Opnieuw voorstellen Celticmyst

Forum Forums Stel jezelf even voor Opnieuw voorstellen Celticmyst

Dit onderwerp bevat 1,113 reacties, heeft 31 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Binc 2 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 1,114)
  • Auteur

-B.arr
    Bijdrager

Nog even iets wat ik erover wilde zeggen, het laatste advies van Ronald Stalling was dan om mezelf te voeden met eiwitten, dus b.v. alleen eieren of gestoofde witvis.
    Terwijl hier toch juist ondersteunende vetten bijmoeten.

Ook op dat eerdere advies vd boekweitpannenkoeken reageerde ik ook niet zo goed, dus ik heb het gevoel dat dit dan niet helemaal aansluit bij mij……..!

-B.arr
    Bijdrager

@mike, grappig, dat je dit typt. Want weet je wat Ronald mij laatst berichte? Namelijk, dat hij het vervelend vond, dat ik zo’n reactie heb gehad van een simpele pannekoek. En, dat hij dacht, dat mijn angst voor koolhydraten zo groot is, dat de neurologische component van mijn mogelijke allergie een onevenredige rol gaat spelen.

Allergie/angst voor koolhydraten??

Ik wilde juist mededelen, dat ik helemaal geen angst heb voor koolhydraten. Via Weston Price en Karin heb ik geleerd om max 5 gram koolh per dag te eten, en dat is toch ook zoals het zou moeten.
    Met angst heeft het echt niets te maken, want zoals ik al aangaf, at ik de afgelopen 3 dagen zelfs brood…

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Maximaal 5 gram?! Waar haal je dat vandaan? Niet hier! Dat is gevaarlijk weinig, geen wonder dat je bijna omvalt!

Mike

-B.arr
    Bijdrager

@Celticmyst: In plaats van alsmaar je energie in het tegenspreken van -ervaren- mensen te stoppen kan je beter eens goed onderzoek doen.
    Als je 1x niet reageert op een boekweitpannekoek hoeft dit niet in te houden dat deze voeding niet goed voor je is. Het is maar de vraag wat het “niet goed reageren is”, wat dit signaal is, wat de vertaling van dit signaal is en wat de oorzaak is. Een therapeut zoals Ronald Stalling kan dit beter duiden dan mensen op een forum omdat hij meer het totaalplaatje te zien krijgt. Verder heeft Ronald het al geduid, maar jij bent het er -weer eens- niet mee eens.

Via Weston Price en Karin heb ik geleerd om max 5 gram koolh per dag te eten

5 gram? Weet je zeker dat je hier geen tikfout hebt gemaakt? 5 gram is namelijk veel te weinig.

Je schrijft steeds dat iets niet bevalt, niet bij je past, niet goed is, maar je bent telkens maar 1 maaltijd en een paar uur verder. Zoals ik al eerder schreef is het uitzoeken van een goede voedingsmethode en het beter worden een veel langere weg dan een enkele maaltijd. Tevens heeft het geen zin om telkens weer 1 voedingsgroep hier te benoemen en te vragen of een alternatief goed zou zijn. We zijn allemaal verschillend en het is aan jou om voor jezelf uit te zoeken wat bij je past. De voedingswijze volgens Weston Price is vrij duidelijk en vervolgens dien je dit zelf te verfijnen voor jezelf.

Je hebt nog steeds niet duidelijk gemaakt wat je nou op een dag gemiddeld eet. De afgelopen 3 dagen dus in ieder geval brood. Hoera, dit is namelijk DE weg om je gezondheid naar beneden te brengen. Meer daarover op dit forum. Dat zou je toch wel eens moeten weten lijkt me na 2 jaar lidmaatschap.

Ja je bent mogelijk wel bang voor koolhydraten en als je ze neemt dan neem je ook nog eens de verkeerde want brood geeft een enorme piek in je suikerspiegel.

Houd het simpel, ik zag dat je ontbijt allesbehalve simpel was namelijk. Neem eens enkele voeding. Tevens gebruik je weer zuivel terwijl je dit al tig keer afgeraden is.

Het lijkt er sterk op dat je alsmaar advies en aandacht loopt te vragen terwijl de antwoorden je niet aanstaan en je deze telkens weer negeert dan wel van tafel af gooit. Zo kom je nooit verder.

Ga gewoon naar Ronald Stalling en lees jezelf eens goed in. De site van Lia staat bomvol informatie dus begin jezelf eerst eens op die manier te voeden. Het enige wat je nu voert met al je geschrijf hier is een negativiteit, zowel bij jezelf als bij anderen.

-B.arr
    Bijdrager

sorry, volgens http://www.voedingisgezondheid.nl is het maximaal 100 gram; ik dacht dat Karin van volzicht een keer zoiets zei van die 5 gram, maar dat zal wel 50 of 60 gram geweest zijn, want op haar site zie ik staan: maximaal 60 gram koolh per dag. Ik zal het nog eens navragen, wat ze destijds zei.

