Levertraan, wat doet het met je?

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Levertraan, wat doet het met je?

Dit onderwerp bevat 826 reacties, heeft 136 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Johnny 4 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 226 tot 240 (van in totaal 827)
  • Auteur

Anoniem

Is er een verschil met de 3 nieuwe smaken (drop,gember en peperemunt) gefermenteerde levertraan.

Er staat namelijk emulsified bij. Deze 3 smaken zijnook 2,50 goedkoper dan de sinaasappel en kaneel.

En als je een gefermenteerde versie koopt en de boterolie los doe je dan van allebij een theelepel?

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Ik neem altijd levertraan met de boterolie, dat is nl precies in de juiste verhouding. Als je het niet wegkrijgt, neem dit dan gewoon met een lepeltje honing, dan hoef je geen smaakjes te nemen.

simone
    Bijdrager

Verslavend deze Weston Price forum.

Dirtsa,

Ons zoontje van twee eet gewoon lever.

Vraag me af, zal ik hem dan toch die levertraan geven omdat hij natuurlijk niet elke dag lever eet.

Dan neem ik toch maar die gefermenteerde levertraan met boterolie. Blue nog wat fermented.

Staat niet op dat een kind dat ook kan nemen maar dan geef ik gewoon iets minder.

Had het al eerder gevraagd en ook antwoord gekregen maar ik weet niet meer waar ik het moet vinden en ik dacht nou ja hij eet toch lever.

Mischien moeten we maar met het hele gezin aan de levertraan.

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Ik denk en-en, dus 1 keer in de week lever, en iedere dag lepeltje of half theelepeltje(voor kinderen) levertraan met boterolie.

Anoniem

Is de boterolie nog steeds te bestellen bij Vitavie? Ik kan hem niet vinden.

Poekie
    Moderator

De boterolie is op dit moment niet op voorraad bij vitavie.

Zodra die weer binnen is staat-ie weer op hun site.

Zal nu nog ca. 1,5 week duren geloof ik.

Lia

Anoniem

Ik heb net mijn bestelling van vitavie binnen met de levertraan/boterolie capsules dus die ga ik vanaf vandaag ook toevoegen.

Op de site van Vitavie zie ik geen Blue Ice Royal staan. Dat was toch de combinatie van levertraan (skate liver oil) en boterolie? Wachten totdat het weer op voorraad is?

Ik heb hier thuis overigens nog een vrij grote voorraad Omega-3 capsules (visolieconcentraat) liggen van Glucosamine.com. Zijn die nog aan te raden? Eventueel met boterolie capsules erbij? Ben beetje zoekende naar goede inname.

Webmaster
    Bijdrager

De enige echte visolie is gefermenteerde levertraan, alle andere varianten zijn potentieel verdacht. Vitavie heeft al geruime tijd geen voorraad Blue Ice Royal meer. Dit ligt aan de leverancier, Green Pasture, in Amerika. Wat de precieze reden is, weet ik niet. Het is ook onduidelijk wanneer de BIR wel weer leverbaar is.

Mike

Het visolieconcentraat heb ik van Rob Fonteine. Zie http://www.leefbewust.com/webwinkel/visolie-capsules/visolie-capsules-3-potjes/. Is dat spul niet goed?

Wat is een goed alternatief voor Blue Ice Royal? Levertraan en boterolie aparte kopen en samen innemen?

Webmaster
    Bijdrager

Ik heb het bekeken. Is kwalitatief hoogwaardige visolie waarbij uiterste zorg is besteed aan het productieproces. Ik zou deze capsules gewoon opmaken en daarna overschakelen op gefermenteerde levertraan. Wat betreft een alternatief voor BIR: iets is beter dan niets, dus zelf een verzadigd vet combineren met levertraan is dan een goed idee. Denk hierbij aan: kokosolie met levertraan, rode palmolie met levertraan, ghee met levertraan, grasboter met levertraan, cacaoboter met levertraan, reuzel met levertraan, niervet met levertraan, etc.

Mike

Ik zou b.v. zolang de geconcentreerde visolie kunnen combineren met boterolie (of elk ander verzadigd vet dat jij opsomt) en daarna overschakelen op gefermenteerde levertraan + datzelfde verzadigde vet. Klopt die redenering?

Anoniem
    Quote:
    Wat is een goed alternatief voor Blue Ice Royal? Levertraan en boterolie aparte kopen en samen innemen?

Moondust, levertraan en boterolie apart kopen en dan samen innemen is inderdaad een goede oplossing. Je maakt dan in feite je eigen blue ice royal.

Ik heb in een ander topic ook nog een andere, goedkopere, oplossing aangedragen.

Zie het volgende:

Quote:
    The trick van de boterolie met de CLO is de vitamine k2 in de boterolie.

Althans voornamelijk de k2, misschien zitten er nog wel andere dingen in de boterolie.

Dus Alexis het ligt er aan hoe veel roomboter je neemt en vooral of er in die boter veel vitamine K2 zit.

Ik denk persoonlijk niet dat het een goede vervanging is van de boterolie. Kwaad kan het natuurlijk ook niet hoor.

Ik zit er over te denken om in de toekomst CLO met dit te gaan nemen:

http://www.iherb.com/Thorne-Research-Vitamin-D-K2-1-fl-oz-30-ml/23517

Volgens mij heb je dan wel dezelfde werking als CLO/boterolie maar dan goedkoper.

Ik neem nu skate liver oil met daarbij een lepel boter met druppels van deze vitamine k2.

Zo heb ik boter met een zeer hoog vitamine k2 gehalte 😉

Iklustvet
    Bijdrager

http://www.ergomaxsupplements.com/onze-merken/green-pasture hier hebben ze nog wel de blue ice royal alleen capsules. In Engeland kun je de gel op verschillende plaatsen nog bestellen maar dan komt er gemakkelijk 9 pond verzendkosten bij. Verdorie mijn pot is ook leeg :-/

15 berichten aan het bekijken - 226 tot 240 (van in totaal 827)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.