Opnieuw voorstellen Celticmyst

Forum Forums Stel jezelf even voor Opnieuw voorstellen Celticmyst

Dit onderwerp bevat 973 reacties, heeft 30 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  celticmyst 2 dagen, 20 uur geleden.

14 berichten aan het bekijken - 961 tot 974 (van in totaal 974)
  • Auteur

celticmyst
    Bijdrager

ps ik vind het wel echt vaag. de natuurarts raadde mij de maca aan ter verhoging van het vrije testosteron. Maar maca onderdrukt de schildklier. Toen heb ik zelf gezegd, dan moet ik vast de ‘gegelatineerde versie’ hebben.

Het helpt niets.

Ook de DHEA Helpt dus niets.

Ik ben het in deze met Liesje eens dat het advies vd natuurarts magertjes was, en hoop nog wat antwoorden te krijgen op mijn eerdergestelde vraag over L-theanine en GABA. Wellicht dat dat mij dan weer ‘n stapje verder brengt. Want dat vermoeide gevoel is niet lekker. En op tijd naar bed vanavond.

celticmyst
    Bijdrager

L-lady, waar vind jij dat je met L-Theanine je testosteron waarde kunt boosten? Staat dat wellicht ergens op een website beschreven?
    Ik kan er weinig over vinden.
    Wat ik zelf wel vond is dat het voor onderstaande zaken wordt gebruikt:

Indicaties
    Angst, innerlijke onrust
    Stress, hoge stressgevoeligheid, stressgerelateerde bloeddrukstijging
    ADHD (ook om beter te slapen)
    Schizofrenie
    Premenstrueel syndroom
    Verbetering concentratie/focus en mentaal uithoudingsvermogen
    Leeftijdsgerelateerde cognitieve achteruitgang
    Leverbescherming, leveraandoeningen

celticmyst
    Bijdrager

o ja ik zoek ook nog een goed alternatief voor de b12 die ik nu heb. Momenteel heb ik van Essential organics.

deze had ik ooit eerder maar bestel ik nu niet meer want daar zit Stevia en ik lees op dit forum
    https://www.aov.nl/253-dibencozide-methylcobalamine.html

De bedoeling is dat je zoet afwent, met stevia (hoe is hier poeder van gemaakt en waaruit bestaat de 3% ? ) houd je behoefte naar zoet enorm in stand.

celticmyst
    Bijdrager

Hoi L-lady

ik heb nergens terug kunnen vinden dat L-Theanine wordt gebruikt om je testosteronwaarde te boosten. Je hebt verder ook niet meer gereageed, ik ga er vanuit dat dit advies dan ook niet het juiste is….

Ik heb het wel in huis nu overigens.

Verder heb ik echt het gevoel dat ik een tekort heb aan een bepaalde stof want ik voel overduidelijk een disbalans in mijn lichaam maar ik kan er de vinger niet goed op leggen.
    Is het toch de vrije testosteron die te laag is?

celticmyst
    Bijdrager

Wellicht komen deze klachten ook weer door de bijnieruitputting

Watten in m’n hoofd, moeite met concentratie, ‘s morgens slecht bed uit.

Als iemand nog een gouden tip heeft… dan is die welkom.

Wellicht ga ik proberen morgen vroeg op te staan en niet te blijven liggen in bed als ik die behoefte heb. Misschien dat dat al helpt. STRUCTUUR.

En gewoon accepteren dat ik nu eventjes mij zo voel.

celticmyst
    Bijdrager

Het is al eerder geschreven:

Withaferine A in ashwagandha heeft cytotoxische effecten; een hoge inname van deze withanolide is daarom ongewenst. De wortel van ashwagandha, die meestal wordt gebruikt, heeft een lager gehalte withaferine A dan de bladeren. Bij gebruik van ashwagandha-extract is het aan te raden te kiezen voor een extract met een zo laag mogelijk gehalte withanolide A.

Het lijkt me nu dus niet helemaal ideaal.

celticmyst
    Bijdrager

Hoi allemaal
    ik denk idd dat de bijnieruitputting nog aanwezig is maar waar ik op dit moment veel baad bij heb zijn sowieso de magnesium en de b-vitamines!!!! (ik slik ook B-complex).
    Ik merk duidelijk verschil.

celticmyst
    Bijdrager

Ik slik nu 2 adrenal in de ochtend, ‘s middags ook 2 en ‘s avonds ook 2

Daarbij neem ik dan Schildklier support van Golden Naturals (want als ik enkel en alleen de adrenal neem valt dit niet goed), en DHEA van Life Extension.

Ik had er onlangs een gesprek met iemand over al die supplementen dat ik het liever weg zou laten.

