Kwikontgifting: m’n route naar gezondheid (100%leven)

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Kwikontgifting: m’n route naar gezondheid (100%leven)

Dit onderwerp bevat 1,489 reacties, heeft 58 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Biebs 1 maand, 2 weken geleden.

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 1,490)
  • Auteur

-B.arr
    Bijdrager

Een goede darmwerking is overigens wel van belang zodat alle gif goed afgevoerd kan worden en niet blijft ronddwalen in je lichaam.

Is een goede darmwerking wel mogelijk als je nog teveel belasting van zware metalen hebt?

100%leven
    Bijdrager

Is een goede darmwerking wel mogelijk als je nog teveel belasting van zware metalen hebt?

Je kan daarom een darmreiniging doen. Om je lichaam te beschermen tegen de kwik heeft zich waarschijnlijk veel mucus gevormd in je darmen, waardoor de boel niet meer goed doorstroomt.

De auteur van The Mercury Diaries gebruikt Humacleanse van Humaworm om de darmen te reinigen.

-B.arr
    Bijdrager

Humacleanse bestaat uit psyllium vezels. Dat is een garantie voor buikpijn en constipatie ๐Ÿ™

100%leven
    Bijdrager

Citaat uit The Mercury Diaries daarover:

Many people take psyllium and initially get congested and clogged up; they then assume that ‘this does not agree with me’ and that they should avoid it forever more.
    Well, the very act of getting clogged up and congested is confirmation that there is stuff that needs cleaning out. If the digestive tract was free of obstacles, the psyllium would just pass on through. It is just a fibre and cannot be digested. The only sensible explanation for getting clogged up on psyllium is that congestion is already inside. Those that do get congested need to drink more water to flush they system and start on a lower dosage.

Je kan ook oxy powder proberen, heb ik ook gedaan vorig jaar, maar behalve een week flinke diarree, heb ik daar weinig profijt van gehad voor m’n gevoel. Die Humacleanse wil ik wel eens gaan proberen.

-B.arr
    Bijdrager

Ik ben het niet eens met deze theorie over vezels. Er is al veel geschreven over vezels op dit forum. Ik zie niet in waarom psyllium wel een goede vezel zou zijn terwijl die van groenten niet goed zijn.

Oxypower heb ik hier wel voorbij zien komen. Het is een darmreiniger op basis van zuurstof lees ik. Dan kan je toch net zo goed vitamine C gebruiken? (niet teveel, want dat vinden je darmen en de rest van je lijf niet leuk weet ik na mijn laatste stunt waarbij ik weer eens te extreem gedaan heb en enkele dagen 10 gram vitamine C nam)

100%leven
    Bijdrager

Psyllium is wel een tijdelijke oplossing, maar oplosbare vezels (zoals psyllium) kunnen wel een lekkende darm veroorzaken of verergeren.
    Onoplosbare vezels zouden een lekkende darm juist helen.

Zal ik eens induiken ๐Ÿ˜‰

-B.arr
    Bijdrager

Dat hele vezelverhaal klopt volgens mij niets van. Elke keer als ik psylliumvezels nam werd ik er ziek van. Misschien zal het zijn omdat er een ‘cleaning’ nodig is, maar ik betwijfel dat toch. Ik waag me er niet meer aan ๐Ÿ˜‰
    Ik ben benieuwd wat je onderzoek oplevert Watisgezond ๐Ÿ™‚

edwin
    Bijdrager

Ik ben klaar met ronde 3: 12.5 mg DMSA en 12.5 mg ALA.
    Sinds een paar dagen, eigenlijk al na ronde 2 heb ik veel meer ontlasting dan normaal. Zeker 4 keer per dag in plaats van 1 of 2 keer.

-B.arr
    Bijdrager

Hoi Watisgezond/Mark, je schreef eerder:

Bedankt voor de link. Krijg je geen last van hoofdpijn daarvan? Kurkuma is een zwavelhoudende stof die kwik kan mobiliseren namelijk. Ik ben dat flink aan het minderen nu. Ik strooide het altijd flink met peper over mโ€™n eten, maar dat geeft me op het ogenblik klachten, dus dan maar niet.

Nou, je hebt helaas gelijk gekregen ๐Ÿ™
    Ik heb flink hoofdpijn en nekpijn. Verder ben ik erg moe. Ik moet niezen als ik geelwortel ruik. Dit gaat duidelijk niet goed. Balen! Zo ineens doe ik wat dingen achter elkaar die ongunstig zijn voor mijn gezondheid. Even een paar passen terug doen dus.

100%leven
    Bijdrager

Heksje, ik had Humaworm gemaild over het vezelverhaal en had al antwoord gekregen. Het was echter een knip-en-plak verhaal van hun website:

Psyllium swells to 50 times it’s size. It creates a “scrubbing sponge”, that will trap and remove parasites, toxins, and built-up intestinal waste. This swelling action is why Colon Cleanse should be taken with PLENTY of water. One teaspoon of psyllium will create over one cup of stool. When psyllium is mixed with liquid outside of the body, it is simply a fiber. When psyllium is taken in capsule form, it can then turn into a powerful toxin and fecal build-up remover. It swells and scrubs INSIDE the colon.

