Orgaandonatie

Dit onderwerp bevat 431 reacties, heeft 65 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Elkedageenei 1 maand geleden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 432)
  • Auteur

Webmaster
    Bijdrager

Je haalt een pro-satanische site aan als je bron? Natuurlijk gaan zij zichzelf in een zo goed mogelijk daglicht presenteren! Doe met mijn informatie wat je wil. Een probleem verbonden aan orgaandonatie is dat ze je z.s.m. na je overlijden leeghalen. In traditionele culturen krijgt de ziel enkele dagen om rustig over te gaan, maar wij zien het menselijk lichaam slechts als een verzameling onderdelen. Ook dit is respectloos voor het leven en dus…satanisch. Veel mensen zijn hier niet bewust van en doen er onbewust aan mee, inclusief doktoren. Het systeem is zo opgezet en draait op onwetendheid en angst.

Mike

Anoniem

Heb je wel gekeken? Je weet heel veel over voeding daar heb ik veel respect voor maar je kan niet alles weten.

Ik ken de makers via een ander forum en 1 lid weet toevallig veel over satanisme.

Verder is het een heel leerzame webiste over occulte zaken. Mensen die zich al hun leven daarin verdiepen. Maar ook over onderwerpen die hier worden aangehaald.

Webmaster
    Bijdrager

Debsy,

Dit forum is niet de plek om hier in veel detail op in te gaan. Ik richt me liever op positieve zaken en probeer in oplossingen te denken. Maar daarvoor moet je wel de problemen (h)(er)kennen. Je weet pas wat licht is als je de duisternis hebt onderzocht. Ik heb me hier minstens zo veel in verdiept als in voeding, dus geloof me als ik zeg dat ik weet waar ik over praat. Ik heb de website bekeken en ben nog niet zo overtuigd van de ‘kennis’ van de makers van deze site als jij dat bent. Je hebt ook geen site nodig om te weten hoe het zit, als je goed kijkt zie je het namelijk dagelijks om je heen.

Mike

Anoniem

Dat hoeft ook niet.

Ik ben met deze materie ook al meer dan 5 jaar bezig en deze website gaat juist veel dieper dan de meeste complot-sites. Ik heb een tijd dagelijks hierover gelezen maar dit is zo`n levenswerk dat ik ervoor heb gekozen mij op andere zaken te richten waar ik me meer mee verbonden voel maar zeer interessant is het wel. Je kan niet binnen 10 minuten zeggen ik heb het even bekeken en ik ben niet zo overtuigd. Er staan daar onderwerpen waar mensen jaren intensief mee bezig moeten zijn om t maar een beetje te kunnen bevatten zoals het topic over wortel 2 en de banken en het genererende principe. Er zijn daar mensen die zich daar al tientallen jaren mee bezig houden maar het is ook gewoon een forum waar iedereen terecht kan net als hier. Het komt op mij dus een beetje bevooroordeeld over.

Maar goed ik heb je wel vaker het woord satan ed horen aanhalen en ik dacht misschien is dit voor jou een mooie opening want ik wist dat dit ook een interesse van jou was.

Anoniem

Debsy,

Je link gaat naar de startpagina,

heb je een link waar het kort en krachtig staat? Zoiets als hier de “alleen lezen pagina’s”. Want ik denk dat ik daar anders uren aan het zoeken ben en die uren besteed ik liever hier.

Bastiaan,

Quote:
    Misschien moeten we onze relatie met sterven eens gaan herzien.

Net als dat wij met eten naar de oude volken kijken, zouden we dat op dit gebied misschien ook moeten doen.

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Als je te zwak was bij geboorte dan mocht je dood gaan. nu houden wij erg zieke en zwakke kinderen kost wat kost in leven. Onze zoon is bijv zijn hele leven gevoed met sondevoeding. En daarnaast heeft hij veel ellende moeten doorstaan met prikken, narcose, punktie, en medicijnen.

Hij voelde zich het beste zolang hij geen eten kreeg, zogauw de voeding doorliep werd hij grauw/klam zeet/misselijk en veel spugen.

let wel, hij was een geweldig leuk kind om te hebben en te verzorgen.

Ik had hem voor geen goud willen missen, maar dan heb ik het over mijzelf, maar kijkend naar mijn kind wist ik: dit mogen wij hem niet aandoen. En toch moeten wij het toe laten.

