kwaliteitsvoeding in de supermarkt

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid kwaliteitsvoeding in de supermarkt

Dit onderwerp bevat 46 reacties, heeft 8 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Binc 5 dagen, 17 uur geleden.

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 47)
  • Auteur

kimmaatman
    Bijdrager

ok boys, en mike je hebt gelijk, mocht je eens in eindhoven zijn voor een lezing kom ik langs, kunnen
    we eens kennis met elkaar maken.groet kim.

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Dat lijkt me een uitstekend idee, Kim!

Mike

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Waarmee maar weer eens is aangetoond dat mannen WEL tegen kritiek kunnen en sportief blijven…

Mike

kimmaatman
    Bijdrager

ook hier ben ik het met je eens, en ja bij vrouwen is het helaas heel vaak anders gesteld…zeg je oprecht wat je denkt dan is er vaak op de eerste verdieping niks te zoeken…:) een goed verstaander heeft maar een half woord nodig.En ondanks dat ik het ook niet vaak met hun eens ben, probeer ik wel altijd respect te hebben voor hun ondanks dat zij totaal anders zijn dan ik.
    Ik weet zeker dat als we elkaar eens zullen ontmoeten, we heeel goed door een deur kunnen…..:)

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Dat denk ik ook, Kim!

Mike

Binc
    Bijdrager

Mooie les voor vrouwen!

Wat een verademing ook dat er geen urgente busjes met spoed hoeven te komen!

Binc
    Bijdrager

Om de 1 of andere reden vond ik dit bericht wel van toepassing in dit topic. Goed initiatief!

https://www.rtlnieuws.nl/economie/artikel/4624546/de-supermarkt-als-verbindende-factor

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Een goed voorbeeld van een vrouw met visie, een soort eenhoorn. Zo hoort het – niet janken, maar iets neerzetten!

Mike

Binc
    Bijdrager

Helemaal mee eens! Mooi concept!
    Brengt een stukje saamhorigheid terug in de maatschappij en geeft een ander licht op boodschappen doen bij de supermarkt!

Binc
    Bijdrager

Kunnen we ervan uit gaan dat de producten van deze boeren die zich niet aan de regels houden verkocht worden in de supermarkt?

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/4741071/namen-biologische-producten-en-bedrijven-blijven-geheim

Leefbewust.com
    Bijdrager

Het ergste is dat dus boeren de kluit hebben belazerd maar dat webwinkels verplicht lid moeten worden van SKAL, deze eis geldt dus niet voor gewone winkels die bio verkopen terwijl we bij dezelfde groothandels inkopen.

Binc
    Bijdrager

En als je dat als webwinkel nu niet doet, rust er dan een sanctie op?

Leefbewust.com
    Bijdrager

Uiteraard, weiger je dit dan mag je geen bio meer verkopen, dus ontmoedigen ze de verkoop. Zet je meer om dan 50.000 euro per jaar dan moet je jezelf certificeren en betaal je je blauw ieder jaar.

Binc
    Bijdrager

Ik vraag mezelf dus af of onderstaande ook op gaat voor dit verhaal. Want in feite is het dan ook zo dat je verplicht bent een commercieel contract aan te gaan wat gewoon belachelijk is.

Na gewonnen rechtszaak tegen de Zorgverzekeraar, steunt voorzitter Jordy Zwarts (Nationale Bond tegen Overheidszaken),…

Geplaatst door Nationale Bond tegen Overheidszaken – Nederland op Donderdag 13 juni 2019

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2086494786/zzp-ers-verzetten-zich-tegen-polisplicht

Binc
    Bijdrager

Het ergste is dat dus boeren de kluit hebben belazerd maar dat webwinkels verplicht lid moeten worden van SKAL, deze eis geldt dus niet voor gewone winkels die bio verkopen terwijl we bij dezelfde groothandels inkopen.

Ik ben toch eens gaan spitten in die regels van skal. Maar volgens mij is niet elke webwinkel die verplicht. Als ik kijk naar artikel 28, lid 2 en je voldoet daaraan hoef je volgens mij niet de regels van skal te volgen.

2. De lidstaten kunnen marktdeelnemers die deze producten direct aan de eindconsument of eindgebruiker verkopen, van de toepassing van dit artikel vrijstellen, mits deze marktdeelnemers deze producten niet produceren, bereiden of opslaan op een plaats die geen verband houdt met het verkooppunt, of dergelijke activiteiten niet aan een derde partij hebben uitbesteed.

https://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2007:189:0001:0023:NL:PDF

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 47)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.