Leverreiniging vertaling

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Leverreiniging vertaling

Dit onderwerp bevat 3,668 reacties, heeft 184 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  gif-vrij 1 jaar, 1 maand geleden.

15 berichten aan het bekijken - 646 tot 660 (van in totaal 3,669)
  • Auteur

Anoniem

Ik heb afgelopen vrijdag/zaterdag mijn vijfde reiniging(Moritz)gedaan waar weer veel rommel bij los kwam maar voel me nu niet echt lekker en is alsof ik weer terug bij af ben.Ik heb weer weinig energie,zware benen,pijn tussen de schouder,pijn in de nek,darm klachten en een pijnlijke rechter zij enz.Ik heb na een reiniging wel eens wat gemerkt van terugval maar nog nooit zo erg als deze keer.Heeft er iemand op dit forum ook wel eens last gehad van dit soort terugvallen.

Graag hoor ik van jullie.

Mvg

Frank

Anoniem

@frank

Misschien zijn er meteen flink wat gifstoffen vrij gekomen, meer dan de vorige reinigingen ?! Waardoor je lichaam het al druk genoeg heeft om al die gifstoffen onschadelijk te maken (af te voeren). Waardoor je je zo ‘slecht’ voelt… je lichaam kan ook opeens besluiten om nog meer te gaan ontgiften dan alleen je lever….

Alexandra
    Bijdrager

Ik kan je hand schudden Frank. Op de avond van dag twee begint de terugval bij mij. De laatste keer denk ik een dag of drie, vier. Niet fijn, maat het zal erbij horen. De terugvallen worden steeds heftiger, maar ik leer er beter door naar mijn lichaam te luisteren en mijn voedsel erop af te stemmen. Maar een pretje is t zeer zeker niet!

Anoniem

Ik had bij de laatste reiniging wel behoorlijk last van hoofdpijn.

Webmaster
    Bijdrager

Tip: bitterzout! Begin de dag met een theelepel bitterzout en houd dit minstens een week vol na de reiniging. Er kan van alles en nog wat loskomen en verschuiven en als dit vervolgens blijft hangen kan het nergens naartoe en krijg je klachten. Zet de sluizen los met bitterzout!

Mike

Anoniem

Bedankt voor de tip Mike.

Ik lees vaak iets over het voedsel aanpassen maar hoe moet je dat doen met een gezin van 5 mensen waarvan 4 mensen vinden dat ik met hokus spokus bezig ben.

In deze situatie gaat het aanpassen van het voedsel patroon natuurlijk niet meevallen.

Frank

Anoniem

@frank,

Je eet neem ik aan gewoon vlees en groente? Je eet iets meer vlees en groente en de aardappelen etc… laat je staan. Zo kun je toch proberen om het enigzins naar jouw situatie aanpassen. Verder is het inderdaad lastig met 5 man.

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Ik eet ‘s middags quinoa/rijst met wat vlees en groente, ui,bosui,paksoi of wat er is.

Ik begin ‘s morgens, na water en sole met glas melk met eierdooier/honing/kaneel.

‘s avonds yoghurt met amaranth/boekweitvlokken en blauw besjes.

Lijkt mij dat het niet zo’n probleem moet zijn, wij zijn thuis met ons vieren, als erik vleesjes/groente maakt bewaar ik voor de volgende dag.

Ik heb middag en avondeten omgedraaid, ik voel mij beter bij warm eten tussen de middag.

En aan jou de schone taak de rest van je gezin uit te leggen dat het geen hocus pocus is, juist niet. Maar eerijke voeding. En dat het de voeding is van hun voorouders zelf.

Hocus pocus is juist het huidige supermarktvoedsel vol synthetische hulpmiddelen.

Anoniem

Weten jullie of het kwaad kan om je in de “week van de appelsap ” niet helemaal aan de richtlijnen te houden?

Ik wil morgen weer starten met 5 dagen appelsap, vegetarisch en koffie, alcohol en melkvrij zodat ik van vrijdag op zaterdag de reiniging kan doen. Maar nu kom ik er achter dat ik donderdag een high tea heb staan ( vis, room en glaasje procecco) zou ik daar dan last van krijgen…

Poekie
    Moderator

@evelina,

Wij zijn na de eerste keer al gestopt met de appelsap, wat is dat een smerig zoet spul.

