Moestuin

4 berichten aan het bekijken - 196 tot 199 (van in totaal 199)
  • Auteur
    Marijan
    Bijdrager

ja heel blij met de moestuin, ik weet niet hoeveel meter, heb allemaal hele grote bakken met bielzen gemaakt, water staat 5 cm hoog na stortbui of langdurige regenval. Veel gegeten van de tuin maar kan zeker en lang niet hele jaar. Koolsoorten is heel lastig om te kweken. witte koolvlinder legt graag eitjes in die planten. Maar elk jaar wordt het een stukje mooier en beter. Dit jaar wordt de moestuin ook uitgebreid. Staat grote kas in 4,5×5,5 m2. Die heb ik van de week verkocht en bouwen nu een kas grenzend aan onze stoep/terras. Daardoor krijg ik zo’n 40 meter extra ruimte in de moestuin.

Jokejoke
    Bijdrager

Wow dat is me nogal wat zeg qua m2 dan is het hier maar behelpen.
    Idd kool is best moeilijk zelfs spinazie heeft zo zn nukken hier, maar goed je leert ook weer te waarderen van wat wel goed gaat hoe simpel ook eten is eten en zeker zelf gekweekt geeft iets extra mee dat ervaar ik ook.
    Maar goed doe het maar met wat je hebt je doet er in ieder geval veel ervaring mee op en je kan lang blijven zeuren over wat je niet hebt, je moet het maar doen met wat je wel hebt.
    Betere tijden around the corner zullen we maar vanuit gaan en mogelijk is het landgoed wat ik ambieer wel rond soestdijk … ben benieuwd of de huidige bewoners bereid zijn om in te schikken 🙂

Marijan
    Bijdrager

Hahahaha 😅

En spinazie is ook elk jaar niks hier. 1 maaltje dit  jaar.  Voor het eerst.

Marijan
    Bijdrager

Hier past het ook, wat ik in censuur heb geplaatst bij politiek
    Ook dit komt niet echt aan het oppervlak
    Documentaire met o.a. Alan Savory over oorzaak woestijnvorming,  hoe je kan vergroenen, wat de 2020,30 agenda is, hoe dat weer samenvalt,

Prachtige documentaire en kan dit iedereen aanraden te bekijken, dat is shiften van 3D naar 5D

RETURN TO EDEN

4 berichten aan het bekijken - 196 tot 199 (van in totaal 199)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.