Ondanks dat het advies van L-lady omtrent de L-theanine om het vrije testosteron te boosten niet blijkt te kloppen kan ik me enigszins vinden in haar opmerking:

Verder is teveel supplementen slikken ook niet goed, probeer te achterhalen waar je “basis” problemen zitten en die aan te pakken dan komt het met de rest van de bijverschijnselen ook wel goed.

Ik weet niet precies wat die basisproblemen zouden moeten zijn maar ben wel nieuwsgierig of ik zonder die supplementen zou kunnen. De ervaring leert dat als ik de adrenal weglaat ik instort.

En, oja, in de lijsten van Mike (o.a, in het ebook over bijnier- en schildklieruitputting) wordt het schildkliersupportsupplement niet genoemd. En ook de ashwaganda niet..

Misschien kan iemand me hier nog even feedback op geven.

celticmyst
    Bijdrager

Ik heb de laatste maanden weer een aantal werkzaamheden opgepakt.

Echter, vanuit de uiteringsinstantie werd gezegd (die de bijnierproblematiek/aanverwante klachten niet begrijpt): “je mag niet stoppen, je moet doorgaan”.

Ik ben meerdere malen over mijn grenzen gegaan.

Ik heb ook reintegratiegesprekken gehad. En ben maanden lang echt door gegaan met veel energie.

Wat ik nu merk, is dat ik effe op ben. Gewoon, even niet meer kan.
    Ik heb een enorm opgebrand gevoel. Ik heb er echter wel vertrouwen in, als ik wat beter naar mijn lichaam ga luisteren dat het weer beter kan worden, alle vorige keren is dat immers ook het geval geweest.

Maar nu voelt het eventjes niet fijn. Nog steeds twijfel ik of ik alle suppletie en voeding wel goed heb (hier teveel over nadenken word ik ook niet blij van overigens in die zin is het werk wat ik doe een mooie afleiding!)

celticmyst
    Bijdrager

De L-Theanine om mijn testosteron mee te boosten helpt niet, de DHEA had ik wel goede resultaten mee.

Jammer dat al die supplementen zo duur zijn.

celticmyst
    Bijdrager

Ik wil nog even duidelijk iets aangeven, ik ga niet doneren, ik ben erg dankbaar voor alle adviezen en vond het fijn dat ik ongedwongen met iedereen kon discussiëren op het forum. Er komen hier volgens mij ook een aantal mensen met uitkeringen en mensen die weinig geld hebben.

De voeding is al vrij duur en ook de supplementen (die ik echt nodig heb) zijn duur. Ik moet elk dubbeltje omdraaien en ga niet doneren.

celticmyst
    Bijdrager

Ik heb wat last van een onzuivere huid in mijn gezicht.
    Tijdje niet gehad, maar is weer erger

Iemand hier een tip voor?

celticmyst
    Bijdrager

Vanmorgen weer naar mijn vrijwilligerswerk geweest (ik geef taalbegeleiding). Dat was erg leuk, fijn weer onder de mensen te zijn! Ik was de hele week ziek, ik had zondag aardappel gegeten ik dacht dat kan wel voor een keertje maar nee, niet dus, gelijk enorme heftige reacties.

Even wat anders nog.
    Een tijdje lang had ik wel baad bij de schildkliersupport van golden naturals. Bij nu lijk ik er juist down van te worden.
    Ik wil dit proberen weg te laten (handige tip Liesje van de aantekeningen dit blijf ik doen).

celticmyst
    Bijdrager

ik heb nog even een vraag. Al enige tijd houd ik het ebook van Mike aan, met daarin wat handvatten over bijnier- en schildklierproblematiek. Er staan ook lijstjes met supplementen in.

IK neem dan ‘s morgens de adrenal van nutricology en daarnaast een R-alfaliponzuur, 2 selenium tabletjes en mariadistel.

Maar omdat ik een aantal maanden terug zo moe was nam ik er een schildkliersupport tablet bij. Even kijken welke het is…: https://www.adviesdrogisterij.nl/gezondheid/voedingssupplementen/golden-naturals-schildklier-support-90-tabletten hier zit ook ashwaganda in!!!!

Soms later op de dag ook nog wel eens ashwaganda en rodiola.

Ik word echter onwijs down nu van de schildkliersupport en ook van de ashwaganda en rodiola

eerder kreeg ik van Binc te tip om de ashwaganda (ik reken hier dan ook de schildkliersupport onder) niet samen met de adrenal te nemen…. dus wellicht is dat dan een goede tip voor nu?

Deze mix werkt niet lekker iig.

14 berichten aan het bekijken - 961 tot 974 (van in totaal 974)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.