Kokosolie, voorstellen Dannie

Forum Forums Stel jezelf even voor Kokosolie, voorstellen Dannie

Dit onderwerp bevat 70 reacties, heeft 22 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  fatsnotbad 4 jaren geleden.

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 71)
  • Auteur

E123
    Bijdrager

Nick,

24 uurs yoghurt is zoals de naam al zegt, 24 uur gefermenteerd. De yoghurt uit de winkel is vaak vele malen korter gefermenteerd. De bacterien in de yoghurt eten de suikers op, dus ja, hierin zitten minder koolhydraten.

E123
    Bijdrager
    Quote:
    Ik drink geen 3 liter melk per dag, maar 1-2 liter.

Nog niet zolang geleden zei je dit:

Quote:
    Dan is het geen RAUWE melk meer. Ongekookt drinken dus. Hoeveel? Zoveel als je wilt! Ikzelf zit op 2-3 liter per dag.

Niet dat ik wil gaan zitten zeuren over je melkconsumptie hoor, al drink je 10 liter per dag,maar jij bent dus ook van mening dat ook bij rauwe melk overdaad wel degelijk schaadt?

Webmaster
    Bijdrager

Inmiddels ben ik alsmaar minder gaan eten en drinken. Dit proces was al een tijdje gaande en zet zich bog steeds voort. Ik heb mijn voedingstekorten weggewerkt en hen nu voedselreseerves, ik ben van de energie van schaarste overgegaan naar de energie van overvloed. Ik heb dagelijks maar weinig voedsel en dranken nodig om mijn reserves aan te vullen.

Mike

E123
    Bijdrager

Cool, wat eet en drink je nu dan nog gemiddeld op een dag? Ik heb nog wel redelijk wat calorietjes nodig op een dag, dus zover als jij bent ben ik nog niet..

Ik kan ook prima met wat minder eten en drinken, maar dan val ik gelijk weer af, en dat wil ik nou niet.

Webmaster
    Bijdrager

Zoals gezegd, 1-2 liter melk per dag. Tegenwoordig eerder 1 liter dan 2. Verder soms een smoothie, vaak ook een klein bakje yoghurt vermengd met slagroom. Het avondeten is altijd vlees of vis (vaker vlees dan vis) met groenten, in een vette saus, vaak op basis van kokosmelk.

Mike

Anoniem

Janse, er zit nog altijd galactose in 24 uurs yoghurt. En neem niet meer dan 3 koppen yoghurt per dag. Ook omdat de lever de galactose om moet zetten naar glucose, stress de lever niet teveel.

Mensen met slechte leverwerking moeten minder yoghurt pakken in het begin. En het langzaam opbouwen.

E123
    Bijdrager

Amancay,

Ja, die galactose ben ik nog niet helemaal over uit. De bacterien in de yoghurt/kefir voeden zich met suikers en vermenigvulgigen zich zodat er uiteindelijk vele, vele miljarden van die bacterien in de kefir/yoghurt zitten. En bacterien bestaan uit…Eiwitten! Er zal heus nog wel wat suikers (galactose) achter blijven, maar er zitten in elk geval een stuk minder suikers in dan voor de fermentatie.

Yoghurt eet ik 1-2 koppen per dag van. Kefir daarentegen meestal wel 1.5 tot 2 liter per dag. Ik voel me echt altijd super bij kefir, en eigenlijk alles wat gefermenteerd is, dus ik denk dat mijn lever er juist erg blij mee is.

Quote:
    Mensen met slechte leverwerking moeten minder yoghurt pakken in het begin. En het langzaam opbouwen.

Maar ik ben geen “beginner” hoor. Zit al een jaar of 4-5 aan de Wapf 😉

simone
    Bijdrager

Hier een link waar je een grote pot goedkope biologische niet ontgeurde cocosvet kunt kopen en ook nog in een glazen pot.Met verzendkosten erbij komt ie maar op € 29,40

http://www.vitaminstore.nl/health/preventie/speciale-voeding/Royal-Green-Coconut-Cooking-Cream-Kokosolie-Extra-Vierge/P202230?ComeFrom=beslist

Asaya
    Lid

Het blijf voor mij een lastig iets met die kokosolie. Hoewel ik lees dat heel veel mensen er baat bij hebben levert het mij toch wat problemen op. Ik heb het voor mijn eczeem gebruikt en mijn roodheid werd daardoor erger.

