Over de schildklier….

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Over de schildklier….

Dit onderwerp bevat 173 reacties, heeft 12 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Lievergezond 14 uur, 6 minuten geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 174)
  • Auteur

Zonne
    Bijdrager

Omdat we in een topic van iemand anders het steeds over de schildklier en bloedwaardes en de site forefronthealth hadden, nu maar even een apart topic erover.

Dus Liesje, bloedwaardes schijnen niet zoveel te zeggen volgens de site van forefront.
    En Medusa, wat kan je doen aan die symptomen van teveel schildklierhormonen slikken, behalve ermee stoppen ? Staat dat ook op de site van forefront ?

Medusa
    Bijdrager

Zonne, ik kan het orginele artikel zo snel niet vinden. Heb hier wel de google vertaling:
    https://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=nl&rurl=translate.google.nl&sl=en&sp=nmt4&tl=nl&u=http://www.forefronthealth.com/thyroid-medication/&usg=ALkJrhgtQYGxoxP-UdLTJAQEp3nCk272AQ
    En dan kijken bij 2. Gedroogde schildklier.

Binc
    Bijdrager

Liesje,

Ik zei gister in jou voorstel topic al dat ik twijfels had bij jou schildklier medicatie.

Jij hebt steeds wisselende ontlasting.
    Het zou ook kunnen dat je schildklier schommelt.

Misschien komt dat gedoe met je ontlasting wel van de schildklier?

Medusa
    Bijdrager

Grappig dat je dat noemt Binc. Ben weer eens aan het spitten op de ForeFront site en lees daar net dat hypotheroïde o.a leidt tot darmdysbiose.

Verder heb ik begrepen dat wanneer je klachten ervaart van natuurlijk schilklierhormoon (hier worden dan m.n hartkloppingen en angsten genoemd) dit komt doordat de adrenaline vrij hoog is. En dat komt dan weer door low-carb eten!

Ik ga eens een tijdje wat meer koolhydraten eten en dan nog eens proberen met de raw thyroid.
    En de tip van capsules halveren kan ik ook nog eens proberen.

Binc
    Bijdrager

Waarom eet je dan helemaal low Carb?
    Sinds ik mijn koolhydraten opgehoogd heb voel ik mezelf toch wat beter.

En de afgelopen nachten heb ik geen moeite met slapen. Ik neem elke avond 2 ashwagandha en ik slaap!
    Ik heb nu ook schildklier hormoon maar neem het nog niet. Dit vanwege het feit dat mijn nieren etc nog onderzocht worden en ik niet weet wat ze nog meer voor plannen hebben. Daarnaast is schildklier hormoon in combi met ashwaganda geen goeie combi.

Ik wacht nog even totdat ik aankomende vrijdag uitslagen heb.

Binc
    Bijdrager

Wel opvallend idd dat jullie ook klachten hebben van de spieren. Ik vermoed ook bij de aanhechtingen?

Zonne
    Bijdrager

Binc, dus voor jouw zijn losse spieren en 2 capsules ashwagandha de oplossing om te slapen ? Wat fijn dat je dat hebt ontdekt !
    Medusa zal low carb eten omdat dat het weston price dieet is waarschijnlijk ?!

Ik heb net zitten luisteren naar een deel van een video op forefront ( jeetje, wat kan die man praten zeggen …). Ook voor schildklier is het heel belangrijk om de juiste dingen te eten, die de schildklier energie geven. Alleen wat precies, dat zegt hij niet natuurlijk …

Binc
    Bijdrager

Ja, en wellicht omdat het wat koeler is.
    Maar in het verleden sliep ik nooit zoveel nachten achter elkaar goed en door.

Low carb is Weston price.
    Maar ik zei destijds ook tegen Celtics dat ze te laag in koolhydraten zat. Of eigenlijk zag zij fruit aks koolhydraten.
    Dit is niet de bedoeling. Als je hormonaal niet in orde bent kun je niet zo laag in droge koolhydraten gaan zitten. Dat is exact dezelfde valkuil die ik zelf destijds ook heb gemaakt.

Binc
    Bijdrager

Niet te bang zijn voor koolhydraten.
    Maar ook niet overmatig koolhydraten eten.

Zonne
    Bijdrager

Forefronthealth ziet fruit ook als zeer goed voedsel omdat het glycogeen aanvult in de lever… Dus energie.

Binc
    Bijdrager

Welk fruit?

Zonne
    Bijdrager

Maakt niet uit geloof ik

Zonne
    Bijdrager

Gaat om de fruitsuikers erin, dat wordt opgeslagen als glycogeen. Tenminste…. zo begreep ik.

Binc
    Bijdrager

Ik zou toch niet al te vaak zoet fruit eten.

Rood fruit prima.
    Citroen en zure appel ook.

Maar banaan en ander zoet fruit?

Een keer misschien. Zelf vind ik in de zomer nectarines erg lekker.

Maar mango of ananas ben ik niet kapot van.
    Van ananas krijg ik om de 1 of andere reden zelfs last van mijn maag.

Zonne
    Bijdrager

Hmmm, gaat juist over het wat zoetere fruit volgens mij. Gewoon om (extra) energy te hebben omdat mensen met hypothyreoidie niet voldoende energie opslaan in de lever.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 174)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.