Natuur hier, voorstellen.

Forum Forums Stel jezelf even voor Natuur hier, voorstellen.

Dit onderwerp bevat 38 reacties, heeft 5 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Binc 10 maanden, 1 week geleden.

9 berichten aan het bekijken - 31 tot 39 (van in totaal 39)
  • Auteur

Binc
    Bijdrager

Het is zomaar niet gezegd dat door het eten van kaas die klachten zijn gekomen. Dat lijkt eerder een aanname. De paranoten daarentegen…
    Bovendien kunnen er tak van andere factoren zijn. Diezelfde klachten waren er ook voordat aangegeven werd dat ze kaas had genomen. Het lijkt mij niet de bedoeling om nu in discussie te gaan in dit topic over hashimoto. Ik vind dat natuur gewoon moet eten en drinken wat goed valt. En uit vinden wat wel en niet werkt. Wellicht al een heel eind met een betere eiwitvertering.

Lievergezond
    Bijdrager

hallo Binc: hierover

Het is zomaar niet gezegd dat door het eten van kaas die klachten zijn gekomen.

Klopt. Daarom stel ik ook voor onderzoek te laten doen naar voedselallergieen en voedselintoleranties. Anders blijft het maar in de lucht hangen welke voeding autoimmuunreacties oproept en welke niet. En die reacties op verschillende typen voeding die kunnen langzaam zijn (bijv. pas twee dagen na consumptie optreden of later) of snel. Dus het is echt lastig er een pijl op te trekken al is bijna wel zeker dat schildklierautoimmuunziekten gepaard gaan met glutenintolerantie en andere voedselallergieen/intoleranties.

Ik vind dat natuur gewoon moet eten en drinken wat goed valt.

Uiteraard: alleen is dat lastig vast te stellen als je meerdere items op een dag eet en als de antistoffenvorming vertraagd optreedt.

Binc
    Bijdrager

Denk dat wapf en zo vloeibaar mogelijk al een zeer goed begin is. Dat wat jij zegt kan altijd toch nog. Met betaine hcl ondersteunt ze ook maagzuur productie wat al veel resultaat op kan leveren. Zover ik haar verhaal begrijp doet de voeding goed.

Natuur, ben benieuwd of je vandaag dat radioactief jodium hebt laten doen?

Binc
    Bijdrager

Ik ben nu toch benieuwd hoe het met je gaat? Heb je die jodium behandeling gedaan? Als dat zo is zal je er niet op aangevallen worden hoor. Niks om je voor te schamen in elk geval wat mij betreft. Zijn er verder nog testen gedaan op de antistoffen?

Natuur
    Bijdrager

Long tome no see… Hoi!
    Dank je wel voor alle nieuwe info, Lievergezond, Binc; Hopelijk zit je intussen op je eigen stek en is er wat rust in de tent gekomen.

De endocrinoloog wil niet verder met me sinds ik hem vroeg of er een andere optie was dan radioactief jodium. Een echo bijvoorbeeld, verder bloedonderzoek. Helaas, nee. ‘Ik doe goed onderzoek of niet. Als ik naar de nieuwe labuitslagen kijk, heb je een adenoom, geen Graves. Dat kunnen we opsporen met radioactieve vloeistof en als het zo is, dan behandelen we je met radioactief jodium. Graag of niet. Misschien kun je ergens terecht voor een second opinion, zal je info naar de HA sturen.’ Zo iets. Dat was een tegenvaller.
    Gelukkig was daar Tanja. Hoera! Ik had echt geen moed om ook nog maar iets op internet/hier uit te zoeken. Geen energie, kop met watten. Dank je wel voor je hulp!

Ben niet terug gegaan naar de HA tot nu toe. Wat ik nu denk dat er aan de hand is, is een combi van verschillende zaken: antibiotica geslikt dus darmflora naar de filistijnen, lange periode stress en drukte, overgang; hormonen uit balans, schildklieradenoom, mja, zou kunnen. Voel een kloppende brok in mijn keel aan de linkerkant van de schildklier. Of dat een adenoom is, dat weet ik niet.

Zodra m’n lichaam weer de kans krijgt tot rust te komen, ik weer kan ontspannen en niet langer alleen uit hoofd besta, goed eet, m’n supplementen gebruik, beweeg, dan heb ik er vertrouwen in dat dit goed komt. Het is al goed eigenlijk want ik heb weer goede moed. Dank jullie wel.