Maximaal 5 gram?! Waar haal je dat vandaan? Niet hier! Dat is gevaarlijk weinig, geen wonder dat je bijna omvalt!

Hoe dan ook: dit doe IK zeker niet, dat is toch ook te lezen in mijn voorsteltopic, ik heb best wel wat brood gegeten de afgelopen dagen.

Simon-G
    Bijdrager

Ben het met Heksje eens, probeer eerst eens iets 14 dagen, bijvorobeeld 4/5 glazen sole per dag.

Eet 150 tot 200 gram kh per dag, later zou je hier 100 van kunnen maken maar nogmaals met verzwakte bijnieren moet je niet te laag gaan zitten, zeker geen 5 gram.

Bijnieren houden van warmte, dus mijn vraag over hoe je zonlicht verdraagt blijft ook nog staan?

En je trauma’s verdriet/pijn voor jezelf op papier zetten, had ik verder ook nog niet gezien dat je van plan bent om daar iets mee te gaan doen?

-B.arr
    Bijdrager

@Celticmyst: lees jij de berichten wel?

Je laatste bericht:

ik heb best wel wat brood gegeten de afgelopen dagen

Terwijl ik daarvoor al schrijf:

Je hebt nog steeds niet duidelijk gemaakt wat je nou op een dag gemiddeld eet. De afgelopen 3 dagen dus in ieder geval brood. Hoera, dit is namelijk DE weg om je gezondheid naar beneden te brengen. Meer daarover op dit forum.

Lees eerst alles eens goed voordat je als gelijk ad hoc weer reageert op iets wat er staat. Goed lezen, laten inzinken, informatie erover opzoeken, uitproberen, erover denken en DAN PAS nog weer eens nader informeren.

Tanja
    Bijdrager

60 gr kh is niet goed voor mensen met bijnier problemen idd. Heb jij last van add? Want je concentratie is niet in orde, je bent chaotisch en doet maar wat. Een hap van een boekweit pannekoek voelt niet goed, maar boterhammen met pindakaas en magere yoghurt (waarom heb je dat in huis?) lukt prima? Ronald heeft volgens mij gelijk als hij zegt dat het tussen de oren zit.

Je moet de goede voeding wel kunnen verteren, anders loop he vast.

Ik meen mij nog te herinneren dat je wilde afvallen. Ben je hierin wellicht een tijdje doorgeschoten?
    Heb je hierdoor een soort eetstoornis ontwikkeld wellicht?

Natuurlijk moet je eten, maar idd niet alles door elkaar, Zeker niet als je zo in de soep bent gelopen. Als je behoefte hebt aan zuur, dan drink sole met appelazijn/citroen.

Ik denk nog steeds dat je de zuivel niet verwerkt krijgt, maar goed, laat je helpen door Ronald en voer dingen stap voor stap door.

-B.arr
    Bijdrager

Bijnieren houden van warmte, dus mijn vraag over hoe je zonlicht verdraagt blijft ook nog staan?

Als de zon niet te fel is wel goed, maar als de zon heel fel is en het dus heel warm wordt dan ben ik liever binnen waar het koel is.

-B.arr
    Bijdrager

In dit draadje lijkt helaas geen gesprek/discussie mogelijk. Celticmyst, je antwoordt wel erg selectief. Dat mag natuurlijk maar ik snap er ondertussen niets meer van behalve dat dit nergens meer over gaat en waarschijnlijk nergens heen gaat.

Simon-G
    Bijdrager

Ok bij zonlicht verdragen, is de vraag dus eigenlijk als je gaat zonnen of je daar een beetje tegen kan?

Schimmel overgroei en lekke darm gaan vaak hand in hand samen. Schimmels houden van donkere vochtige plekken.

Zonlicht is dus een natuurlijk middel om schimmels terug te dringen.
    Net als zout water, dus in de zee zwemmen, maar ook sole en de bekende bottenbouillons eten/drinken.

In 2006 ging ik naar 11 jaar de zon vermeden te hebben weer een keertje zonnen, nou 1,5 uur zonlicht zorgde er voor dat ik een week ziek was. Dus sowieso raadzaam om voorzichtig te starten 15 minuten op je rug, 15 minuten op je buik. En dan kijken wat dit voor je doet.

Ik lig nu zo 2,5 uur in de zon en ik verbrand misschien een beetje, maar voel me er kip lekker bij. Levertraan kon je niet goed verdragen, dus voor de vitamine D zou de zon een oplossing kunnen bieden.

Maar doe dit voorzichtig.

-B.arr
    Bijdrager

In dit draadje lijkt helaas geen gesprek/discussie mogelijk. Celticmyst, je antwoordt wel erg selectief. Dat mag natuurlijk maar ik snap er ondertussen niets meer van behalve dat dit nergens meer over gaat en waarschijnlijk nergens heen gaat.