Maar ik heb vaak huilend naast hem gezeten als ik hem eten moest geven.

En het is niet normaal als je kind zo moet lijden.

Ik denk dat het ingrijpen tegenwoordig veel te ver gaat. Zowel bij kinderen als bij volwassenen.

ruud
    Bijdrager
    Quote:
    Bedenk dit, wanneer u toestemming moet vragen voor u iets mag doen met uw eigendom, of iets niet wilt met uw eigendom…. Wie is dan werkelijk de eigenaar? Ongeacht of u bij voorbaat toestemming krijgt.

http://www.vrijspreker.nl/wp/2012/08/d66-introduceert-lijfeigenen-in-modern-jasje-lichamelijke-soevereiniteit-wat-is-dat/

ruud
    Bijdrager
    Quote:
    Today, we’ve basically been reprogrammed to think that we need permission from the government to exercise our inalienable rights, when in fact the government is supposed to derive its power from us. The American Republic was designed so that government would serve the People to protect and uphold freedom and liberty. But increasingly, our own government is restricting people from their rights to engage in commonsense, fundamental actions such as collecting rainwater or buying raw milk from the farmer next door.

Today, we are living under a government that has slowly siphoned off our freedoms, only to occasionally grant us back a few limited ones under the pretense that they’re doing us a benevolent favor.

http://www.naturalnews.com/029286_rainwater_collection_water.html

ruud
    Bijdrager

Dit is een melig bericht over een ook voor mij serieus onderwerp.

Soms helpt het mij om over dit soort dingen te lachen, al besef ik dat niet iedereen dit ziet zitten.

http://www.speld.nl/2009/05/01/nier-krijgt-donorlichaam/

Quote:
    Nier krijgt donorlichaam

Orgaan voelt zich thuis in veganistische directiesecretaresse

nieren

Door Steven van der Jagt en Richard van der Toren • vrijdag 1 mei 2009, 13:06

“Een revolutie in de medische wetenschap, welke de ontdekking van penicilline naar de kroon steekt”. Aldus betitelen artsen en onderzoekers de eerste succesvolle lichaamstransplantatie die vorige week donderdag plaatsvond in het Westlandziekenhuis te Rotterdam. Gelukkige ontvanger is een volledig gezonde nier, wiens vorige lichaam door een tragisch ongeval onherstelbaar beschadigd is geraakt. Ruim een week na de operatie is de nier in staat tot het geven van commentaar.

“Natuurlijk, niets dan roem voor de medische wetenschap”, aldus het orgaan, dat zijn gezonde rode kleur weer begint terug te krijgen. “Toch moeten we de factor geluk in deze niet onderschatten. De donor overleed precies op het juiste moment en op de juiste manier. Zo’n koolmonoxidevergiftiging laat een puntgaaf lichaam achter. Precies wat ik nodig had!” De nier verklaart zijn nieuwe lichaam te ervaren als een ‘thuiskomst’. “Mijn leven lang heb ik het gevoel gehad in het verkeerde lijf te zijn geboren. Daar heb ik nooit over kunnen spreken, ik kom uit een tijd waarin over zulke zaken niet gesproken werd. Mijn vorige lichaam, een teakhouten meubelverkoper uit Spijkenisse, deed voor de volle 100% zijn best om mij een nierwaardig bestaan te bieden. Toch ontbrak het aan iets wat ik niet kan omschrijven. Mijn nieuwe lijf, een veganistische directiesecretaresse, biedt me datgene wel.”

Uitvoerend chirurg David Krooskoper toont zich verheugd over de geslaagde operatie, maar maant tevens aan niet te vroeg te juichen. “Als het lichaam na een week nog niet is afgestoten is er reden tot bijzonder optimisme. Toch is nog niet geheel uitgesloten dat afstoting alsnog plaatsvindt. Het bekende tragische geval van de Uruguayaanse lever in 2004 is hiervan een sprekend voorbeeld.” Krooskoper roemt de wilskracht en de strijdvaardigheid van de nier. “Als je zo in het leven staat is de strijd eigenlijk al voor 90% gewonnen.”

