orgaanvlees

Dit onderwerp bevat 438 reacties, heeft 73 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Cholesteroliscool 3 jaren, 5 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 439)
  • Auteur

Webmaster
    Bijdrager

Nee, niet gezond. Het dier is ziek en vergiftigd en dus is de lever dat ook.

Mike

Dirtsa
    Bijdrager

dat dacht ik al..

Ga eens even onderzoeken waar ik bio lever vandaan haal..

Webmaster
    Bijdrager
    Quote:
    Hoe zit dat eigenlijk met jou en orgaanvlees eten? Ik heb je weleens horen zeggen dat je oude tijdschriften had waar “heerlijke” orgaanvlees recepten in stonden. Houdt jij je aan die 1x per week orgaanvlees?

Ik krijg het niet weg, het spijt me. Met Gerrit heb ik het hier meerdere keren over gehad en we zijn het er samen over eens dat het OF rauwe melk is die de basis moet zijn OF orgaanvlees. Pfff, ben ik blij dat ik rauwe melk heb, zeg!

Mike

E123
    Bijdrager

Je zult natuurlijk wel op zoek moeten gaan naar levers van gezonde (dus biologische) dieren. Hetzelfde als met spiervlees. Anders zit je nog steeds anti-biotica en andere rommel te eten. Ik zelf heb ook nog geen goed adres gevonden. Ik heb het ooit bij Remeker gevraagd, maar toen verkochten ze dit nog niet. Nu zit ik even te kijken op de site en toen kwam ik dit tegen:

http://www.biovleesbestellen.nl/bestellen

Hart, lever, nier en tong van Jersey kalveren.

E123
    Bijdrager

Jemig, wat zijn jullie allemaal snel met typen. 😆

autumn
    Bijdrager

@ Janse

Quote:
    Dennis, hoe krijg je het toch voor elkaar om al dit soort dingen zonder problemen te eten

Zoals ik het al schreef probeer ik het positief te benaderen. Ik probeer het niet als een straf of als iets moeizaams te zien, maar als een avontuur om vreemde dingen te eten. Maar dat is ook wel de aard van het beestje. Op meer gebieden heb ik vanzelfsprekendheden en tradities los gelaten en grenzen opgezocht en verlegd. Stapje voor stapje went het meestal wel. Alleen met H2O2 innemen heb ik het juist wel moeilijk.

@ Ikke

In Eindhoven kun je lever halen bij de biologische slager op de Kruisstraat of op de biologische markt (slager de Blije Big) op zaterdag. Tevens kun je op vrijdag begin van de avond bij de boerderij van de Blije Big lever kopen. En ook bij de Genneper Hoeve in Eindhoven. Dat is allemaal niet zo heel ver weg, toch? Ik zou dan gewoon gelijk een grote hoeveelheid van allerlei dingen kopen, dan is het de rit wel waard.

Rapunzel
    Bijdrager

E123
    Bijdrager

Weer zo’n supplement wat belachelijk veel geld kost en wat je ook gewoon vers kunt eten. Goed gevonden, Rapunzel, maar ik ga toch liever voor ECHT eten. 😉

E123
    Bijdrager
    Quote:
    Veel onderdelen van het kalf en de koe werden vroeger gegeten maar zijn door de moderne consument vergeten. Dat zou je dus vergeten vlees kunnen noemen.

Denk hierbij aan niet alleen aan het orgaanvlees maar ook aan onderdelen als het hart, de hersenen, de magen, de testikels en het uier.

Mijn doel is om zoveel mogelijk van het dier te benutten voor menselijke consumptie.

http://biovleesbestellen.securearea.eu/Webwinkel-Product-11634502/Vergeten-Jersey-vlees.html

Misschien iets voor jou, Dennis? 😀

autumn
    Bijdrager

@ Janse

Klinkt goed. Ik hou van dit principe: alles gebruiken wat een dier te bieden heeft en dan pas de volgende slachten. Helaas zitten ze helemaal in Amersfoort. Ik kan ook bij mijn contacten vragen om deze delen. Maar ik ben wel op een nieuw idee gebracht. Een koeienuier kan je dus ook eten!

E123
    Bijdrager

Vanmiddag een stukje pure graze lever proberen te eten. Mijn vader en moeder vonden het heerlijk, maar ik ben niet verder gekomen dan 3 kleine stukjes weggespoeld met rauwe melk. 😆 Binnenkort maar eens proberen om er een soort leverpastei of leverworst van te maken, misschien dat dat werkt.

Of rauw in de blender, alles wat maar een beetje vloeibaar is krijg ik wel weg.

Anoniem

janse, hebben jou ouders de pure graze lever rauw gegeten of gekookt??

gr lola

E123
    Bijdrager

gebakken 😉

autumn
    Bijdrager

Ik heb me voorgenomen om meer vis te gaan eten. Ik heb vandaag op de markt een verse makreel gekocht en in moten gesneden. Na 2 weken vriezen ga ik die rauw eten. Ik heb er nog een gekocht om mee naar het werk te nemen. Komende week ga ik met de kinderen een complete vis schoonmaken en daarna lekker van smullen. Ik heb er ook nog een haai bij gekocht om het helemaal stoer te maken. Jong geleerd is oud gedaan, hoop ik maar.

autumn
    Bijdrager

Vandaag heb ik met een aantal kinderen de vissen bereid en gegeten. Een van de kinderen was bekend met het feit dat de kop van de vis zo gezond was. Samen hebben we van ieder een kop de ogen opgegeten en de hersenen eruit gezogen. Echt geweldig, nooit gedacht dat ik ooit iemand zo ver zou krijgen! 😀

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 439)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.