Nederlandse politiek

Forum Forums Wereldpolitiek & nieuwsachtergronden Nederlandse politiek

Dit onderwerp bevat 8,220 reacties, heeft 30 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Colloquial 1 minuut geleden.

15 berichten aan het bekijken - 7,111 tot 7,125 (van in totaal 8,221)
  • Auteur

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Pleegt een moslim een terreurdaad, dan is de islam vrede en laten we niet alle moslims over één kam scheren. Gebeurt het tegenovergestelde, zoals hier, dan zijn de politiek correcten, de deugkneuters en al hun laffe laven er als de kippen bij om ‘‘Wilders, Baudet, Trump, Brexit & Wierd!’ te scanderen – om zo de gebeurtenis op te kunnen hangen aan onschuldige mensen die er niets mee te maken hebben, in een land waar niets is gebeurd, op basis van verwijten die in niets anders zijn gegrond dan een verwrongen vijandsbeeld.

https://www.geenstijl.nl/5146748/rant-terreur-in-nieuw-zeeland-brengt-alle-voorspelbare-ranzigheid-in-nederland-boven/

Mike

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Mike

Elkedageenei
    Sleutelbeheerder

De hypocrisie van links..

Elkedageenei
    Sleutelbeheerder

Huh sinds wanneer mogen ze stemmen?

Binc
    Bijdrager

Zoals ik het lees in het laatste deel van dat artikel krijgen ze stempas voor de waterschapsverkiezing. Het artikel geeft wel verwarring in het eerste deel omdat ze daar wel provenciale staten noemen. Hopelijk word er geen fout gemaakt door ze toch een stempas te geven voor de Provenciale staten.

Elkedageenei
    Sleutelbeheerder

Zo lees ik het ook Binc.Maar ook dat is belachelijk. Tijdelijk hier dus geen zeggenschap ook niet over waterschap zou ik zeggen.

Binc
    Bijdrager

Stel nu dat degenen die hier tijdelijk zijn wel de beste intenties hebben en zichzelf willen bewijzen? Degenen die wel een bijdrage willen doen aan deze maatschappij en daarnaast ook goed ingeburgerd zijn en gewoon werken? Is het dan nog steeds zo belachelijk? Of zou het dan een idee zijn om net als voor Nederlandse vrouwen een stemrecht certificaat voor deze mensen in het leven te roepen? In dit geval dan voor de waterschapsverkiezingen en gemeenteraad verkiezingen. Ze betalen dan immers toch ook belasting.

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Pas als ze volledig genaturaliseerd zijn moeten ze stemrecht krijgen, niet eerder:

Mike

Binc
    Bijdrager

Thanx voor de aanvulling! Dat is wat ik ook bedoel te zeggen. Dat ze bewijzen wel een bijdrage te willen doen aan deze maatschappij door middel van volledige inzet.

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Ze kunnen hier tijdelijke status hebben en de beste intenties hebben, maar daarmee verdienen ze nog geen stemrecht. Pas als ze een permanente status krijgen, krijgen ze ook stemrecht. Ik ben geen voorstander van een stemrechtcertificaat.

Mike

Binc
    Bijdrager

Ze zullen zichzelf eerst moeten bewijzen. Aan alle wetten en regels voldoen. Ik vind dat stemrecht certificaat wel een goed idee.
    Om welke redenen ben jij geen voorstander van dat certificaat?

Elkedageenei
    Sleutelbeheerder

Belasting betalen? Hoe dan? Van de uitkering die ze krijgen vind je dat bijdragen

Binc
    Bijdrager

Dat heeft meer te maken met de wetgeving en niet zozeer met de persoon zelf. Wat dat betreft zou er in de wet wel het eea aangepast kunnen worden. Ik vind bv het plan van CDA voor basis banen wel een goed idee voor deze mensen. Hoe min zo een baan ook zou zijn. De vraag is, op welk moment ie iemand ingeburgerd? In mijn beleving is dat wanneer je bereid bent te werken, de taal spreekt, en je aanpast aan de normen en waarden. Geen dubbele nationaliteit. Nu is het zo geregeld dat men een tijdelijke verblijfsvergunning heeft voor 5 jaar. Maar iemand kan bv al na 3 jaar zichzelf volledig aangepast hebben en ingeburgerd zijn. Voor diegenen zou overwogen kunnen worden of er niet beter gekeken kan worden naar prestatie iplv het aantal jaren. Het onderscheid zit in degenen die wel bereid zijn tot aanpassing, en het uitschot waarvan ik vind dat ze een enkele reis terug naar hun land moeten hebben. Overigens is er onder ons eigen volk uit een heleboel uitschot die het niet zo nauw nemen met wetten en regels. Die het wel prima vinden in de bijstand naast alle toeslagen en regeltjes waar ze gebruik van kunnen maken. Voor dat soort volk loont het niet om te werken. Daarin moet er in de wetgeving verandering komen vind ik.
    Het blijft een moeilijk onderwerp.
    Voor wat betreft die waterschapverkiezingen vraag ik mezelf sowieso af er onder statushouders wel animo voor is. Dat is onder de meeste Nederlanders al niet eens het geval.

