Ontgiften

Dit onderwerp bevat 119 reacties, heeft 30 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Johnny 2 jaren, 9 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 120)
  • Auteur

Dirtsa
    Bijdrager

Ik heb gemalen paardenbloemblad genomen van Jacob hooy,

ik doe dit door de smoothie ´s ochtends, het is wat bitter maar met wat kokos proef je dit niet en vind ik het lekker.

Anoniem

ok bedankt, ik heb nog theezakjes met een mengsel van kruiden waaronder paardebloem specifiek voor de lever en galwegen, die zal ik dan eerst maar eens opgebruiken. Anders zou ik gewoon paardebloemblaadjes uit de natuur kunnen halen en die zelf vermalen, want dat groeit overal en het is goedkoper.. 😉

Anoniem

@ikke

ik ben ook al een tijd bezig met het ontgiften van mijn lever. Hiervoor heb ik 2x 30 dagen een now foods lever detox en regenerator gebruikt. Werkte aardig goed, me lever voel ik nu werken en me ontlasting is enorm verbeterd. Nu heb maak ik ook nog altijd smoothies en gooi ik er ook curcuma + citroensap + cayennepeper + kaneel en volgende week neemt het kruidenvrouwtje bij ons op de markt voor mij paardenbloem en mariadistel mee. Ik ben ook erg benieuwd naar de effecten dan. Ik neem ook trouwens al meer dan een jaar chlorella. Zit tegenwoordig ook weer op 10 gram.

Mijn vader heeft trouwens last van aften op dit moment, best erg. Deukjes in zijn tong en het doet pijn. Ik zei al dat het door de lever pillen komen. Ik heb het ook gehad. Ze nemen nu een week ofzo die lever pillen.

Maar we eten tegenwoordig ook meer lever, en vandaag nog rauwe kalfslever in de smoothie gedaan dus dat drinkt hij ook. Is dit een normale reactie, of heeft het ook met candida te maken eventueel? Ohwja en dan ook nog de geferm. levertraan+boterolie dat we erbij nemen sindskort. Ontgiftingsverschijnselen?

Anoniem

@caveman86

Ik zou ook zeker even naar Alpha Liponzuur kijken als je je lever nog meer wil ondersteunen.

Anoniem

@ahealthylife

Ik heb even gegoogled op Alfa-liponzuur o.a. hier wat ik wel goede informatie vond bevatten. Maar ik kan daar niks lezen over het verbeteren van de lever.. het gaat voornamelijk over het helpen bij de carb verbranding en het werkt als een anti-oxidant. Daarbij had ik ergens anders gelezen dat je wel de R+ moet hebben, anders is het bijna nutteloos.

Wat doe alfal liponzuur voor de lever in jouw ogen?

ik wil wel even een edit maken: ondertussen zat ik een beetje te zoeken op die ortho site en vond ik dit stuk over de lever:

Quote:
    Lever- en galblaasproblemen

Algemene ondersteuning: omega-3 vetzuren, choline, probioticum, cordyceps, alfaliponzuur, vitamine C, vitamine E, MSM, molybdeen, zink, selenium, magnesium, psylliumvezels, alsemkruid (kuur), vitamine B-complex, chlorofyl (chlorella/spirulina), vitamine A, astaxanthine

Galstenen: magnesium, vitamine C, omega-3 vetzuren, choline/inositol, psylliumvezels, probioticum, MSM

Hepatitis: alfaliponzuur, vitamine C, vitamine E, probioticum, choline, cordyceps, selenium, zink, MSM

Leverreiniging: MSM, alfaliponzuur, vitamine B-complex, vitamine C, vitamine E, alsemkruid (kuur), chlorofyl (chlorella/spirulina)

Niet-alcoholische leververvetting: alfaliponzuur, vitamine E, zink, magnesium, vitamine D, probioticum, co-enzym Q10/ubiquinol, vitamine B-complex

kennelijk benoemen ze het hier wel, maar is het niet belangrijk genoeg om het te vermelden in het stuk over alfaliponzuur zelf.

Dirtsa
    Bijdrager
    Quote:
    ik ben ook al een tijd bezig met het ontgiften van mijn lever. Hiervoor heb ik 2x 30 dagen een now foods lever detox en regenerator gebruikt. Werkte aardig goed, me lever voel ik nu werken en me ontlasting is enorm verbeterd. Nu heb maak ik ook nog altijd smoothies en gooi ik er ook curcuma + citroensap + cayennepeper + kaneel en volgende week neemt het kruidenvrouwtje bij ons op de markt voor mij paardenbloem en mariadistel mee. Ik ben ook erg benieuwd naar de effecten dan. Ik neem ook trouwens al meer dan een jaar chlorella. Zit tegenwoordig ook weer op 10 gram

Wat voel je dan precies mbt je lever? Heb je vaker ontlasting of anders?

