Kokosolie, voorstellen Dannie

Forum Forums Stel jezelf even voor Kokosolie, voorstellen Dannie

Dit onderwerp bevat 70 reacties, heeft 22 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  fatsnotbad 4 jaren geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 71)
  • Auteur
    Berichten
  • #2011

    Anoniem

    Hallo allemaal,

    Mijn naam is Dannie. Ik ben hier terechtgekomen omdat ik onlangs begonnen ben met het eten van drie eetlepels kokosolie per dag. Ik merk dat ik nu eerst hoofdpijn krijg en heel sloom word. Dat zal wellicht een soort ontgiftend effect zijn. Echter ben ik nu specifiek hier omdat ik ook een erg droge huid heb. Ik heb van de kokosolie begrepen, dat het ook goed op de huid te smeren is. Zelf heb ik het merk Omega&More extra virgine met geur. Wat ik me nu afvraag: Is er naast het bakproduct ook een kokosbodybutter, die goed aangeschreven staat, speciaal voor de huid? Dus eentje die je wellicht niet kan eten haha. In ieder geval, ik hoop dat iemand hier weet of dit het geval is. Maar wellicht is het beter om gewoon het pure bakproduct te smeren? Ik kijk erg uit naar de reacties. Warme groeten, Dannie

     

    #58800

    fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

    ik heb de kokosolie van amanprana, en naast het bakken, neem ik ook 3 x eetlepel per dag, smeer dit op mijn huid en poets er mijn tanden mee. Prima produkt. Niets anders nodig. Oja, ik gebruik het ook nog als deo.

    #58801

    E123
    Bijdrager

    Welkom Danny!

    Waarom smeer je niet gewoon pure kokosolie op je huid? In pure vorm is dit al een van de beste bodybutters die er is.

    Je zoekt iets wat je wellicht niet kunt eten, maar wel op de huid kunt smeren? Je huid is je grootste opnameorgaan, dus wat je niet in je mond kunt stoppen kun je vaak ook beter niet op de huid smeren.

    Ik zou dus gewoon de pure kokosolie smeren.

    Voor de huid is in elk geval vitamine A ook super belangrijk. Blue Ice Levertraan zou dus ook een goed supplement voor je kunnen zijn. (www.vitavie.nl)

    Evan

    #58802

    Poekie
    Moderator

    Wij doen ook nog een etherische olie in de kokosolie om te smeren.

    Bijvoorbeeld sinaasappel of lavendel of rozen, etc.

    Lekker hoor.

    Lia

    #58803

    Anoniem

    Dank jullie wel allemaal voor jullie tips. Het klinkt heerlijk ja aromatische olieen door je kokosolie doen. Helaas is mijn huid zo dun en gevoelig, dat ie dat niet meer kan verdragen. Misschien in de toekomst weer.

    Ik heb zelf ook al met Ron gemaild en ik heb het merk Witsenburg (Omega&More) variant op AmanPrana.

    Nu zou ik heel graag van jullie willen horen of er meer van jullie zijn geweest, die in het begin kokosolie zijn gaan slikken (rauw drie lepels per dag) of toen jullie enige bijverschijnselen hebben ervaren. Zelf heb ik namelijk, sinds ik begonnen ben pijn in mijn hoofd (vooral de linkerkant slaap ) en ik kan niet zo helder denken en voel me ietwat futloos en misselijk. Is dat een bekend dingetje? Als in een beginnerseffect? Zo ja, dan kan ik er mee doorgaan, want voel me nu niet heel erg goed. Echter wil ik dan ook weer niet gelijk stoppen. Dus heel graag jullie ervaring!

    Dannie

    #58804

    E123
    Bijdrager

    Het zou ontgifting kunnen zijn, maar ook die-off. In kokosolie zit veel laurinezuur en caprylzuur.Deze vetzuren zijn erg werkzaam tegen schimmels. Huid en darmen staan vaak in verband met elkaar, dus grote kans dat je candida hebt die de kokosolie nu aan het wegwerken is. Als je je echt zo rot voelt zou ik gewoon tijdelijk wat minderen, dus bijvoorbeeld 3x een theelepeltje per dag en als dit goed gaat weer langzaam opbouwen.

