ontstoken oog

Dit onderwerp bevat 24 reacties, heeft 9 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  E123 6 jaren, 1 maand geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)
  • Auteur

E123
    Bijdrager

Gisteren begon mijn oog al een beetje te irriteren en wat roder te worden. Vanmorgen werd ik wakker met mijn rechteroog zo goed als dicht. Ik loop nu dus al de hele dag met een knalrood beetje dik ontstoken oog.

Iemand tips??

ruud
    Bijdrager

Ogentroost, dat is een plantje.

Weleda heeft er druppels van.

Ik heb het zelf niet gebruikt nog, maar ik stond een keer wel te aarzelen om het te kopen omdat mijn ogen door de hooikoorts vaak jeuken.

Van vsm heb je ook optilan oogdruppels, zou je ook kunnen proberen. MIsschien kun je ook spoelen met sole in water? Of wat op een watje en dan vegen van buiten naar binnen. SOms zijn de traanbuisjes verstopt en die kun je zo weer open krijgen.

E123
    Bijdrager

Ogentroost van Weleda, goed idee.

Zullen ze dat bij de natuurwinkel hebben?

Ik kreeg vandaag van een Japanse dame ook de tip om een thee te zetten van kamille en dan het warme theezakje op mijn oog te leggen. Dit heb ik vanmiddag gedaan en ga ik straks nog een keer doen.

Oogspoelingen zou ook kunnen, maar ben bang dat ik de boel misschien nog meer ga irriteren.

Verder iemand nog een goede tip?

ruud
    Bijdrager

In een biowinkel waar ik pas was hadden ze de ogentroost van weleda.

Anoniem

Borstvoeding erin spuiten!

Haha, daar heb jij niks aan, maar dat werkte als een speer toen onze babys soepoogjes hadden.

Anoniem

In dat geval compressen met rauwe melk. 😉

Anoniem

Of beter nog: biest!

E123
    Bijdrager

Ik heb bij de natuurwinkel naar borstvoeding gevraagd, maar dat hadden ze helaas niet op voorraad 😆

Ogentroost van Weleda hadden ze wel. Dit heb ik nu al 2x een druppeltje in mijn oog gedaan, maar merk er niet veel van eigenlijk.

Rauwe melk? Ik ga het proberen, maar dan met gekookte melk. Dat lijkt me toch iets veiliger op dit moment.

Pff, ik voel nu al dat ik morgenvroeg weer met een dik opgezwollen knalrood oog ga wakker worden. Heel irritant. Maarja, gaat ook wel weer over..

Anoniem

Het gaat bij borstvoeding om de antistoffen. Ik denk dat die met koken verloren gaan…. Mischien is ogentroost of kamillethee een beter alternatief.

Anoniem

waarom zou rauwe melk niet goed zijn bij een ontstoken oog

gekookte melk helpt niets

het gaat om de goede stoffen in de rauwe melk

als zieke mensen beter worden van rauwe melk dan kan het voor je oog toch ook geen kwaad

E123
    Bijdrager

Ik dacht al dat jullie dit zouden gaan zeggen. Als ik hele verse melk had, dan ging ik het proberen, normaal ben ik absoluut niet bang voor zgn “slechte bacterien” in de melk. Hoe meer bacterien hoe beter, maar voor deze keer kies ik er toch voor om het niet in mijn oog te smeren.

Gisterenavond heb ik dus een beetje rauwe melk gekookt en hier een zakje kamillethee in gedoopt en op mijn oog gelegd. Voelt opzich wel goed, maar ben nu net wakker en mijn oog zit weer helemaal dicht, al is het wel ietsjes minder opgezwollen dan gisteren.

Ga straks onder de douche mijn oog wat spoelen met water en 0.9% keltisch zeezout, daarna even aan de kamillethee, drupje ogentroost erachteraan en dan zie ik wel weer hoe het vandaag gaat.

Gek genoeg is het altijd mijn rechteroog wat problemen geeft. Echt een zwakke plek bij mij.

autumn
    Bijdrager

Biologische honing!

Ik heb al menigmaal een oogontsteking bij mezelf en anderen verholpen met honing. Ik had de tip eens gelezen in zo’n “Grootmoeder weet raad”-boek. Los een beetje honing op in wat lauwwarm water en doe er een beetje zout bij om het traanvocht na te bootsen. Dit voelt voor je ogen wat comfortabeler. Hoe je hoofd scheef en druppel een paar druppels aan de zijkant/buitenkant van je oog zodat het door je oog heen richting je neus loopt. Dit voelt heel even ongemakkelijk, maar na een paar keer knipperen is het snel goed. Doe dit een paar keer per dag en dan is je ontstoken oog wellicht binnen een paar dagen genezen!

E123
    Bijdrager

Bedankt Dennis. Het lijkt erop dat het nu iets minder heftig aan het worden is. Biologische honing wordt mijn volgende experiment 🙂

Anoniem

bij mij is het met hooikoorts ook altijd mn rechteroog en bij mn zoontje van 9 ook..

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.