Als ik het eet kom ik er heel snel van aan. Misschien omdat ik een noten allergie heb of veel stress heb? Ik weet het niet, ieder mens is verschillend en zal niet op gelijk reageren op voedsel. Ik wil het over een tijd nog eens proberen.

Anoniem

Ik heb ook nog even een vraag over de kokosolie.

Ik neem nu sinds 2 maanden elke dag een paar scheppen kokosolie, eet minder koolhydraten en slik ook de levertraan.

Aan het egin was er niks aan de hand, maar in de laatste paar weken ben ik gewoon al 4 kilo aangekomen. Dit baart me wel zorgen, want dit is niet mijn bedoeling, aangezien ik jaren geleden 18 kilo ben afgevallen.

Wat kan ik hieraan doen?

Ten tweede kan ik ook niet altijd goed naar het toilet. Hebben jullie hier ook nog wat tips voor.

Ik las namelijk ook over een leverreiniging. Ik vraag me alleen af of ik dit wel mag, aangezien ik medicijnen heb voor epilepsie. Is dit dan wel verantwoord om te doen? Kunnen jullie mij hier iets meer over vertellen.

Groetjes Heidi

Ivo
    Lid
    Quote:
    Veel koolhydraten in de vorm van glutenvrije graan, spelt.

Spelt is helaas niet glutenvrij, omdat het simpelweg een graan is. Alle granen bevatten gluten.

Webmaster
    Bijdrager

Heidi,

Dat heeft hiermee te maken.

Mike

Als jullie praten over het innemen van 2 tot 3 eetlepels kokosolie per dag, bedoelen jullie dan in vaste vorm of vloeibare vorm?

Ik heb nl. eens uitgetest dat een halve eetlepel kokosvet twee eetlepels kokosolie is als je het vet smelt.

Asaya
    Lid

Ik kwam ook behoorlijk aan van de kokosolie en voelde mij er ook niet goed op. Sommige doen het er erg goed op en vallen er mee af! Ik houd het nu eerst op rauwe zuivel en de levertraan. Zoals ik het begrijp heeft het dus te maken met een slechte vet vertering, een lever die niet goed werkt. Zijn er hier mensen die met gebruik van de kokosolie zijn afgevallen?

Anoniem

Ik neem de kokos in vaste vorm en in het eten doe ik er wel eens een lepel bij in. Ik kan vanaf nu de inname wel iets minderen en kijken of dit beter wordt. Ik merkte wel dat mijn huid er beter van werd, aangezien ik een droge huid heb en ik had ook minder last van mijn menstruatiepijnen, dus in een paar dingen wil ik wel graag de kokos gebruiken, maar ik vind het wel belangrijk dat mijn stoelgang goed is natuurlijk.

Kan iemand mij misschien iets meer vertellen over de leverreiniging. Of ik dit ook wel kan doen, aangezien ik medicatie slik voor epilepsie en mijn zenuwgestel erg overgevoelig is. Veel last van flikkeringen op de linkerkant, niet tegen fel licht kan, duizeligheid en misselijkheid, wat ook vanuit mijn onderrug en nek komt.

Ik heb hierover al eens op het forum gelezen, ook over een milde leverreiniging en hoe dit precies te doen, maar ik kan het niet meer vinden.

En dan heb ik ook nog een vraagje over de levertraan. Ik neem dit nu een aantal weken in door het in capsules te doen, omdat ik als ik het zo inneem erg last van mijn keel krijg. Kan het ook door de levertraan komen, dat ik last van obstipatie heb.

Ik hoop dat iemand mij hierover iets kan vertellen. Dankjewel allemaal voor de antwoorden!

Groetjes Heidi

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 71)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.