Kwikontgifting: m’n route naar gezondheid (100%leven)

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Kwikontgifting: m’n route naar gezondheid (100%leven)

Dit onderwerp bevat 1,479 reacties, heeft 57 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Binc 1 week geleden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 1,480)
  • Auteur

Anoniem

Als je zonder problemen om de 3 uur 300mg ALA kunt nemen, dan lijkt het me dat ik niet zoveel last heb van die kwik toch?

Volgens mij kan ik zo dat hele potje leegeten zonder problemen. Het enige dat ik merk van ALA is dat de urine gaat stinken.

-B.arr
    Bijdrager

Heksje, stress zou inderdaad wel eens een mede-oorzaak van die bobbel in je onderlip kunnen zijn, naast de kwik.

Weet je al wanneer je een volgende afspraak wilt maken voor het vervangen van de overige amalgaamvullingen? Of voel je je nog niet sterk genoeg daarvoor?

Ik denk dat stress niet zozeer de oorzaak is, maar wel de reden dat ik niet genees. Daarom durf ik nu ook even niet de andere vullingen te verwijderen. Laat maar even zitten, kan over een paar maanden ook wel. Ik wil ze natuurlijk het liefst kwijt, maar als ik al zo reageer op één vulling die verwijdert wordt, dan ben ik bang dat ik met de verwijdering van de andere drie gevloerd lig. Even bezien hoe ik dat ga doen.

100%leven
    Bijdrager

Janse, ik had al eerder het gevoel dat er bij jou niet of nauwelijks kwik in je hersenen zit. Je verhoogde de dosis heel snel (sneller dan wordt geadviseerd) en je kreeg nul bijwerkingen. Dat kan bijna niet als je substantiële hoeveelheden kwik in je hersenen hebt zitten.

Volgens mij had Cutler het erover dat als je 2 maanden lang per ronde een dosis van 200 mg ALA kan nemen zonder problemen, dat dat een teken is dat het kwik uit je hersenen is.

Ik zou ermee stoppen, tenzij je het leuk vindt om elke 3 uur pillen in te nemen 😉

Had je überhaupt klachten wat aan kwikvergiftiging gekoppeld kan zijn voordat je begon met inname van ALA?

100%leven
    Bijdrager

Heksje, ik begrijp dat je voorzichtig bent daarmee, maar misschien kun je het per vulling doen, verspreid over een paar weken.

Alleen het gevoel al dat je weer een amalgaamvulling kwijt bent, geeft je misschien al een boost 🙂

Anoniem

Watisgezond,

Oké, dat dacht ik dus ook al. Ik heb nog iets van 30 capsules van 100mg, dus die maak ik gewoon op en dan stop ik ermee.

Bedankt

100%leven
    Bijdrager

Ik wou dat ik al zover was. Wel fijn voor jou uiteraard! 😀

Golden
    Bijdrager

@Janse
    Kan je wat zeggen over je kwikbelasting? waarom denkt je dat je dat had? Ik wraag me af..

Anoniem

De kwik is jaren geleden gemeten via bioresonantie. Ik ben toen ook dmv die bioresonantie ontgift (volgens dat apparaat).

Vorig jaar ben ik eens langs geweest bij tandarts Fred Neelissen.mhij vond mijn gebit goed en sterk, maar via bioresonantie of electroacupunctuur (is volgens mij hetzelfde?) meette hij ook nog kwik.

Hier kreeg ik toen van die homeopatische druppeltjes voor.

Omdat ik eigenlijk niet kan geloven dat zo’n bioresonantie apparaat en wat van die vage druppeltjes je lichaam compleet kan ontgiften van kwik ben ik aan de ALA gegaan.

Devotion
    Bijdrager

Mij heeft Bioresonatie wel geholpen met bepaalde dingen.
    Vraag me wel af hoe dat precies gemeten word in het lichaam.. misschien dmv energieblokkades in bepaalde organen, hoe snel het bloed stroomt/klontert op bepaalde plekken.. geen idee.

Wat vinden anderen hiervan?
    Ben vooral benieuwd naar Mike zijn kijk hierop.

100%leven
    Bijdrager

Ik heb weer een stuk verder gelezen in het boek ‘The Mercury Diaries’ en ben een hoop wijzer geworden! De schrijver heeft echt veel uitgezocht om beter te worden. Hij was er dan ook erg slecht aan toe.

Behalve het kwikontgiften (Cutler) en het overgaan op het Weston Price voedingpatroon, heeft hij ook uitgezocht wat voor hem de beste, natuurlijke wijze is om z’n darmen, nieren en lever te reinigen.

Ook z’n bijnieren en schildklier heeft hij aangepakt. Ik was alleen nog met m’n bijnieren bezig (die moeten als eerste herstellen) door Adrenal Cortex (250 mg) en Sole dagelijks te nemen, maar ik zie nu hoe je dit veel gestructureerder kunt aanpakken met een lichaamstemperatuursgrafiek waarbij je kunt aflezen waar bij jou de problemen liggen wat betreft je bijnieren en schildklier.

