Medicijnen

Dit onderwerp bevat 190 reacties, heeft 41 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Elkedageenei 1 maand geleden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 191)
  • Auteur

Anoniem

Zo heb ik dat dit jaar ook gedaan, en alle aanvullingen eraf. Daarbij heb ik mijn eigen risico verhoogd tot het maximale (moet je wel een spaarpotje hebben) omdat wat ik uitgaf aan poliskosten al jaren meer is dan wat ik uitgaf aan daadwerkelijke ziektekosten. Zelfs nu ik 800 euro per jaar betaal. En voor die 800 euro krijg ik helemaal niets! Het is simpelweg diefstal.

Hilda

ruud
    Bijdrager

http://www.diabetesfonds.nl/faq/kun-je-van-prednison-diabetes-krijgen

Quote:
    Kun je van prednison diabetes krijgen?

Ja. Bepaalde soorten ontstekingsremmende medicijnen, waaronder prednison, kunnen als bijwerking diabetes hebben. Dat heet met een moeilijk woord ‘steroïd-geïnduceerde’ diabetes. Ruim twee op de tien mensen die deze medicijnen gebruiken, krijgen daardoor diabetes. Dat komt vooral doordat het lichaam door de medicijnen minder goed reageert op het hormoon insuline. En insuline heb je nodig om de bloedsuikerspiegel in balans te houden. Diabetes die is gekomen door prednison gaat soms weer over na afloop van de prednison-kuur, maar het kan ook blijven.

Vertelt de dokter dit er altijd bij? Eenvijfde deel van de prednisongebruikers heeft last van diabetes als bijwerking van prednison. Is dat niet heel veel?!

Anoniem

Dat vind ik heel veel en dat met zo’n levens veranderende bijwerking.

Anoniem

Valt het niemand op dat tegenwoordig bijna alles aan diabetes wordt gelinkt? Let er maar eens op.

Alles wordt uit de kast gehaald lijkt het wel om de ware oorzaak van diabetes maar niet te hoeven toegeven, namelijk overmatig gebruik van (artificiele)suikers, koolhydraten en bewerkt voedsel.

ruud
    Bijdrager

Ja Kavana, dat vind ik nou ook!

En dan als je die diabetes gekregen hebt na inname van de prednison en je gaat verhaal halen, dan zegt men: ja het stond toch in de bijsluiter?!

Maar dan nog, het stond in de bijsluiter, maar artsen schrijven die middelen dus wel voor!

Ook als ze niet weten wat er aan de hand is met iemand.

Pas ook nog iemand op deze site: men wist niet precies wat iemand scheelde en toen ging men prednison voorschrijven.

Die persoon weigerde dat en die werd zelfs met rechtzaken gedreigd!

https://www.fatsforum.nl/topic/even-voorstellenen-opzoek-naar-kennis-of-advies

Gisteravond was er bij Tros Radar een hetze tegen de zwarte zalf die wordt gebruikt bij huidkanker.

http://www.trosradar.nl/uitzending/archief/detail/aflevering/03-09-2012/wonderzalf/?tx_comments_pi1%5Bpage%5D=3

http://www.wanttoknow.nl/nieuws/tros-radar-vanavond-zwarte-zalf-zwart-gemaakt/

http://www.zwartezalf.com

http://blacksalveinfo.com/

Vroeger werd deze zwarte zalf vrijelijk verkocht bij apotheken, dat weet ik nog heel goed, volgens mij heb ik die hier thuis zelfs nog staan in mijn medicijnenkastje: als een wond te ver heen was, dan gebruikte ik de zwarte zalf en dan ging die kloppen als een zweer en dan kwamm het weer goed.

En in die uitzending van Tros Radar zegt iemand op een gegeven moment: van chemo weten we tenminste de werking (ja bijwerking dood!) maar van dit middel, te weten zwarte zalf, weten we dat niet.

We weten de werking van chemo zo goed dat men inmiddels chemo-onderzoekers in ruimtepakken hult: http://www.argusoog.org/chemo-onderzoekers-dragen-ruimtepakken-om-zichzelf-te-beschermen/

En moet je weten die zwarte zalf is grotendeels op kruidenbasis.

Dat is haast geen vergelijking van zichzelf al niet.

Maar als men kennelijk de werking weet, ook al is het de dood, dan kan men alles verkopen!

Punt is dat niemand zoveel geld wil steken in onderzoek naar kruiden als men geld wil steken in onderzoek naar synthetische en andere ¨medicijnen¨ zoals vaccins die ons juist kapot maken.

Sim
    Bijdrager

Kwam dit artikel van een paar dagen terug tegen in Trouw: Het pillenbedrog.

Een (reguliere) huisarts over de gang van zaken rondom medicijnen in NL en de invloed van Big Farma.

http://www.trouw.nl/tr/nl/4328/Opinie/article/detail/3443659/2013/05/18/Het-pillenbedrog.dhtml

ruud
    Bijdrager

Dank je Sim!

Erg informatief.

ruud
    Bijdrager

http://www.youtube.com/watch?v=J034TCT7DOg

Quote:
    Take Your Medicine

Uploaded on Mar 6, 2010

One Flew Over the Cuckoo’s Nest

Quote:
    ¨But I dont like taking something if I dont know what it is¨

http://www.youtube.com/watch?v=HTf5nqwjaFk

Quote:
    One Flew Over the Cuckoo’s Nest (1975) – Jim’s Medication

I-lady
    Bijdrager

Pfft ik wilde dat ik dit geleerd had op school!

Inmiddels ben ik er wel van overtuigd hoeveel troep er in medicijnen zit en hoe weinig artsen eigenlijk weten.

