ratel ratelt ook even :-)

Forum Forums Stel jezelf even voor ratel ratelt ook even :-)

Dit onderwerp bevat 72 reacties, heeft 10 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Anoniem 6 jaren, 10 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 73)
  • Auteur

Webmaster
    Bijdrager

Rauwe melk is bijzonder ontgiftend. Beter eruit dan erin!

Mike

Anoniem

@dirtsa ik had hem opgeslagen en het gemaakt, smaakte wel met een dikke laag boter en dubbel kaas 😉 voor op het kdv eet je “makkelijker” mee met de kids.

een smoothie is slok-slik-weg 🙂

Ik merk toch nog een dip na zuurdesem en eet dit niet meer.Nu zit het goed met de energie.

Ik had de kids volledig aan de rauwe melk *bloos* ik denk bijna (400ml per dag)

Ik heb de yoghurt heel dik, ook al maak ik met 1 cm de “starter” laag.

Uitlekken heb ik nog niet gedaan, doe het in de fles, na 24 uur in de koelkast en klaar is klara.

Zo in de smoothie, melk, boter of wei met kokosolie en kuiden, honing enz erbij.

De dikte zal wel aan de vetheid van de melk liggen denk ik, is erg hoog aldus de boer.

Zelf kunnen we slagroom kloppen, zoveel wei zit er dan ik de glazen bol op de tweede dag.Koop dus ook geen slagroom meer.

@fatsnotbad ik doe dit nu al zo’n 3 weken denk ik en merk wat weeig gevoel te hoogte van de longen op de rug.Wat zegt dit, kan dit zeggen?

Het maagzuur is “weg”, (kwam op na melk te drinken) sinds ik sole drink.

Mijn hoofd is na 2 weken weken nog steeds relaxed, geen stress en minder vergeetachtig, voelt erg goed!

Ik denk dat ik de levetraan ga bedanken 🙂

Heb net h2o2 besteld en ga hie mee aan de slag binnenkort, stap voor stap…….. go with the flow ;-0

Anoniem

ps dat sommige letters missen komt niet door mij haha, das me toetsenbord, ik moet er soms op rammen om e een lette uit te kijgen 😛

(De bliksem heeft mijn laptop uitgeschakeld)

Anoniem

hey Ratel,

jij bent lekker bezig met WAPF, leuk!

hoe maak jij de yoghurt, ik lees bij jou dikke yoghurt zonder uitlekken. Ik maak dikke yoghurt met uitlekken, kan je jouw recept even posten?

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

2 sept in Winsum een lezing over weston price, maar niet door Mike?

Wie is Frits vd Blom die de lezing geeft?

Als ik mobiel was geweest, was ik zeker gekomen, ik heb 3 jaar gewoond in Winsum, dus dat had ik zeker leuk gevonden. Kijken of ik nog bekenden tegen zou komen.

Anoniem

ik doe pecies wat er staat bij poekie op de site voedingigezondheid

alles moet schoon zijn wat jij gebruikt.

men neme 1 glazen fles met dop, deze moet schoon zijn.

men zet een pan op het vuur met rauwe melk, vuur zacht, dan neemt men een houten lepel en roeit af en toe door de melk, een paar druppen op de pols, net zo lang tot de melk ietsiepietsie warmer aanvoelt dan jouw pols, dan is hij goed, vuur uit.Echt niet warmer.

1 a 2 cm yoghurt (van de vorige keer of bio volle yoghurt uit de winkel)muk je onder in de fles.

Dop erop en dan in de koelbox, die bij mij in de kast staat, daarin pak ik een dun dekentje die ik om de fles sla.De deksel op de koelbox en staan laten.

Na 24 uur schud ik de fles en zet hem in de koelkast, 8 uur later heb ik lekkere koele yoghurt, thats it.Ik doe het meestal s’avonds 2 flessen tegelijk dan heb ik 2 dagen ena 2 liter yoghurt voor zo’n 3-4 dagen.

Volgen mij ligt het ook aan de melk en de hoeveelheid vet die de melk bevat.

Mijn rauwe melk is qua vetgehalte behoorlijk hoog aldus de boer, bijna 5.In de winkel meer rond de 3. Heb ik ook maar gehoord hoor.

Lijkt heel simpel,maar dat is het ook 😉

Anoniem

@dirtsa Frits vd Blom was ook op andere lezingen waar Mike wel was, zo ook op de dag dat het boek uit kwam.Ik meen februari afgelopen jaar.

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Ik zag op de site vd gezondverstandavonden wel meer interessante lezingen en tips.

Dankje rateltje voor de link.

Anoniem

leuke ontdekking gedaan; mijn zwemmersexceem heeft zijn koffers gepakt, het is bijna foetsie.Heb er toch zo’n 2 jaar last van gehad,maar weigerde te smeren.

Op woensdag 12 september komt julia kangnaar groningen een lezing geven.

Zij is de schrijfster van 100%gifvrij

ben erg benieuwd………..

Webmaster
    Bijdrager

Julia Kang is een prima meid met het hart op de juiste plaats, maar ze is bijzonder pro-koolhydraten. Bovendien is haar boodschap erg simplistisch: eet 100% biologisch, dan eet je 100% gifvrij en komt het allemaal goed. Was het maar zo simpel!

Mike

Anoniem

ik ga haar aanhoren, ze zal vast ook goede dingen vertellen.

ik voel me goed nu en niemand overtuigd mij weer standaard koolhydraten te nuttigen, ik ben overstag door de resultaten die ik merk aan mijn lijf.

Kan je iets zeggen over de zwemmersexceem?

ratel

Webmaster
    Bijdrager
    Quote:
    Kan je iets zeggen over de zwemmersexceem?

Alleen maar dat dit voedingspatroon bijzonder helend is voor je bloedsuiker- en je hormoonspiegel en daarmee je totale gezondheid. De een heeft alleen sneller resultaat dan de ander, afhankelijk van de aangeboren en opgebouwde schade. Goed om te lezen dat dit bij jou zo snel vruchten afwerpt!

Mike

Poekie
    Moderator

Hoi Ratel,

Misschien is het leuk om jouw behaalde resultaat in dit topic te zetten?

Lia

Anoniem

@Poekie done…………….

Anoniem

pffff het is zeker een jaar geleden dat ik zo vol zat met mijn neus, lijkt wel bijna vooroofdholte wat op komt zetten.

Normaliter ging ik meteen bij enig neusgesnotter een dikke vette haring halen (op advies van opa ;-))en vitD nemen van Solgar,maar nu met de rauwe melk, kefir, soep, vlees enz. doe ik dat niet.

Heb jodium, levertraan/boterolie en gebruik vitC, gisteren een oude zoutoplossingverpakking van de winkel leeg gekieperd en keltisch zeezout oplossing erin gedaan, dit spray ik nu.

Het wordt niet erger,maar ook niet beter.

Als ik niks doe dan verwacht ik dat ik net als een lange tijd terug terug weer voorhoofdholte ontsteking krijg en dan voel ik ook meteen de tand waar ze ooit een wortelkanaalbehandeling heeft gedaan, vreselijk 🙁

iemand nog goede tips?

ik wilde eigenlijk een milde reiniging gaan doen dit weekend (olie, citroen en rauwe ei), maar kan me niet permiteren volledig uit de running te zijn met de kids.

Leeglopen is tot daar aan toe 😉

ratel

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 73)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.