The added natural laxatives keep things flowing smoothly by helping the body rid itself of toxins and waste. Cascara Sagrada stimulates the long muscles along the colon to work in wave-like action, which helps to loosen the build-up so that the psyllium can then trap and remove it entirely.

Ik lees wel goede verhalen erover, niet alleen op hun eigen website. Veel van die cleansers hebben iets van vezels aan boord om de smurrie in je darmen los te borstelen.

Ik ga later weer verder op onderzoek uit.

Balen dat je nek- en hoofdpijn hebt! Ik herken dat wel, alhoewel ik het nu al even niet gehad heb. Vitamine C hielp wel om de symptomen te verlichten (vitamine E ook wel).

100%leven
    Bijdrager

Edwin, mooi werk! Ik ben net klaar met ronde 2. Ging redelijk soepel, ben benieuwd hoe ik me de komende dagen voel.

Toevallig heb ik vandaag ook vaker ontlasting gehad. 3 keer, terwijl ik normaal maar maximaal 1 maal per dag moet.
    Ik ga nu ook gewoon als ik maar een beetje aandrang heb. Better out than in!

-B.arr
    Bijdrager

Hoi Watisgezond,

Dank je wel voor het meedenken ๐Ÿ™‚
    Vanochtend stond ik ook weer met hoofdpijn op, maar deze nam af na het eten van wat eieren met kokosolie.
    Vitamine C doe ik maar weer even wat rustiger mee. Dat vindt mijn gestel wat prettiger na de enorme doses waarmee ik ze geconfronteerd heb ๐Ÿ˜‰

Overigens is hoog supplementeren van vitamine C ook weer niet verstandig nu ik nog zoveel last van kwik heb:

First, megadoses of vitamin C can be counterproductive, though appropriate amounts of a natural vitamin C replete with its complementary bioflavonoid components are very much needed for effective detoxification

(bron: http://www.westonaprice.org/health-topics/mad-as-a-hatter/)

Het voordeel van steeds maar weer een fout experiment uitvoeren op mezelf is dat ik steeds meer symptomen begin te herkennen. Zo zijn er dagen dat ik niet meer uit mijn woorden kom, dingen verkeerd om doe, onhandig doe, veel vergeet, niet goed kan nadenken. Dit is nu ook weer erger en duidt dus naar mijn idee duidelijk weer op dat kwik. Wel fijn om te weten dat het daaraan ligt en dat dit dus opgelost moet worden. Er zijn namelijk al weken geweest dat ik hier geen last van had. Ik moet dus duidelijk de kwik niet verder mobiliseren door vitamine C, H2O2, chlorella, (teveel) geelwortel en andere nadelige stoffen.
    En wederom heb ik een lesje gekregen dat ik minder extreem moet doen met innemen van stoffen, voeding, kruiden, etc. Maar dat lesje stoot deze ezelin zich vast nog wel weer vaker aan. Helaas ben ik daar nogal bokkig in.

Als ik me weer wat beter voel maak ik een afspraak met de tandarts voor een volgende amalgaamverwijdering.

Wat heerlijk trouwens dat Edwin en jij zo goed gaan met de reiniging. Het lijkt me dat een verhoogde aandrang om te ontlasten een goed teken is namelijk. Houd vol ๐Ÿ™‚

gif-vrij
    Bijdrager

@ watisgezond
    Het verhaal op internet over physilium klinkt aannemelijk. Maar niet alles wat er wordt geschreven moet je voor waar aannemen ook al klinkt het voor jou zo goed. Eerder is er op dit forum gesproken over physilium. Ik verwijs je naar dit topic

een een quote uit dit topic:

Over de psyliumvezels: als je ze in de blender doet met water: wat je dan ziet vind ik ongelofelijk: het wordt echt een enorm taaie bal, waar zelfs de blender op een gegeven moment moeite mee krijgt.

Moet je nagaan wat zoโ€™n blok beton in je darmen gaat aanrichten.

Misschien toch nog even overwegen.

Tanja
    Bijdrager

Je kunt kleiwater gebruiken om de darmen te reinigen, klei neemt ook gifstoffen op.

Anoniem

@watisgezond. Ik ga het boek van Cutler ook bestellen. Interessante materie is dit! De opmerkingen in Mad as a Hatter dat chelatie niet natuurlijk is en risicovol snap ik en neem ik ter harte maar ik vind dit ook nogal slappe argumentatie. Kwik in je kop is ook niet natuurlijk en de lijst met risico’s hiervan is enorm. Goede voeding en het eten van klei kan dit op korte termijn zeker niet verhelpen. Ik studeer nog even verder. Bedankt voor deze info. Goed topic. Jammer dat ik hier net aan toekom nu al jouw werk door de hack is verdwenen!

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 1,490)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.