Intussen… een paar weken later, gaat het wel iets beter.
    Ik haal koolhydraten vnl. uit zoete bataat en soms pastinaak. Heb nu meer energie en meer trek. Dat is fijn. Even geen zuivel(producten) behalve roomboter. Wel vetten; kokosolie (niet te veel want kloppende strot), olijfolie koud, lijnzaadolie.
    Sardientjes, haring, oesters gegeten; lekker. Kabeljauw, stoofvlees, kippenlevertjes!; heel erg lekker. Had geen idee. Eieren met spek, avodado, bittere groenten. Fruit: granaatappel, banaan, citroen, meloen, mango. Weinig groenten. Komkommer af en toe, rode bietjes, een handvol verse kruiden over het eten. Brandnetelthee is nieuw, mariadistel. HcL ben ik gaan gebruiken.

Ik eet twee keer per dag warm. Dat is veranderd. Zonder zuivel vind ik lastig. Was gewend om liters kefir, rauwe melk, slagroom en creme fraiche, kaas te eten/drinken. Ah ja, even afwachten of er dingen verbeteren.

Ik vind dat bloedonderzoek een goed idee van jullie (IgG en IgE). Ben sowieso benieuwd of mijn TSH-, vrije T3- en vrije T4 waarden nu anders zijn. Ook rode- en witte bloedcellenwaardes, vit. D, B12.
    Paranoten weekte ik maar nee, vallen nog steeds niet goed. Mijn rechterhand/-vingers zijn nog opgezet ‘s ochtends maar links is beter. Stijf ‘s ochtends en ‘s avonds maar ook dat is iets verbeterd. Ga nu eerst alles nog een keer van A tot Z doorlezen wat jullie geschreven hebben en kijken wat ik er mee kan en ga doen.

Binc
    Bijdrager

Wat goed dat je contact hebt gehad met Tanja! En fijn dat er toch wat verbetering is al gaat dat met kleine stapjes. Waar een wil is is een weg. Hopelijk ga je je snel beter voelen!

Inmiddels zit ik idd in mijn nieuwe huis. Nog niet op orde maar wel over.

Natuur
    Bijdrager

Ja, he, dat is fijn, die Tanja.
    Dank je wel voor je woorden, Binc.
    Gelukkig ben je al over. Phoe, dat is alvast iets. Succes met je huis je thuis maken.

Gebruik nu intussen 3×2 druppels wietolie per dag. Opgebouwd vanaf 1×1 per dag. Als ik iets van stonedheid voel, neem ik cbd-olie. Heb het idee dat het me helpt nu. ‘s Ochtends even wandelen voor ik ga eten; voelt ook goed. Ik ben in ieder geval een stuk opgewekter weer. Ik kan normaal naar de wc! Schildklier; de ‘brok’ in mijn keel is nog niet verdwenen maar ik voel hem niet de hele dag meer. Vocht alleen nog in mijn rechterhand, pijnlijk ja, en stijfheid/spierpijn in mijn enkels, benen, nek bij het opstaan ( van bed, stoel).
    Ochtendtemperatuur vandaag: 35,4. Gisteren 35,6.
    Hoe het nu gaat, daar kan ik best mee leven voorlopig maar ik kan me veel beter voelen. Daar ga ik voor. Heeft tijd nodig.

Binc
    Bijdrager

Ja idd, heb ook veel adviezen gekregen van Tanja met resultaat.

Fijn te horen dat je vooruitgang boekt. En vooral dat je ontlasting normaal is en pijnen minder worden.
    Wietolie ben ik idd ook niet onbekend mee. Kan het alleen niet altijd hebben. Met de hoeveelheid die jij neemt zou ik de hele dag als een zombie rond lopen vrees ik. Ene keer kan ik net 1 druppel aan en de andere keer net 2. Wisselt een beetje. Ik neem het niet dagelijks in elk geval. Welje heb jij? Ik die van the health cure.

Binc
    Bijdrager

Even nieuwsgierig, neem je ook nog steeds curcuma?

9 berichten aan het bekijken - 31 tot 39 (van in totaal 39)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.