Rauw vlees en dierlijk eten

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Rauw vlees en dierlijk eten

Dit onderwerp bevat 27 reacties, heeft 5 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  fatsnotbad 2 weken, 5 dagen geleden.

13 berichten aan het bekijken - 16 tot 28 (van in totaal 28)
  • Auteur

Healthbased
    Bijdrager

Bovendien erkent ook Weston Price dat alle traditionele stammen voor een deel van hun dieet rauw aten.

Klopt, dat ontken ik ook niet.

Heb je persoonlijk rauw vlees een poging gegeven?

De reguliere rauwe vlezen heb ik wel gehad maar niet hetgeen jij bedoelt. Ik sta er eerlijk gezegd niet geheel onwelwillend tegenover maar tot op heden nog niet gedaan. Een poging in de toekomst sluit ik niet uit, maar dan wel in beperkte mate.

jeroenvz
    Bijdrager

@ Kierch, ik ben een jaar geleden begonnen met af en toe rauw vlees eten toen ik een youtube filmpje zag van sv3rige. Ik heb toen het een en ander over gelezen en sv3rige legt ook veel uit tijdens zijn anti-vegan demonstraties waarom het beter is om rauw vlees te eten. Ik eet nu zowel rauw als gekookt vlees maar sommige dingen eet ik alleen maar rauw zoals lever omdat ik dat gewoon lekkerder vind. Maar een speklap of ander varkensvlees eet ik nooit rauw omdat ik dat gebakken veel lekkerder vind. Maar als ik iets voor het eerst eet, eet ik het altijd eerst rauw. Zo heb ik vorige week voor het eerst lamshart op en ik kan me nu niet voorstellen dat het gebakken nog lekkerder is. Wat ik wel merk is dat vers vlees veel lekkerder is om rauw te eten dan ontdooid vlees maar gelukkig heb ik een slager in veenendaal gevonden die vlees van natuurrunderen vers verkoopt.
    Ik ben op dit moment high liver aan het maken, het zit nu een week in de pot.

Marijan
    Bijdrager

ah Jeroenvz, jij komt ook bij Slagerij van der Geer?

jeroenvz
    Bijdrager

Ja. Ik werk ook in Veenendaal en daarom kan ik uit werk ff langs de Geer rijden en vaak rij ik daarna door naar ecoboerderij de Haan in Ingen of naar Boerderij van Steenbergen in Bennekom voor boter van de Hooilanden.

Marijan
    Bijdrager

wat grappig, steeds meer bekenden, ik kom net bij Mattthijs vandaan en 1x in de maand bezorgt John van der Geer bij mij aan huis in de Betuwe

jeroenvz
    Bijdrager

@ Kierch, hoe lang lucht jij het vlees als je high meat maakt?

Kierch
    Bijdrager

@jeroenvz ik merk hetzelfde met vers tegenover bevroren vlees. Lever zou ik ook absoluut niet gekookt willen eten. Ik koop meestal bij De Groene Weg en op de vestiging in Apeldoorn zijn verse organen maar zelden te verkrijgen. Dit terwijl ze op de vestiging in Groningen iedere week vers orgaanvlees hebben liggen, wat ook nog zeer betaalbaar is! Wat betreft vlees is Groningen een goede plaats om te wonen want je hebt er ook de wilde slager!

Wat betreft high meat, hoe vaak ben je van plan om het te luchten? Sommige mensen raden aan om het eens in de twee dagen te doen terwijl anderen eens per vier aanraden. Eigenlijk zouden wij toegang moeten hebben tot uitgebreide informatie wat betreft het bereiden van high meat, net zoals dat mogelijk is bij het rijpen van kazen.

Edit: ik heb het zelf om de 3 dagen wat lucht gegeven.

jeroenvz
    Bijdrager

ja ok maar hoe lang geef je het wat lucht, is dat een paar seconde, 5 minuten?

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Zelf eet ik geen rauw vlees, maar waarom verdiepen jullie je niet in dry aging van vlees? Hier is zat info over bekend. Denk aan het Franse cote de boef. Het voordeel van deze methode is dat de eiwitten in het vlees al gedeeltelijk afgebroken zijn, een voorverteringsproces door probiotische melkzuurbacterien.

Mike

Kierch
    Bijdrager

@jeroenvz ik heb het iedere keer ongeveer een minuutje frisse lucht gegeven. Hier kon ik zelf ook niets over vinden.

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

@kierch, heb jij je vingers in je oren? Ik geef je zojuist een gouden tip en je gaat er totaal niet op in?!

Mike

Kierch
    Bijdrager

@mike dry aging is wat Derek Nance ook doet met het vlees dat hij over heeft. Ik kan iedereen aanraden om wat video’s over hem te bekijken, hij eet immidels 10 jaar rauw vlees.
    Wat is het verschil met het maken van high meat behalve dat er meer lucht bij komt?

Edit: @mike ik heb constant problemen met het laden van het forum hier vanaf mijn vakantieadres. Je input wordt zeker gewaardeerd.

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Okiedokie!

Mike

13 berichten aan het bekijken - 16 tot 28 (van in totaal 28)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.