    Kun je eens laten weten hoe de rest van je voedingspatroon er ongeveer uitziet? Als je de rest van je voeding ook goed aanpast heb je natuurlijk veel sneller een veel beter resultaat dan alleen maar met 3 eetlepels kokos.

    #58805

    E123
    Bijdrager
    Quote:
    Welkom Danny!

    Ehh, ik bedoel DannIE natuurlijk 😉

    #58806

    Anoniem

    Hai Janse,

    Ik drink sochtends eerst een glas sole met gojibessen ( handje) en dan een yogurt met fruit of speltvlokjes. Veel water overdag( 1 tot 2 liter). Dan twee appels of ander fruit. Tussen de middag twee spelboterhammen of een speltcracker met een komkommer en kokosschraapsel. Of een wortel met tomaatjes erbij. (verschillende fruit en groentecombis) Op brood heb ik vaak biologische pindakaas of sesampasta of kaas of ei of ham (niet vaak) kipfilet (biologisch). Dan tussendoor weer iets van fruit of groenten. En overdag veel zaden, een beetje sesam en veel zonnebloempitten en pompoenpitten. Savonds vaak verschillend. Maar altijd vlees (kip / rund ) of vis met 200 gram groenten en rauwkost. In mijn gerechten gebruik ik verschillende soorten kruiden, waaronder kurkuma, cayenne, gember en paprika. Ik bak altijd met olijfolie, of boter. En ik eet op brood vaak roomboter of kokosolie, nu dus.

    Supplementen slik ik chlorella en vitamine c en vitamine d 3 van bonusan. We gaan uiteindelijk nog groene poeders halen, maar ik begin eerst maar eens met kokosolie, ik heb een heel gevoelig zenuwgestel. Wat precies de oorzaak is, kan men niet zeggen. Er is een disbalans tussen mijn linker en rechterkant (zenuwen/hersenen). Bij bijnieruitputtig heb ik ook een post geplaatst.

    En oja ik heet wel Danny ( dus toevallig toch goed ;)) Maar aangezien ik een vrouw ben, word ik vaak verward met een man. Dus maak ik er op forums etc vaak Dannie van, om verwarring te voorkomen.

    Groetjes!

    #58807

    fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

    Veel koolhydraten in de vorm van glutenvrije graan, spelt.

    Veel fruit(suikers), rauwe groente en nachtschades, zaden. En naar verhouding naar mijn idee weinig verzadigd vet.

    Ik zou de glutenrijke granen vervangen door glutenvrije, en dan teruggaan naar max 100gr drooggewicht per dag. Boekweit/amaranth/gierst/quinoa en witte rijst.

    Fruit: de zure soorten, kijk ook eens bij de appelsmoothie, uiterard met vet erin en kruiden.

    Bouillons van veel botten en wees niet bang voor vet in de soep.

    Rauwe melk, eigen gemaakte yoghurt hiervan en kefir.

    Kijk ook eens op de site van poekie: http://www.voedingisgezondheid.nl

    #58808

    E123
    Bijdrager

    Danny,

    Zoals Dirtsa al aangeeft eet je teveel koolhydraten (dus suikers) en veel te weinig (verzadigd) vet. Minderen dus met fruit en brood. Kies liever voor glutenvrije granen. Speltkiembrood is bijvoorbeeld een stuk beter. Hier is het fytinezuur en gluten grotendeels afgebroken.

    Met al die zaden laad je je lichaam ook vol met fytinezuren. Deze blokkeren de opname van mineralen en roven je leeg van o.a. vit c. Bovendien bevatten ze een flinke lading omega 6. Opzich is omega 6 prima, maar je verhouding tot omega 3 klopt niet op deze manier. Tekorten aan omega 3 worden ook vaak in verband gebracht met huidklachten.

    Verder zie ik gojibessen, paprika en tomaten. Dit zijn nachtschades en helemaal niet zo gezond als altijd beweerd wordt. Op dit forum en de site van Lia is daar meer over te vinden.

    Quote:
    Supplementen slik ik chlorella en vitamine c en vitamine d 3 van bonusan.

    Geisoleerde vitamine d3 is niet altijd verstandig om te nemen. Je berooft hierdoor je lichaam weer van de vitamine A (belangrijke vitamine voor de huid!). Zoals ik al zei is een goed supplement voor jou gefermenteerde levertraan van het merk Blue Ice. Hierin zit EN veel vitamine A EN veel vitamine D EN veel lange ketens omega 3 vetten!