Hier een duidelijke uitleg hierover:
    http://www.drrind.com/therapies/metabolic-temperature-graph
    Op deze website staat sowieso veel informatie over bijnieren en schildklier.

Het blijkt dat je de Adrenal Cortex dosering langzaam moet opbouwen totdat je lichaamstemperatuur stabiel blijft. Dan heb je de voor jou juiste dosering gevonden en kun je, indien nodig, verder met het aanpakken van je schildklier.

De schrijver had dit punt bereikt bij 1000 mg adrenal cortex per dag. Z’n temperatuur bleef toen stabiel.

Ik ben ruim een half jaar geleden begonnen met de Adrenal Cortex (1 vaste dosis) en hoewel ik me sindsdien beter voel, had ik geen idee hoe lang ik hiermee door moest gaan voordat ik met m’n schildklier aan de gang kon. Nu kan ik aan de hand van m’n temperatuur zien waar ik sta. Fijn!

Anoniem

Ik ben zelf ook binnenkort al mijn amalgaanvullingen kwijt (8stuks) en ik ben net begonnen met het inlezen. Op de WP site kwam ik dit tegen over Chelation: “Mad as a Hatter”:

The body in its wisdom sequesters toxic metals as far away from vital functions as possible. It is therefore not wise to “provoke” the body to rapidly dump mercury, lead and other toxic metals out of their hidey holes deep within the cells and tissues. As the metals enter the blood stream to be passed out of the body in urine or bile, they can damage brain and nervous tissue, depress immunity and disrupt other needed bodily functions.1

There’s nothing natural about intravenous chelating agents. They are drugs, drugs that were initially developed by and for the military to treat acute mercury, lead and other poisonings of World War II army and navy personnel.2,3 Their use for the removal of chronic levels of toxic metals is off label and controversial.

Although some physicians and parents report stunning success, chelation treatments are risky, especially to autistic and other highly vulnerable children and to extremely toxic adults . Following chelation therapy, many autistic children have shown seriously weakened immune systems, extreme fatigue, bowel disturbances such as diarrhea and flatulence, and a marked worsening of gut flora.4,5

Some patients show improvement in autistic symptoms initially, but regress soon after, as chelation therapy does nothing to support or heal the body’s own detoxification pathways.

Heb je dit ook gelezen Watisgezond? En wat is jouw mening hierover?

-B.arr
    Bijdrager

Bedankt voor deze tekst Elia. Het hele artikel (http://www.westonaprice.org/health-topics/mad-as-a-hatter/) vind ik erg interessant 🙂

Nu snap ik ook waarom het verwerken van zuivel me nog steeds niet lukt:

For many it is helpful to avoid casein, especially as found in fractionated food products such as shake powders. Although some people react even to the casein that is a natural component of whole raw milk, butter and cheese, the worst problems seem to come from manufacturing processes involved in fat removal and pasteurization. The ingredient casein is a fractionated milk protein product with elevated methionine levels and extremely low levels of the amino acid cysteine. This stimulates the body to make cysteine through the toxic intermediary homocysteine, worsening any effects of metal toxicity.

100%leven
    Bijdrager

Dag Elia,
    Hier wordt gesproken over “intravenous chelating agents”, oftewel chelatie via infuus. Hier is Cutler ook fel op tegen. Dat levert inderdaad veel te grote hoeveelheden kwik op die gemobiliseerd wordt.

Vandaar dat je met Cutler’s protocol een lage chelatie dosering aanhoudt die je regelmatig herhaalt gedurende een ronde. Dan heb je de genoemde problemen niet of veel minder.

Een goede darmwerking is overigens wel van belang zodat alle gif goed afgevoerd kan worden en niet blijft ronddwalen in je lichaam.

Anoniem

Hai watisgezond.
    Een stukje voor de door mij aangegeven tekst lees ik:

In theory, once the metals are removed, they can no longer exert their toxic effects and the individual’s health improves. In practice, the results of oral, intravenous or other routes of chelation with agents such as EDTA (ethylene diamine tetraacetic acid), DMSA (dimercaprosuccinic acid, also known as succimer), DMPS (dimercaptopropanesulfonic acid) and penicillimine are far from safe.

100%leven
    Bijdrager

Ik vind dat nogal kort door de bocht, want er wordt helemaal niet over hoeveelheden gepraat. Natuurlijk, het KAN gevaarlijk zijn, in grote hoeveelheden en lange periodes achter elkaar, vandaar dat Cutler het dus heeft over kleine dosis chelatie en korte periodes.

Kwik is ook gevaarlijk en je lichaam kan dat niet uit zichzelf uit je hersenen verwijderen (of in ieder geval heel traag: halfwaardetijd is 15 tot 30 jaar).

Met alleen gezond eten kom je dus niet van de kwik in je hersenen af.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 1,480)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.