Leverreiniging vertaling

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Leverreiniging vertaling

Dit onderwerp bevat 3,668 reacties, heeft 184 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  gif-vrij 10 maanden, 2 weken geleden.

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 3,669)
  • Auteur

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Ik heb gelukkig een eierdooierscheider, klein plastic gevalletje, kun je op een kopje leggen, ei er in, het eiwit zakt erdoor en eigeel blijft erin liggen.

Ik krijg vanavond de limoenen bezorgd, biologische, en ga dit toch maar eens proberen.

Wel spannend hoor. Ik ben er nog niet uit of ik dit voor t slapen gaan ga doen of toch ‘s ochtends.

Ala zij het met limoenen kan, dan moet ik dat toch ook kunnen?

HeleenQ
    Bijdrager

@dirtsa, dat ‘klein plastic gevalletje’ ken ik van een plaatje, maar waar heb je deze gekocht? Ik ben hiernaar al heel lang op zoek 🙂

Webmaster
    Bijdrager

Ik merk er nog niet veel van. Maar ik heb dan ook de nodige lever/gal-reinigingen gedaan en mijn voeding is (als ik niet naar Schotland ga met m’n pa) bijzonder levervriendelijk. Hierdoor merk ik dagelijks dat de lever zich aan het reinigen is. Toch ga ik hier nog een tijdje meer door, het is voor mij gewoon de zoveelste variant op een thema.

Mike

ikke
    Bijdrager

Eindelijk iets dat ik wel kan: eieren scheiden!

Zo moeilijk is het toch niet? Kan gewoon met twee schaalhelften. Dan heb je heel dat plastic gevalletje niet nodig.

Overigens moet je dat toch gewoon bij een Blokker of misschien zelfs wel Hema kunnen krijgen? Ik heb zo’n ding ooit in een plastic setje gekregen, maar ik gebruik ‘m echt nooit.

Webmaster
    Bijdrager

Ik probeerde vandaag een ei te scheiden op de manier zoals ik dat bij Topchef en andere programma’s op TV heb gezien. Nou, mooi niet, ik had gelijk een kapotte dooier omdat deze de rand van de eierschaal raakte! Gelukkig kon ik hem op mijn hand houden en het eiwit tussen mijn vingers laten lopen. Ik heb nog nooit het nut gezien van dooiers en eiwit scheiden en doe het puur omdat het onderdeel is van deze leverreiniging. Ik ben echter ongeduldig van aard en als het nog vaker fout gaat, doe ik de variant met een heel rauw ei. Die gooi ik tenslotte ook gewoon door mijn yogurtsmoothie. Overigens zit ik deze week wel even in de leverreiniging, want ik ga zo dadelijk mijn aloude fruitsmoothie maar weer eens maken, op basis van de aloude, beproefde combinatie van appel, kaneel en honing:

http://www.fonteine.com/fruit_smoothie.html

Ik ga er deze keer ongescheiden rauwe eieren, H2O2, geozoneerde olijfolie en levertraan doorheen gooien!

Mike

P.S.: Ik heb niks gemerkt van de leverreiniging met eierdooiers, olijfolie en citroensap, maar ik doe hem morgen weer. Of ik dan nog met alleen de dooiers werk… 😉

ikke
    Bijdrager

Hoe ze het bij Topchef doen, weet ik niet. Geen tv hier 😉

Ik neem een bot mes en tik daarmee op het midden van de schaal. Niet er doorheen, maar zodanig dat je het kan breken. Als je rustig breekt, blijft de dooier in één schaal zitten en kun je het eiwit er vanaf laten lopen. Eventueel kun je de dooier overgieten in de andere schaal om nog meer eiwit weg te laten lopen. Hoewel het je vieze vingers scheelt, vraag ik me af of je het op die manier hebt gedaan. Een kapotte dooier kan, maar ik moet zeggen dat ik het nog niet vaak heb gehad. En in mijn leven heb ik heel wat eieren gescheiden 😉

Overigens wil ik deze reiniging ook wel eens proberen. Wanneer ik een keer tijd heb om uit te slapen (lees: niet om 04.00 uur eruit moet), doe ik ‘m ook.

Webmaster
    Bijdrager

Ik heb het exact zo gedaan. Inderdaad bleef de dooier in een schaal liggen. Het ging fout toen ik hem overgoot naar de andere schaal, toen raakte die de rand. Nu moet je van mij weten dat ik niet ‘s werelds fijnste motoriek heb! Al van jongs af aan sta ik bekend als ‘onhandig’. Ik kan nog geen fietsband plakken en zelfs een hamer houd ik verkeerd vast! Hoe vaak ik niet gehoord heb, “dat heb ik nou nog nooit gehad”! Nou, MIJ overkomen dat soort dingen dus wel!

Daarnaast geloof ik in de complexe gehelen van Moeder Natuur. Zij heeft ons eieren gegeven met dooier EN eiwit, dus waarom de boel gaan scheiden? Denk je dat de oermens eiwit en dooier scheidde als hij op een nest eieren stuitte? Als dat scheiden dus fout gaat heb ik meteen weer de bevestiging dat ik met iets onzinnigs bezig ben.

