Leverreiniging vertaling

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Leverreiniging vertaling

Dit onderwerp bevat 3,668 reacties, heeft 184 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  gif-vrij 1 jaar, 1 maand geleden.

15 berichten aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 3,669)
  • Auteur

ruud
    Bijdrager

Rapunzel, dat drinken met een rietje dat heb ik maar overgeslagen dus ja dat risico van zuur dat hou ik dan wel ja. Ik kan het wel weer eens proberen hoe het is met rietje. Ik heb het geluk dat ik een blender heb die de boel wel fijn krijgt. Duurt een tijdje maar dan heb je ook wat.

Ik ben ff sjacherijnig. Ja als ik naar mijn werk ga dan neem ik dat spul in een beker mee ja. Als ik naar mijn werk ga. Maar dat is nu misschien wel afgelopen. Ik ben te moe ik krijg mezelf er niet meer heen. Inmiddels ben ik trouwens zeer winderig. En ik ben niet de enige, mijn vriend ook. Het moet van de knoflook komen terwijl die juist tegen winderigheid schijnt te helpen. Het protocol van Tine van der Maas zegt wel dat je geen brood mag eten tot de symptomen weg zijn, maar dat doe ik dus wel. Anders loopt alles zowiezo vast. Tot overmaat van ramp heb ik net uitgevonden dat mijn fietsslotsleutel weg is en ik kon hem niet meer vinden. Hij had in de fiets moeten zitten toen die niet op slot zat maar dat zattie niet. Geen idee. Soms weet ik van voor niet meer dat ik van achteren leef. En ik eet denk ik nog steeds te veel vet, ik ben misselijk. Maar ook koolhydraten vallen niet echt superlekker. Ik moet snel een galstenenkuur gaan plannen, maar misschien ben ik volgend weekend weer niet thuis. En dat geklisma, ik vind het doodeng wat het vast niet is. Maar het moet.

Update over rietjedrinken: het gaat me te langzaam en het sap komt bij mij bij rietje drinken toch in de mond. Dus schiet niet op.

ikke
    Bijdrager

Dirtsa, “voor het lekker” is een groot woord, maar ik vind de appelsmoothie één van de meest drinkbare smoothieproducten. Ik vind hem niet vies hoor, maar na een stuk of 5, 6 van die dingen, dan krijg ik het even niet meer weg. Na een week of wat kan ik het rustig weer doen, want dan lust ik ‘m best wel weer.

corneliahz
    Bijdrager

@Janse: ben je al begonnen met de leverspoeling? Aanstaand weekend ga ik m’n 7e doen, dit keer ook met appelazijn. Met appelsap werd ik zo opgeblazen als een ballon en ik vond het niet lekker die zoetigheid.

Als je EFT leuk en succesvol vindt, is TAT misschien ook iets voor jou:

TAT

@lievergezond

Ik heb nu al een aantal leverspoelingen ala Moritz gedaan maar nog nooit een klysma, is gewoon niet mijn ding. Na de derde spoeling merkte ik dat mijn darmen behoorlijk schoon waren geworden. Het bitterzout doet genoeg spoeling bij mij, ik heb het gevoel die klysma daarom ook niet nodig te zijn. De dag na de spoeling eet ik geen vast voedsel, wel veel vocht, zodat mijn darmen nog even door blijven spoelen mocht er nog wat zitten.

ikke
    Bijdrager

Hee gezellig, ik ga aanstaand weekend mijn eerste doen;) Ben benieuwd.

E123
    Bijdrager

Lady Marian,

Zou eigenlijk vorige week vrijdag de spoeling doen, maar had er niet aan gedacht dat ik naar een lezing van Mies Kloos zou gaan. Heb de flush dus verplaatst naar dit weekend, heb er weer zin in! Ben benieuwd of er deze keer weer kleine steentjes te zien zijn. Wil nu ook eens gaan proberen om het eens een tijdje elke maand te doen. Zit ook aan de lever-gal thee, afgewisseld met nier thee (ook van Andreas Moritz). Elke morgen een rauw ei met flink wat kurkuma, zwarte peper, gember en nog wat andere dingetjes. Ik wil de lever en nieren eens echt helemaal schoonblazen.

Zit zelfs te denken om weer eens wat nieuws uit te testen :mrgreen: Wat nou als ik aan de glazen met bitterzout een stuk of 5 druppels h2o2 toevoeg? Het bitterzout zet alle kanalen open en de h2o2 kan gelijk bezig met een grote schoonmaak! Maar dat weet ik nog niet zeker, wel leuk om uit te proberen in elk geval. 😀

TAT ken ik, is zeker een goede aanvulling op EFT.

Evan

ruud
    Bijdrager

@ Lady Marian: dank voor de tip van geen gebruik van de klysma: is zeker ook wat voor te zeggen!

Anoniem

Mike,

Mijn vraag over de afgelopen leverflush:

Hij is probleemloos (beetje misselijk) en zeer succesvol geweest maar ik heb er nog steeds een kater van: het resultaat was verbazingwekkend, ik zal niet in detail treden maar ik schrok van de witte aardappelgrote knollen die ik terugzag. Ik heb gegoogled en het schijnt te kunnen. Overige kleuren waren alle van de regenboog (behalve paars en blauw.. 😉 )

Maar nu heb ik pijn:

in mijn lever

in mijn buik

in mijn maag

en ik stink.. met een hoofdletter S.

