Persoonlijkheidstypen (Herway)

Forum Forums Wereldpolitiek & nieuwsachtergronden Persoonlijkheidstypen (Herway)

7 berichten aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur
    fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Bedenk dat je door het gebruik van social media nieuwe hersenverbindingen aanmaakt die gericht zijn op ‘instant gratification’, onmiddellijke bevrediging van impulsen die endorfines afgeven. Dit gebeurt OOK ALS DE INFO ZINVOL IS. Ik kijk niet of nauwelijks meer op Telegram omdat ik merkte dat ik erdoor geleefd werd en een constante, onrustige zucht kreeg naar meer nieuws, meer info. Social media voeden het ego, ook als je bezig bent met een oprechte zoektocht naar de waarheid, omdat het verslavingsgedrag in de hand werkt.

Mike

Johnny
    Bijdrager

Facebook .. Ja ik zit er op zoals dat heet en geeft me inderdaad veel info van diverse groepen..van moestuinieren tot desembrood bakken en veelal de Krona manifestaties fakkeltochten, acties, info etc etc. Ik hoor heel af en toe ook van mededorpelingen dat ze mijn post`s lezen en er mee eens zijn maar soms ook een gefrustreerde reactie wat wellicht een “aha” moment kan zijn. Ik probeer altijd de gedachte erover bij de lezer te laten en bereikbaar te blijven. Eerlijk gezegd is het prettig als je een like ontvangt zodat je weet dat het gelezen is en daarmee het netwerk vergroot. Uiteindelijk is het mij om het kennis delen te doen.(Strooi soms ook berichten via de whatsapp rond) Waar ik mezelf op betrap dat ik soms van alles lees maar daardoor eigenlijk “leegloop” en beter die energie in 1 onderwerp had kunnen steken. Dat is een valkuil v d social media.
    Telegram gebruik selectief voor het gelijkgestemde groepje uit de buurt en daarnaast ben ik wel aangemeld bij diverse kanalen maar kijk er weinig in.

@binc

Wat Twitter betreft daar komt de info gewoon te snel op me af.
    Gab heeft dit veel minder. Ik wil niet bereikbaar te zijn op een breed scala van kanalen.
    Ik beperk me tot mail, fatsforum, gedachtenvoer en face to face voor informatie en fatsforum, Whatsapp en face to face voor communicatie.

@mike

Wat voor beeld heb je van mij als je naar de archetypen van Herway kijkt?
    Ik kom er niet echt uit.

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Dat weet ik niet, ik ken je niet goed genoeg.

Mike

Binc
    Bijdrager

Wat Twitter betreft daar komt de info gewoon te snel op me af.
    Gab heeft dit veel minder. Ik wil niet bereikbaar te zijn op een breed scala van kanalen.
    Ik beperk me tot mail, fatsforum, gedachtenvoer en face to face voor informatie en fatsforum, Whatsapp en face to face voor communicatie.

Gewoon doen wat je wel aan kan. Ik begrijp het wel. Ervaar exact hetzelfde. Op een gegeven moment weet je niet eens meer waar je wat hebt gelezen. Of erger nog, of je iets überhaupt nog wel onthouden hebt.
    Lijkt mij helemaal niks mis mee met je besluit.

Marijan
    Bijdrager

Eerlijk gezegd is het prettig als je een like ontvangt zodat je weet dat het gelezen is en daarmee het netwerk vergroot. Uiteindelijk is het mij om het kennis delen te doen.

@Johnny
    , ik heb je FB berichten even “omhoog” geliked ;))

7 berichten aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.