager

Weten jullie hoelang het te bewaren is op 7 graden?

Ik gebruik het nu 3 dagen, zit nu zonder, en heb wat klachten: niet kunnen slapen, droge mond, geen eetlust, 2 glazen melk en ik hoef de hele dag niks meer te eten, ontlasting met wat geel (gal?), hoofdpijn, stress in buik. Mind fog heb ik al een hele lange tijd, hopelijk komt hier een eind aan als ik doorga.

Romagi
    Bijdrager

Mijn rauwe melk (geit, biol.dyn) staat sinds afgelopen zaterdag in de koelkast en stinkt nog niet.
    (6 dagen). Kan ik hier nog kaas van maken?
    Bij kaas maken lees ik dat het eerst verhit wordt en er gaat bv citroenzuur bij.
    Iemand ervaring met kaas maken?

Alan
    Bijdrager

(haal m’n bovenstaande tekst maar weg als het niet gepast is voor dit topic)

Paradogma
    Bijdrager

Lijkt me wel gepast hier Alan.
    Ik vraag me af of rauwe melk op dit moment goed is voor jou.
    Kan best zijn dat kefir een betere optie is.
    Wellicht nog beter is het volgen van het AIP (AutoImmune Protocol) omdat ik het idee heb dat je lichaam tegen zichzelf vecht.

Alan
    Bijdrager

Ik heb deze klachten nooit eerder gehad, pas sinds het gebruik van melk, ik dacht (waarschijnlijk onterecht) aan ontgiftiging. Heb het opgezocht, dus misschien heb ik aiz door een leaky gut? Nooit klachten gehad, zal me er eens in verdiepen. Bedankt.

Alan
    Bijdrager

Wel klachten, extreme roos, al jaren, hoesten, ook al jaren, m’n denken en geheugen is achteruit gegaan, depressiviteit, psychotisch en stemmen horen. Was allemaal normaal geworden dat ik er niet meer bij stilstond. Zocht wat informatie over sodium bicarbonaat en ben bij wap beland en hier gestrand. 🙂

Alan
    Bijdrager

Eerder dit jaar een acute blindedarm ontsteking, deze hebben ze meteen weggehaald, ab kuurtje d’rna. Denk dat ik een lange weg te gaan heb.

Tanja
    Bijdrager

Ik denk het ook Alan, ik zou als ik jou was me eens in GAPS gaan verdiepen: http://www.gapsdieet.nl/

@alan, ik denk dat je al een aantal goede tips hebt gekregen, ik heb net in je andere topic gereageerd. Misschien kun je in een eigen topic aangeven wat je nu allemaal eet. Er valt idd heel wat te lezen voor je, succes.

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Ik gebruik het nu 3 dagen, zit nu zonder, en heb wat klachten: niet kunnen slapen, droge mond, geen eetlust, 2 glazen melk en ik hoef de hele dag niks meer te eten, ontlasting met wat geel (gal?), hoofdpijn, stress in buik.

Jij wilde bewijs dat rauwe melk ontgiftend was? Nou, dit is je bewijs! Wat je beschrijft is heftige ontgifting. De gele kleur van je ontlasting wijst op een lever en galblaas die het moeilijk hebben. Tijd om een voorsteltopic aan te maken, zodat we je gerichter van advies kunnen voorzien.

Mike

Alan
    Bijdrager

Bedankt voor de antwoorden
    Zal snel ff werken aan een topic, ik kwam dit forum even binnenstromen met een vraag 🙂

Aip raadt melk af, maar als dit ontgiftiging is door melk, moet ik dit nog even proberen ook al kan het aiz of lekkende darm zijn?

naief
    Bijdrager

als het ontgifting is, zou ik de dosis terug schroeven. Het moet wel leuk blijven. Als je niet tegen rauwe melk kan, dan kun je ook niet tegen de gepasteuriseerde versie

Alan
    Bijdrager

Hoi weer,
    Een enorme droge mond door de melk, ik kan er niks over vinden, weet iemand er meer over?
    Flink lopen zweten in de nacht sinds ik een nieuw voorraadje heb (ontgiftiging neem ik aan) , en snachts ineens een korte paniekaanval lol.

15 berichten aan het bekijken - 751 tot 765 (van in totaal 777)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.