kefir

Tags: 

Dit onderwerp bevat 232 reacties, heeft 54 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Romagi 2 jaren, 10 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 233)
  • Auteur

Anoniem

Plastic zeven hebben ze bij onze Blokker niet maar ik heb ze wel zien liggen bij Marskramer.

Anoniem

ok ga ik daar kijken bedankt

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

wij hebben de zeef ook van de marskramer, en bewaren in de koelkast gaat prima met weinig melk juist, net onder staan is genoeg. overigens kun je dit wel enkele weken op deze manier bewaren hoor.

Anoniem

als ik op vakantie ga kan ik dan de melkkefir ook ijn biologische melk bewaren , rauwe melk kan je niet zolang bewaren en dan in de koelkast.

en de waterkefir kan dat dan alleen in water bewaard worden of moet er dan ook suiker bij/

Dirtsa
    Bijdrager

@dirsa,

Dat is goed dat ik dit weet,

eerder had ik de kefir in ruime melk in de koelkast gezet, maar dit wordt dan één brok..

Hoelang kan je de kefir op deze manier bewaren?

Ik heb nml niet elke dag zoveel kefir nodig, wanneer ik steeds een dag kan laten rusten heb ik nog voldoende kefir..

Anoniem

ik dacht dat er juist veel melk bij moest? Het leeft toch van de suikers in melk? Door het te koelen vertraag je het proces maar als je er maar weinig melk bij doet dan heeft de kefir al snel niets meer om van te leven…

kan me natuurlijk vergissen…

ik spreek alleen voor de melkkefir.. water kefir heb ik nog nooit gebruikt!

Anoniem

Dat denk ik ook. En het wordt volgens mij sowieso een klont, gewoon afspoelen en je kunt weer beginnen. Vooral als je het maar een dag (of twee, drie) bewaart omdat je een overschotje hebt. Je kunt ook met minder korrels een kleinere hoeveelheid maken, voldoende voor één dag. Bewaar de rest in de vriezer of geef/gooi het weg. Opeten kan ook, ik heb het geprobeerd, het zijn net winegums! 🙂

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

er zijn verschillende sites waarin precies uitgelegd wordt hoe je melkkefir of waterkefir kunt bewaren, koelkast of diepvries.

Ik doe de kefir altijd in jampotje, met een beetje melk, tot nu toe altijd goed gegaan hoor. Eventueel eens per week even schoonspoelen en met weer beetje nieuwe melk wegzetten.

Asaya
    Lid

Helaas is de advertentie weg van marktplaats. Weet iemand hoe deze dame heet waarvan de kefir goed is? Ik wil graag beginnen met melk kefir maken en graag zeker zijn dat ik goede bloempjes heb.

Ivo
    Lid

Ik heb hier nog water kefir liggen. Als iemand wilt roep maar. Ik hoef er niks voor te hebben

Alexandra
    Bijdrager

Ja graag EY! Ik wil het ook weer eens proberen, kefir. Ik heb het ongeveer 15 jaar geleden ook een paar keer gemaakt, met ” gewone” melk, maar dat beviel me niet. Nieuwe poging met rauwe melk dit keer. Ik zal Mike vragen om je mailadres.

Ivo
    Lid

Is goed Alexandra, stuur je adres maar door naar mij email adres als je deze hebt..

Anoniem

ik heb vaak melkkefir over. Wil het met liefde en plezier opsturen. Weet alleen niet goed hoe ik het moet verpakken?

Anoniem

Wat zijn de voor- en/of nadelen van melkkefir tov waterkefir?

Wanneer zou ik voor melkkefir willen kiezen of waarom juist voor de waterkefir?

Is de voedingswaarde van beide gelijk? muv het verschil tussen rauwe melk en water.

wat valt te zeggen van de bereidingswijze en houdbaarheid als verschil?

Ik heb er geen ervaring mee. Ik wil het graag proberen (heb beide niet in huis) maar weet nog niet welke ik het beste kan nemen.

Paul

Asaya
    Lid

Ik wil graag melkkefir Boschje, leuk dat je dat aanbied! Ik weet alleen ook niet hoe je het moet versturen en ik moet nog even de benodigheden ervoor in huis halen komende week.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 233)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.