Ik gebruik ook nog regelmatig een smoothie, gek genoeg..als ik er chlorella of spirulina indoe, lijkt het me te verstoppen… teveel afvalstoffen tegelijk?

Mariadistel thee heb ik ook weleens gehad, vond dat lekker alleen is moeilijk te verkrijgen hier.. Via i-net kun je dit wel bestelllen.

Neem je chlorella poeder of pillen?

Anoniem

Burt Berkson heeft spectaculaire resultaten behaald met alfaliponzuur bij zeer ernstige leverkwalen, google op “Burt Berkson alpha lipoic acid” of zie bv hier.

Webmaster
    Bijdrager

Goed dat je Burt Berkson noemt! In dit artikel van mijn hand noem ik hem ook specifiek m.b.t. de lever. Zijn leverprotocol bestond uit alfa liponzuur-mariadistel-selenium.

Mike

Anoniem

@ikke

Wat ik precies ‘voel’ is lastig te omschrijven…. ik denk een soort druk en dat kan je ook beschrijven misschien als een soort ‘steek’ of het voelt alsof je op die plek jeuk hebt. Soms hoor ik letterlijk een soort vloeistof leeglopen. Ik voel het dan duidelijk aan de kant waar de lever zit. Verder is mijn ontlasting ook beter, goede kleur en samenstelling en minstens 2x per dag.

Mijn uitslag is ook bijna weg, hier en daar wat uitslag… nog steeds wel last van droge plekken op mijn gezicht en dan vooral rond de mond. Ik smeer me ook elke ochtend na het douchen in met kokosolie, dat houdt mijn huid wel de hele dag goed gehydrateerd.

Verder neem ik chlorella pillen (Pyrenoidosa), maar ik heb inmiddels besloten om dit te verminderen weer naar 4-5 gram per dag want ik merkte die ontgifting wel weer. Vooral in mijn hoofd en daar heb ik nu even geen behoefte aan.

Mijn vader zijn aften zijn nog erger geworden dan een paar dagen terug en hij ging al naar de huisarts vandaag dus ook maar even navragen voor de aften. Het huis is hier half verbouwd de laatste tijd en dus erg druk en chaotisch met weinig slaap en dus stress… wat je weerstand vermindert en dus aften kan opleveren. Nu komt het wel weer gelijk samen met die leverpillen maargoed.

Verder slik ik ook nog Super EPA van Now Foods maar ik ga toch maar binnenkort over, als de Super EPA op is, op andere visolie iemand ervaring met Natures Answer Deep Sea Fish Oil?! Aangezien ik geen vis eet, hoop ik dat deze wel goed is… moeilijk om goede te vinden.

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Je vader moet goed kijken naar zijn voeding en kan gaan sprayen met 3% H202. Mijn man heeft niet vaak meer last van aften, maar dit is wel een zwakke plek, en als hij ze voelt opomen gebruikt hij de H202.

En Mike, dat artikel waar je Burt berkson noemt heb ik eerder gelezen , maar het is echt goed om dit vaker door te lezen, Bedankt voor de herinnering.

Rapunzel
    Bijdrager
    Quote:
    als ik er chlorella of spirulina indoe, lijkt het me te verstoppen… teveel afvalstoffen tegelijk?

Nee Ikke, chlorella en spirulina zijn ‘zware’ eiwitten die moeilijk te verteren zijn.

Anoniem

Middel tegen aften: blauwe bessensap of vlierbessensap.

Werkt prima.

Ik gebruik kokosolie ipv kunstboter. Ik vind biologische roomboter een rare geur hebben. Is Ghee ook goed? Heb ik zelf nog nooit geprobeerd.

Wat het eten van vlees betreft: ik had ook last van aften toen ik vlees at. Er zijn zoveel redenen waarom ik geen vlees eet, ik zal er enkele opsommen:

– ons spijsverteringsstelsel is niet gemaakt om vlees te verteren, blijft veel te lang in onze darmen zitten met alle gevolgen vandien.

– Omwille van het dierenleed, het milieu, …

Een vraagje: H202 kan ik niet bestellen in de natuurwinkel. Waar dan wel?

Momenteel heb ik het erg druk, vandaar dat ik nog niet echt de tijd heb gehad om alles goed door te nemen.

Webmaster
    Bijdrager

Oei Isabelle, je lijdt nog ernstig aan vegetarische mythes! Lees deze tekst eens door om daar eens en voor altijd vanaf te komen.

Mike

Poekie
    Moderator

Voor H2O2 bestellen, zie handige adressen

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 120)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.