Helaas is dat pas na talloze antibiotica kuren,coistericeden injecties en neusspray,anti schimmel middelen die zeer belastend zijn voor je lever grr..

ruud
    Bijdrager

Hoi L-Lady, het is nooit te laat om te leren toch?

Ik heb ook al die vaccinaties gehad die ik vroeger kon krijgen in mijn lijf zitten.

En ik heb die corticosteroide zalf gebruikt op mijn arm tegen de eczeem (maakt de huid permanent dunner en haalt pigment ook weg) en ik heb antibioticakuren geslikt en ik heb de anticonceptiepil geslikt (verdorie) 6 jaar lang tot ik met iemand een essay schreef over de relatie tussen de anticonceptiepil en borstkanker (het onderwerp was gekozen door die ander: ik viel zowat van mijn stoel van de verwondering).

Ik was gelijk genezen toen, maar dat was dus ook pas na 6 jaar die pil slikken en geen relatie leggen met de vele blaasontstekingen die elkaar in die tijd opvolgden.

Geen arts die me wees op de relatie tussen de blaasontstekingen en de pil in die tijd.

Tja, wat een sufkonten of misschien is er een beter woord voor het onrecht van die pillenbedriegers.

De pil en blaasontstekingen, wat een ramp. Suf dat ik het verband eigenlijk niet zelf heb gelegd tot ik dit nu lees Lievergezond (terwijl ik de candida etc. er wel mee in verband bracht). Flinke hoeveelheid ABkuren gehad ook, en 8 jaar aan de pil, holadiee. Nooit een huisarts naar gekraaid. Ik heb jarenlang last van die BO’s gehad, en ook van candidainfecties. Bizar toch, dat je als meisje (ik begon vroeg met de pil) zoveel ellende moet doorstaan en schaamte (voor de candida), terwijl het makkelijk voorkomen had kunnen worden.

ruud
    Bijdrager

San, die schaamte ken ik ook.

Want de artsen zeggen alleen dat het aan de sex ligt dat je die blaasontstekingen krijgt.

Wat een bedrog.

En die schaamte is killing: het maakt dat je niet meer verder nadenkt.

Echt een goed wapen van de artsen: je wijzen op de sex als oorzaak van de blaasontstekingen.

En dan krijg je van die paardemiddelen mee (antibioticakuren) die de schimmelculturen nog verder helpen doorgroeien in de toch al fragiele darmflora.

Erg he, Lievergezond. Ik zie mezelf nog bij de dokter zitten met de candidainfectie. Er werd zeer raar op gereageerd, kan er een heel verhaal over typen maar dat doe ik maar niet. Schaamte is een sterk wapen. Ook binnen relaties schaamde ik me, altijd pijn aan de blaas en vaak moest ik afhaken omdat ik weer een ontsteking had. Er was “altijd wat”.

Maar: we zitten nu mooi op de goede weg, en kunnen alleen maar gezonder worden. Voor hetzelfde geld hadden we nu nog de pil geslikt, meer ABkuren genomen en nog meer ellende gehad.

ruud
    Bijdrager

Nou San, ik heb ook zo van die schaamteverhalen.

Ik had een seksueel gefrustreerde huisarts die -in het bijzijn van mijn vader nota bene- bleef benadrukken dat ik die ziekte van pfeiffer perse van zoenen gehad moest hebben.

Ik was 13 jaar en ik wist zeker waar het van gekomen was: ik was voor het eerst stiekem uit geweest met een vriendinnetje en er was een flesje bier van mond tot mond gegaan in een vrij grote groep.

Pfeiffer kun je ook via glaswerk overdragen, had ik ook al in de medische vraagbaak gelezen die ik had zitten doorspitten bij ons thuis.

Maar niets hoor, moest die arts me inwrijven: dat was van zoenen gekomen en van niets anders.

Op je 13e liggen die dingen toch anders dan als je al wat ouder bent.

En later diezelfde arts weer: toen had ik vergeten een tampon eruit te halen (maar ik wist niet dat dat het euvel was destijds).

En dat ging dus van kwaad tot erger, maar ik wist niet waarom.

Ik weer naar die arts en weet je wat hij zei?

Hij voelde aan mijn buik en hij zei: je bent zwanger (dus geen vraag maar een constatering).

En weet je wat ik van hem meekreeg?

Anticandidaspul!

Wat een psychopaat zeg als je zo met je patientes meent te moeten omgaan als mannelijke arts zijnde.

Om het maar even ongenuanceerd uit te drukken: ik poep op die beroepsgroep al geloof ik zeker dat er mensen tussen zitten die het goed voor hebben nog met de mensheid.

En ik zie heus wel dat artsen zelf verschrikkelijk worden gepiepeld en bewust tegen patienten opgezet worden, maar dan nog: wie leent zich voor zoveel onrecht?

Dat moet ook een beetje in je zitten.

Wat een rotverhaal zeg van die arts. Ook fijn dat hij daar op bleef doorhameren waar je vader bij was. Het is ook wel een ouderwetse inslag, zo van: de dokter weet het allemaal en heeft autoriteit. Helaas gebeurt het nog maar al te vaak dat huisartsen zo handelen. En zwanger? Wat een kolder zeg! En dan toch iets tegen candida meegeven? Vaak weten ze precies tegen wie ze het moeten zeggen, tegen jonge kinderen want die hebben geen weerwoord. Je durfde waarschijnlijk ook niet verder te vragen denk ik? Inderdaad een psychopaat, te gek voor woorden. Heb je alle moed verzameld er naar toe te gaan, word je zo behandeld.

In het dorp waar ik vroeger woonde had ik een fijne huisarts, maar na ettelijke verhuizingen heb ik nooit meer een prettige gevonden. Inmiddels heb ik er wel een die niet happig is op het uitschrijven van medicijnen en vrij jong is, dat scheelt iets.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 191)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.