De andere dingen ben ik aan het overdenken.

duimpje
    Bijdrager

Goede voeding in de juiste volgorde van belangrijkheid:
    Ons lichaam is ingesteld op de verbranding van ketonen (vet) en niet van glucose (suiker). De enige manier om dit mogelijk te maken is door je voedingspatroon aan te passen en uit te gaan van de volgende top 3 van macronutriënten:
    1. vetten, vooral verzadigde vetten
    2. eiwitten, vooral dierlijke eiwitten
    3. koolhydraten (neem niet meer dan 100 gram (droog gewicht) per dag, verdeelt over de maaltijden)

Als je koolhydraten wilt minderen zet daar dan vetten tegenover.
    Maar omdat de meeste mensen in een suikerverbranding zitten i.p.v. in een vetverbranding is het wel zaak om nog tot maximaal 100 gram (droog gewicht) koolhydraten te blijven gebruiken.
    De juiste koolhydraten zijn: honing, bataat (zoete aardappel) en glutenvrije granen (witte basmatirijst, quinoa, gierst en boekweit).

celticmist ik kook 100 gram basmatirijst in de ochtend en eet dit verdeeld over de maaltijden met een klont roomboter erdoor en keltisch zeezout voor de smaak.
    je kunt hier een eitje op bakken ,of rundergehakt met roerbakgroenten bij doen.

probeer je brood te vervangen door de goede koolhydraten hierboven beschreven.

gr silvia

-B.arr
    Bijdrager

Ik meen mij nog te herinneren dat je wilde afvallen. Ben je hierin wellicht een tijdje doorgeschoten? Heb je hierdoor een soort eetstoornis ontwikkeld wellicht?

Nee, ik ben daarin niet doorgeschoten. En een eetstoornis heb ik ook niet naar ik weet. Wel een hele tijd omgegaan de afgelopen maanden met iemand die het normaal vond om amper/raar te eten, misschien niet zo’n goed contact voor geweest. Iemand die zei dat als ik mij niet goed voelde ik maar gewoon in bed moest blijven liggen tot het beter ging, en zo werkt het (helaas) nu eenmaal niet.

Je hebt nog steeds niet duidelijk gemaakt wat je nou op een dag gemiddeld eet. De afgelopen 3 dagen dus in ieder geval brood. Hoera, dit is namelijk DE weg om je gezondheid naar beneden te brengen. Meer daarover op dit forum.

Ja, dat weet ik wel. Tarwe is niet goed en veroorzaakt ook chaotisch denken.
    Volgens mij had ik in mijn voorsteltopic wel aangegeven wat ik op een dag gemiddeld eet maar hier opnieuw, zoals vandaag er ongeveer uitzag

Ontbijt: volle yoghurt, beetje creme fraiche, rauw ei, bijenpollen, citroen, zure appel
    Daarna enorme zin in eieren dus nog 3 plus geitenkaas roomboter
    Lunch: omelet met witte basm. rijst en groente en kaas/roomb.
    Tussendoor water met sole
    Diner: witte basm rijst, gehakt, groente, roomboter
    Griekse yoghurt en nog een paar eieren met wat geitenkaas en een eetlepelel roomboter

Daarna alweer gierende dorst, wat thee niet verhelpt, mogelijk gaat rauwe melk dit oplossen en zal ik die toch maar weer gaan halen. De adresjes die jij mij gaf Mike die had ik natuurlijk zelf al gevonden op http://www.voedingisgezondheid.nl, en ik heb al eerder kunnen genieten van de producten van de Anna Hoeve en de Gebroeders Verdegaal.

en de bekende bottenbouillons eten/drinken.

Ook in mijn voorsteltopic was te zien, dat ik de bouillon nadat ik hem had gezeefd vermengd had met kokosmelk, gehakt, omelet en dat ik het toen zo machtig vond (de kokosmelk b.v. vond ik ook niet zo lekker).
    Hoe maak jij de bouillon Simon-G? Ik bedoel wat doe je er doorheen nadat je hem gezeefd hebt? Of drink jij hem alleen los, voor de maaltijd (meen ik mij te herinneren). Dus eigenlijk de pure gelatine.

Ook bij zonlicht verdragen, is de vraag dus eigenlijk als je gaat zonnen of je daar een beetje tegen kan?

Ik weet niet of dat nu zo van belang is, maargoed, ik kan niet al te lang stil in de zon liggen. Ik zal er eens wat meer in gaan.

Heb jij last van add??

Wat moet ik hier nu weer mee. Nee, ik heb geen last van add hoor.

maar boterhammen met pindakaas en magere yoghurt (waarom heb je dat in huis?) lukt prima?

Ja, dat was inderdaad niet zo slim. Ik haalde gewoon even in huis waarvan ik dacht dat het zou helpen.

-B.arr
    Bijdrager

Ik kan mij trouwens wel voorstellen dat ik chaotisch overkwam, maar dit is voedingsafhankelijk bij mij.

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 1,114)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.