Elkedageenei
    Sleutelbeheerder

Met 3 jaar aangepast? Dat zijn uitzonderingen. De meesten zijn na 5 jaar nog lang niet aangepast.

Binc
    Bijdrager

Met 3 jaar aangepast? Dat zijn uitzonderingen. De meesten zijn na 5 jaar nog lang niet aangepast.

Ik vind je wel erg kort door de bocht. In 1e instantie had je een probleem met het feit dat deze mensen stemrecht hebben. Dit omdat ze maar tijdelijk in ons land verblijven. We hebben hier dus 2 dingen ter discussie wat mij betreft. Het stemrecht en het tijdelijke verblijf. Uiteraard ben ik met je eens dat er een hoop gajes tussen zit.

Wiens schuld is het allemaal nu in werkelijkheid? Je kunt niet alle verantwoordelijkheid bij deze statushouders leggen. Het is zoals ik zei onze overheid die het gemakkelijk maakt voor deze mensen. Je gaf aan dat ze alleen maar uitkering genieten. Ook daarin ligt er een taak voor de overheid.

Als je uit gaat van personeelstekorten in het onderwijs, zorg, kinderopvang, bouw, horeca, dan liggen daar mogelijkheden voor deze mensen. Krijgen ze een uitkering? Plaats die mensen dan in in ruil voor die uitkering in die beroepen. Bijkomend voordeel, kunnen onze jongens die hun lijf jarenlang slopen in de bouw wellicht eerder met pensioen iplv zichzelf lichamelijk kapot te werken en voortdurend een beroep moeten doen op de zorg. Deze jongens hebben eerder recht om thuis te zitten dan de statushouders die een bijstandsuitkering trekken omdat onze overheid het hun zo gemakkelijk maakt.

Overal is geld tekort voor. Maar er zijn wel mensen beschikbaar. Laat het huidige personeel die nu deze beroepen uitvoeren deze mensen opleiden in de praktijk. Is de taal op dat moment nog een probleem? Er zijn inmiddels zat buitenlanders die hier lang genoeg zitten en ook een uitkering hebben die de taal kennen om als tolk op te kunnen treden.
    Dus uitkering in ruil voor inzet en prestatie. Wanneer iemand goed genoeg presteert en zichzelf helemaal inburgert en aan past aan de normen en waarden, daarnaast evt capabel genoeg is voor een stemrecht diploma, waarom zouden deze mensen dan geen stemrecht mogen hebben voor de waterschappen? Gooien ze er met de pet naar, en maken ze zichzelf schuldig aan criminaliteit? Dan direct het land uit zetten. Persoonlijk denk ik dat wanneer je denkt in prestaties en niet in tijd mensen meer gemotiveerd zijn.

Bovendien ga je ook voorbij aan het feit wat ik eerder zei dat onder ons eigen volk genoeg uitschot thuis een uitkering zit te trekken. En oh ja, niet te vergeten, deze mensen hebben toevallig ook stemrecht. En niet alleen voor de waterschappen maar voor alles!
    Juist deze mensen kiezen voor linkse partijen omdat het ze zo uit komt. Dit zijn voornamelijk vrouwen maar er zitten ook zeker mannen tussen.
    En zo blijft deze maatschappij in kringetjes draaien.
    Want iedereen klaagt steen en been. Heeft een grote mond over de buitenlanders. Want het is allemaal hun schuld? Ik word er soms wel eens moedeloos en boos over hoe iedereen maar meteen met een oordeel klaar staat jegens deze mensen iplv te kijken naar waar het probleem werkelijk ligt.

Welke ideeën zou jij kunnen bedenken voor dit probleem?

15 berichten aan het bekijken - 7,111 tot 7,125 (van in totaal 8,221)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.