orgaanvlees

Dit onderwerp bevat 438 reacties, heeft 73 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Cholesteroliscool 3 jaren, 6 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 439)
  • Auteur

ruud
    Bijdrager

@ Corneliaz: rauwe levershake! OMG! Helpt het ook bij je probleem met je gebit nu?

autumn
    Bijdrager

@ Enjoy

Ik heb hele andere associaties. Als een rauwe lever vast houd, dan vind ik het bijna zonde om op te eten. Zo’n mooi, glad en zacht stukje vlees. Het enige wat beter voelt dan dat is een vrouwenborst, omdat die warm is. 😳

En hersenen… Maakte je vroeger nooit smurfensnot van zeepjes? Was toch hartstikke leuk om te doen?! Het enige nadeel was dat ze naar zeep stonken, want daar hou ik meestal niet van. Of deeg kneden, vind je dat ook niet fijn voelen aan je handen, vooral aan het begin als alles nog nat en plakkerig is?

Ik vind al die organen juist interessant, vooral het hart inderdaad omdat daar allemaal holtes en doorgangen in zitten. Ik zie het meer als een praktijkles biologie om daar in te mogen snijden en het dan ook nog te mogen proeven! Geen saaie serieuze leraar erbij die alles in het gareel probeert te houden…

Anoniem

Lievergezond, het is echt wel lekker. Geblenderd wordt het een soort gebonden soepje met een leverworstsmaakje.

Ja, ik heb het idee dat het wat doet. Ik had een zeurende zenuw en een afgebroken stukje kies (is uiteindelijk zonder boren gevuld door de tandarts). Het protocolletje van Ramiel Nagel houdt in dat je de dosering levertraan/boterolie opvoert, veel rauwe zuivel tot je neemt en meerdere keren per week orgaanvlees eet. Mijn tanden zijn in vier weken tijd witter geworden, het zeurende gevoel in de zenuw was binnen twee dagen weg en het iets zeurende gevoel in de kapotte kies verdween ook. Daarbij lijken de buitenkanten van mijn tanden minder transparant, krijgen meer body en voelt mijn gebit wat steviger aan, denk ik.. Ik mik alleen nog op vooruitgang van mijn tandvlees, het is wat teruggetrokken en heb de (ijdele?) hoop dat dat zich misschien herstelt. Er zijn foto’s terug te vinden op het internet waarbij bruine (melk)tanden van een 3 jarig meisje weer helemaal geremineraliseerd en wit geworden zijn. Ook een röntgenfoto van een gat in een kies waarin zich opnieuw tandbeen vormt. Indrukwekkend..

Rapunzel
    Bijdrager

Hoe doe je dat met de rauwe lever van zo’n shake Hilda? In stukjes knippen en een x periode invriezen?

Anoniem

Ja, ik snijd het eerst klein en doe het in porties in de vriezer. Als het ontdooid is is het makkelijk te blenderen. Als je het niet lekker vind kun je doen wat anderen doen, fijngesneden ijskoud heel doorslikken, maar dat idee staat mij dan weer niet aan..:(

Rapunzel
    Bijdrager

Hoe lang moest het ook alweer minimaal in de vriezer om de parasieten eruit te krijgen? Dan ga ik dat ook eens doen!

Anoniem

Twee weken, ervan uitgaande dat prehistorische (subtropische) natuurvolkeren ook een koel-vriescombinatie in de bijkeuken hadden staan.. 😆

Rapunzel
    Bijdrager

Die is goed…. Ik ga het doen, leuk!! 😆

Anoniem

Mijn slager drukte me laatst op het hart om niet te vaak lever of ander orgaanvlees te eten. Ik vroeg me af wat de gedachte hierachter is. Iemand een idee?

Webmaster
    Bijdrager

Jouw slager weet niet waar hij over praat. De richtlijn van de WAPF is om minstens 1 keer per week orgaanvlees te eten, maar vaker mag ook.

Mike

Rapunzel
    Bijdrager

Ik denk dat die slager dat zegt vanwege het zgn. hoge cholesterol gehalte en de vitamine A in orgaanvlees.

Webmaster
    Bijdrager

Zie je wel dat-ie niet weet waar-ie over praat?

Mike

E123
    Bijdrager

Als ik eerlijk ben wordt ik al een beetje misselijk als ik dit topic doorlees.. Hoe kan het toch dat de gezondste voeding op aarde door de meeste mensen niet lekker gevonden wordt. Dingen als levertraan en rauwe eieren vind ik geen enkel probleem, maar de gedachte alleen al aan organen.. Dennis, hoe krijg je het toch voor elkaar om al dit soort dingen zonder problemen te eten 😯

@mike,

Hoe zit dat eigenlijk met jou en orgaanvlees eten? Ik heb je weleens horen zeggen dat je oude tijdschriften had waar “heerlijke” orgaanvlees recepten in stonden. Houdt jij je aan die 1x per week orgaanvlees?

E123
    Bijdrager

Ideetje. Als de levertraan van Blue Ice gemaakt wordt door simpelweg levers van de kabeljauw te fermenteren, dan zou je dit toch ook moeten kunnen met levers van andere dieren? Dus gewoon een lever van een gezonde grasetende koe en dit fermenteren tot je een soort levertraan hebt.

Vloeibare dingen zijn altijd prima weg te krijgen, vind ik. Slokje rauwe melk erachter aan, of een hap yoghurt. Mooie aanvulling op levertraan toch?

Zou je zelf dus een soort levertraan kunnen maken?

Dirtsa
    Bijdrager

Eten jullie alleen biologische lever? Ik kan deze hier niet aankomen.. is de lever van de ‘normale’ slager wel gezond ?

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 439)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.