Ik ben inmiddels tot de conclusie gekomen dat deze leverreiniging mild is vergeleken met de appelsmoothie die ik zojuist gemaakt heb! Zoals gezegd, hierin zitten twee rauwe, ongescheiden eieren, geozoneerde olijfolie, levertraan en H2O2. WOW, alsof je een klap voor je kop krijgt! Ik moest vrijwel meteen niezen, heb nu lichte koppijn en zit met een hete, zwetende kop voor het toetsenbord. Om maar niet te spreken over de lever/galreiniging met bitterzout van Moritz/Clark, die is helemaal heftig! Ga ik binnenkort ook maar weer eens doen!

Mike

ikke
    Bijdrager
    Quote:
    Hoe vaak ik niet gehoord heb, “dat heb ik nou nog nooit gehad”!

Dat dacht ik, maar wilde ik eigenlijk niet zeggen 😆 Ik heb het wel eens gehad, maar dan was het omdat ik met een mes te hard het ei doormidden sloeg. Dan was de dooier dan al kapot.

Met die gehelen heb je wel gelijk denk ik.

Die smoothies van je, wil ik nog altijd een keer uitproberen.

Ik ben toe aan iets nieuws. Gebakken eieren op brood krijg ik niet meer weg, dus ik moet eens iets nieuws voor mijn gezondheid gaan doen. Als alles volgens plan gaat, ga ik volgende week verhuizen en daarna ga ik volop nieuwe dingen proberen: leverreiniging van Moritz, appelsmoothie, yoghurtsmoothie.

Webmaster
    Bijdrager

WOW, ik weet dat het warm en plakkerig is, maar zo warm en plakkerig als ik me nou voel… Dat heeft echt niet zoveel met het weer te maken! Opnieuw twee keer heel heftig geniest (dat zijn die verkoudsheidsverschijnselen waar de auteur van de leverreiniging waar deze topic over gaat het over heeft, ken ik maar al te goed). De lichte hoofdpijn blijft aanhouden en mijn voorhoofd heeft klam, koud zweet. Now THAT’S what I call a cleansing! Ik kan het hebben, heb het al zo vaak gedaan. Beter eruit dan erin!

Mike

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Ik kan ook eieren scheiden met alleen het ei hoor, toch gaat dit soms mis, erg lastig als je alleen eiwit nodig hebt voor geklopt eiwit, daar mag absoluut geen eigeel bijzitten, dan wordt het niet stijf.

Ik heb heel vaak taarten gebakken, vandaar dat dit handige dingetje, al zeker 30 jaar, in mijn bezit is.

Dus, Gerrit, ik weet echt niet meer waar ik dit gekocht heb. kans is groot dat dit in Duitsland was, daar is veel meer te koop op het gebied van taarten bakken thuis.

Ik heb de limoenen in huis, wacht nog even op een juiste gelegenheid, morgenvroeg krijg ik visite, zaterdagochtend wil ik voetbal kijken bij de jongste, dus misschien zaterdagavond en dan nachtje slapen?

Webmaster
    Bijdrager

Ik ben alweer over de verschijnselen heen. Morgenvroeg verwacht ik het resultaat van mijn inspanningen van vandaag in de pot te vinden.

Mike

Anoniem

De schrijfster van t artikel dreunt ook min of meer op t feit dat je een klysma moet doen om de reinigende werking ervan te ondervinden,hoewel ze aangeeft dat t ook zonder zou kunnen.

Hoe gaat de lever/galreiniging dan met bitterzout?Ik heb hier nog wat bitterzout liggen,waar ik wel eens een voetenbadje in nam.

Webmaster
    Bijdrager

Webmaster
    Bijdrager

Ja hoor, bingo! Tot nu toe twee keer flinke bergen witgele ontlasting gehad. Ik weet al als het zo ver is als mijn buik begint te rommelen en bijzonder onprettig aanvoelt. De witgele kleur duidt op rechtstreekse reiniging van de lever, zonder tussenkomst van de galblaas. Zie je dat ik geen klysma nodig heb, Joey? Bij mij komt het er zo ook wel uit. Ik verwacht dat het de rest van de dag nog wel zal ‘napruttelen’ en ga hier vandaag ook mee verder. Ik heb nog een halve kan appelsmoothie in de koelkast staan van gisteren en ik doe ook weer de ei/olijfolie/citroensap-reiniging. Dubbelop, zeg maar. Inmiddels ben ik al 2 kilo kwijt sinds mijn terugkomst uit Schotland, dus het ruimt lekker op, zullen we maar zeggen!

Mike

HeleenQ
    Bijdrager

Dus jouw lever vind deze grootte hoeveelheid fructose toch wel lekker, van al die appels? Pas maar op… 😛

Appels, olijfolie etc zijn de perfect combi om lekker door te spoelen, als ik terug denk aan mijn appel-shake tijd (ruim half jaar enkel daar op geleefd) en wat er toen allemaal uitkwam, fantastisch!

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 3,669)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.