We doen gewoon elke dag een/twee appels in de smoothie.

In die week voorafgaand aan de reiniging eten we tot 3 dagen voor de reiniging ons laatste vlees.

We blijven wel melk, kefir en yoghurt gebruiken. Dit is minder belastend voor de lever.

Ik zou persoonlijk niet vegetarisch gaan. Dat verzadigd niet genoeg, krijg je naar mijn idee weer bloedsuikerschommelingen en dat is niet bevorderlijk voor je bijnieren. Koffie zou ik buiten de lever/gal reinigingen zo-wie-zo niet drinken.

Ja en dan die donderdag, ik zou die high tea overslaan, zo 1 dag voor de reiniging. Dat is je lichaam pesten.

Denk je er de hele week prima om en dan 1 zo’n dag……..

Maar je moet het helemaal zelf weten natuurlijk.

Lia

autumn
    Bijdrager

@ Poekie

Quote:
    Jij doet je lever/galblaasreinigingen volgens mij altijd als de maan in steenbok staat.

Wij doen het volgens het boek van Andreas Moritz altijd bij nieuwe maan.

Nu willen we het eens op ‘jouw’ manier proberen. Kun jij een overzicht geven van wanneer de maan in steenbok staat? En ook waarom jij de reiniging doet als de maan in steenbok staat?

Hey Poekie, ik zie nu pas deze vraag aan mij van een maand geleden. Ik deed mijn leverreinigingen wanneer de maan in boogschutter staat omdat boogschutter astrologisch gezien correspondeert met o.a. de lever. Dus behandelingen die met de lever te maken hebben werken extra goed uit wanneer de maan in boogschutter staat. De maanstanden vind je in de zogenaamde Efemeriden.

2012: 21-22/9, 18-19/10, 15-16/11 enz.

2013:

Kijk dus bij iedere maand onder het maan-symbooltje en zoek dan naar het boogschutter-symbooltje. Dat is een kruisje met een pijltje eraan. Om 0.00u, dus het begin van een etmaal, staat de maan op een graad in een sterrenbeeld. Dit zijn graden van 0-30. Als de maan dan om 12u ‘s nachts op 29 graden schorpioen staat, dan weet je dat de maan gauw genoeg in boogschutter zal staan, aangezien boogschutter na schorpioen komt. Schorpioen ziet eruit als een ‘m’ met een pijltje eraan zoals een schorpioenstaart. Ik hoop dat je er zo wijs uit kunt.

autumn
    Bijdrager

@ Evelina

Quote:
    Weten jullie of het kwaad kan om je in de “week van de appelsap ” niet helemaal aan de richtlijnen te houden?

Ik doe nooit de appelsap, is naar mijn idee niet zo nodig. Die steentjes komen er bij mij toch wel uit en zonder pijn ook. Ik drink wel dagelijks een eetlepel appelazijn in mijn ochtenddrankje. Eerder schreef ik:

Quote:
    I.p.v. 1 liter appelsap mag men ook 4 eetlepels appelazijn oplossen in 1 liter water.

http://www.totalhealthclinic.nl/behandelingen/leverreiniging.htm

Poekie
    Moderator

@dennis,

Dank voor je uitleg, het is me wel duidelijk zo.

Denk dat we de volgende reiniging zo eens gaan proberen.

Lia

Anoniem

mmmmmmmm zit nog steeds met een dilemma…

De High tea is een lunch geworden, ik dacht dat is handig dat neem ik vegetarisch.

Maar nu zie ik alleen maar broodjes en salades met vis, vlees of geiten kaas/ roquefort kaas

Wat zou het minste kwaad kunnen als ik 2 dagen daarna een leverreiniging doe?

Ik begreep dat sommige wel melkproducten nemen, kan ik dat met een gerust hart een salade met kaas nemen (het is woensdag en ik ga vrijdag reinigen)

Webmaster
    Bijdrager

Zo licht mogelijke dierlijke eiwitten en vetten. In dit rijtje is vis de beste optie.

Mike

15 berichten aan het bekijken - 646 tot 660 (van in totaal 3,669)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.