Hoewel de nier de toekomst rooskleurig tegemoet ziet, is hij zich terdege bewust van zijn eigen verantwoordelijkheid. “Sommige van mijn vrienden bezaten een perfect lichaam. Echter, doordat ze het nodig vonden om puberaal dwars te gaan liggen leiden ze nu een zieltogend dialysebestaan. Als je eenmaal een situatie als de mijne hebt doorgemaakt, leer je terdege beseffen dat je zuinig moet zijn op je lijf.”

De nier maakte bekend bezig te zijn aan zijn memoires die eind dit jaar in de winkels zullen liggen.

Tanja
    Bijdrager

Gisteravond bij lezing van Ger Lodewick geweest. Nu was ik al overtuigd anti-donor, maar toch was het choquerend om te horen dat orgaandonoren niet dood zijn. Ook dat je helemaal alleen sterft in de handen van hebberige chirurgen wiens enige interesse is de organen er zo ongeschonden mogelijk uit te halen, het hart als laatste. Hij vertelde verhalen van mensen die hersendood verklaard waren en weer wakker werden en precies konden vertellen wat er met hen was gebeurd tijdens hun zogenaamde dode toestand.

Aan het einde van de lezing was er niemand die nog orgaandonor wilde zijn.

Een korte samenvatting van de lezing

Quote:
    ORGAANDONOR? NEEN, DANK JE!

Er worden regelmatig door de overheid gefinancierde campagnes georganiseerd om meer orgaandonoren te krijgen. Opvallend hierin is dat degene die orgaandonatie mogelijk moet maken in al die campagnes ontbreekt: de donor. De zogenaamde postmortale orgaandonatie die wordt uitgevoerd bij een hersendood verklaarde patiënt is gebaseerd op een tunnelvisie van jewelste. Er is inmiddels gebleken dat een hersendode niet dood is en dat sommigen zelfs met een juiste behandeling weer ‘teruggebracht’ kunnen worden.

De wetgeving m.b.t. het hersendoodcriterium schuift lastige feiten aan de kant en misleidt ons in hoge mate. Staan wij nog langer toe dat we met foute informatie een bepaalde kant op gemanipuleerd worden?

Er zijn ook nog enige onaangeroerde vragen die buiten alle campagnes blijven. Wat werkt zich uit in iets wat wij ‘ziekte’ noemen zoals bijvoorbeeld een hartfalen of nierziekte? Hoe zou je hiermee om kunnen gaan, anders dan transplantatie? Hoe verloopt een stervensproces? Wat betekent ‘dood’ voor jou? Welke gevolgen zou orgaandonatie en –transplantatie op ‘zielsniveau’ kunnen hebben voor zowel donor als ontvanger.

@tanja: Wat een luguber verhaal. Ik ben sinds mijn 18de donor, maar wilde dit n.a.v verhalen op deze site gaan aanpassen. Zojuist gedaan. Mijn organen blijven in mijn lijf!

Tanja
    Bijdrager

Heel goed San, ik ben blij dat ik een zieltje heb kunnen redden.

Als tip kan ik nog meegeven dat je in het buitenland onder de daar heersende wetgeving komt te vallen (mocht het noodlot toeslaan) en als daar een geen bezwaar protocol wordt gebruikt (automatisch donor tenzij je bezwaar maakt), zoals in België moet je zorgen dat je iets bij je draagt waarop staat dat je bezwaar maakt. Naar Japan kun je wel rustig gaan, daar erkennen ze het hersendoodcriterium dat wij hanteren niet.

Ik heb een vraag: ze komen toch op 2 manieren aan je organen?

Als je bent dood verklaart en als je hersendood bent verklaart?

Van mijn organen moeten ze ook afblijven, ik ben er nooit gerust op geweest

dat dat goed was.

Tanja
    Bijdrager

Ze hebben niet veel meer aan je vitale organen als je echt dood bent als in geen hartslag meer, wel nog je nieren geloof ik, maar de kans dat ze goed ‘aanslaan’ bij de ontvanger wordt dan kleiner, dus houden ze je aan de beademing/in leven terwijl ze organen oogsten.

Ik luister nu naar de radio uitzending met Ger Lodewick:

http://www.tvnr.nl/nl/interviews/342-ger-lodewick-interview-over-orgaandonatie

Erg interessant.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 432)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.