Ik vermoed dat er misschien – hopelijk een steentje en niet zo’n knol – vastzit in de galwegen. Ik neem beetjes magnesiumsulfaat om het open te houden en appelazijn om de steen zachter te maken, de pijn is er minder bij. Ik heb een pot liver detox van NOW en overweeg ermee te beginnen maar als de galwegen verminderd doorgankelijk zijn lijkt het me zinniger te wachten tot na de volgende flush. Die wil ik in elk geval over 2 à 3 weken weer gaan doen. Wat betreft voeding ben ik niet van plan iets te veranderen, ik hoop alleen maar dat het vet voldoende gal triggert om de steen los te duwen. Misschien kan ik tussendoor de ‘kleine flush’ doen met het ei/citroen/olie-mixje. Chanca Piedra kan helpen bij het verder oplossen van de steen. Oké zo, of mis ik nog iets?

Hilda

ruud
    Bijdrager

Hoi Hilda, aardappelgrote knollen?! Jemig de pemig!!!

Dan was dit heel erg hard nodig voor je…

corneliahz
    Bijdrager

Bijna ongelofelijk hè Hilda, die grote knollen. Wat jammer dat we hier geen foto’s kunnen plaatsen…

Die grote jongens heb ik na 6 spoelingen (nog) niet gehad, maar ik herken sinds de spoelingen een zeurend en vrijwel altijd aanwezig gevoel in de lever, gal & galwegen. Het voelt alsof er druk gewerkt wordt en de leverwegen wellicht een beetje geirriteerd zijn door de beweging en doorstroming die er heeft plaatsgevonden door de spoeling. Als jij zo’n grote bevalling hebt gedaan lijkt het me bijna logisch dat je intern daar iets van voelt.

Zelf gebruik ik, puur intuïtief, colloidaal zilver, Beta TCP van Biotics, Chanca en Silybum.

HeleenQ
    Bijdrager
    Quote:
    het resultaat was verbazingwekkend, ik zal niet in detail treden

Herkenbaar toen ik de 1e L&G flush ook deed, nu alweer 2 jaar terug. Bizar wat er dan uitkomt hè, en nog steeds zijn er mensen die geloven dat je deze bolletjes aanmaakt door het mengsel wat je op dat moment drinkt…duh… juist ook voor het mengsel drinken van 22:00 kreeg ik al bolletjes, dat zegt genoeg.

Ik had 1 ‘steen’ van 4cm ertussen zitten……

Die pijn overal geeft niet, ‘t is ook een groot karwei geweest voor je lichaam. Dat er nu nog e.e.a. vast zit zou goed kunnen, ik voel nu ook af en toe weer een steentje zitten, alsof je lever gekneusd is op die plek, ook drukkend gevoel. Juist bitterzout helpt goed en elke dag een zeer klein aftreksel van de grote flush werkt prettig voor mij, dus die citroen met olijfole en rauw eigeel. Spoel je het heel klein ff na op deze manier.

Op naar de volgende L&G! :mrgreen:

Hier ook vrijdag weer een L&G, zie er altijd wel naar uit!

corneliahz
    Bijdrager

Volgens mij wordt het een héél druk L&G weekend 😀

ruud
    Bijdrager

@gerrit:

Quote:
    Juist bitterzout helpt goed en elke dag een zeer klein aftreksel van de grote flush werkt prettig voor mij

Gerrit krijg je van de kleine aftreksels ook stenen die eruit gaan dat je voelt of ziet?

@ Lady Marian: ik ga het ook doen dit weekend als ik de guts heb. Voor de zekerheid doe ik al de 6-daagse voorbereiding.

HeleenQ
    Bijdrager

@lievergezond, voor zover ik heb ervaren niet 123, maar het ‘spoelt’ de lever wel goed door en er komen goede galuitstoten van, waarom ik dit weet.. elke dag goede ontlasting en zelfs wat groen.

Die grote flush is veel effectiever, je gebruikt én bitterzout om de kanalen te openen in je lever, waarbij bitterzout ook nog zorgt voor goede afvoer van darminhoud. Daarbij drink je in 1x veel olijfolie met citroen/grapefruit/sinaasappel wat een enorme galuitstoot geeft.

Maar die kleine aftreksels vind ik zelf wel prettig om elke dag te nemen, al was het alleen al om de energie die ik ervan krijg, de goede ontlasting etc.

corneliahz
    Bijdrager

Suc6 Lievergezond!

Ik zit ook al aan mijn 3de glas appelazijn voor vandaag ;).

ruud
    Bijdrager

Dank Gerrit, Ik heb hier een boek over de Mayrdarmreinigingskuur en daar wordt ook geadviseerd gewoon standaard dagelijks een afgestreken theelepel bitterzout in de ochtend te nemen (in de kruidenthee).

15 berichten aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 3,669)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.