    Quote:
    ik heb een heel gevoelig zenuwgestel. Wat precies de oorzaak is, kan men niet zeggen.

    Teveel suiker, veel te weinig vet, slechte omega 3/6 verhouding en vooral ook nachtschades.

    Evan

    #58809

    Anoniem

    Dank je wel Dirtsa. Ik zal er eens naar gaan kijken. Ik probeer al zoveel mogelijk zure fruiten te kiezen. Maar een paar zoete zo nu dan moet ook kunnen. Ik ben al een heel stuk gekomen van Sonja Bakker, naar hetgeen ik nu eet haha. Immers destijds was het geen vet en veel transvetten. De overstap was groot ( was 17 kilo afgevallen) maar inderdaad had een nog drogere huid toen dan die ik had toen ik dikker was. En zoals ik begrepen heb is vet juist erg goed.

    Zijn zaden niet goed dan Dirsa? Kan ik beter wat minderen begrijp ik?

    Heb er nooit op gelet dat spelt glutenrijk was. Ik heb spelt destijds gekozen met het oog op een optie van Mike donkers. Hiervoor had ik namelijk volkoren in de yoghurt.Dus spelt was al een stapje vooruit. Nu kan ik er met jouw tips nog eentje doen.

    Dus ik zal het eens vervangen door een van je andere opties. Die appelsmoothie ga ik ook eens naar kijken. Ik had met de smoothies nogal last van verstopping, dus dat doe ik niet elke dag. De kefir is reeds in bestelling, dus dat komt goed. Moet alleen nog even kijken waar ik rauwe melk kan halen. En ik wilde er dan inderdaad ook yogurt van maken.

    Dank je Dirsa voor de vele tips, daar kunnen wij hier wel weer wat mee.

    En Poekie echt geweldige site

    #58810

    Anoniem

    Evan, ik had namelijk een vitamine D tekort, vandaar dat ik via een natuurgeneeskundig arts op Vitamine d3 werd gewezen. Die blue ice, is die ook om een tekort aan te vullen? Mijn Vitamine D was erg laag namelijk en ik wil m wel op peil houden. Ik kom niet veel in de zon omdat ik nu bezig ben met dat zenuwgesteld. (lang verhaal) Erg veel info moet ik ff op me in laten werken!

    En dat gevoelige zenuwgestel heeft met veel dingen te maken, al begrijp ik wel dat ik het er zo niet beter op maak. Dus ik zal me eens goed gaan verdiepen in jouw verhaal. Daar kan ik vast wel iets mee hoop ik.

    Dank je wel

    Dannie

    #58811

    E123
    Bijdrager
    Quote:
    En dat gevoelige zenuwgestel heeft met veel dingen te maken

    Er kunnen inderdaad nog wel meer oorzaken zijn, maar dit zijn in elk geval vast een aantal dingen waar je aan zou kunnen werken.

    #58812

    Poekie
    Moderator

    Hoi Dannie, welkom

    Kijk inderdaad eens op mijn site onder ‘juiste voeding

    Daar vind je de voors en tegens van bepaalde voedingsmiddelen en ‘wat moet ik wel en wat juist niet eten’.

    Ook vind je hier heerlijke ‘recepten‘ om zelf yoghurt en kefir te maken.

    En bouillons van beestenbotten en natuurlijk de yoghurtsmoothie van Mike.

    Lia

    #58813

    Webmaster
    Bijdrager

    Als je zenuwstelsel zo gevoelig is, moet je de boel niet verergeren door inname van allerlei neurotoxische antinutrienten in nachtschades (goji’s, tomaat) en granen (spelt). Deze grijpen rechtstreeks in op je zenuwstelsel!

    En af en toe wat zoet fruit moet kunnen? Niet als je er zo aan toe bent! Je eet veel te veel koolhydraten en veel te weinig vet. Ook dit is rampzalig voor je zenuwstelsel. Bedenk dat de myelineschede een beschermende VETlaag is van je zenuwbanen.

    Mijn vriendin heeft in enkele maanden tijd een vit. D-tekort weg weten te werken d.m.v. Blue Ice levertraan en ook zij komt niet veel in de zon.

    Mike

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 71)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.