Kapsel

Dit onderwerp bevat 24 reacties, heeft 11 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Zonne 3 dagen, 6 uur geleden.

10 berichten aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)
  • Auteur

Elkedageenei
    Sleutelbeheerder

Zonne dat is raar jet is de beste zeep un Frankrijk wordt het zelfs als vlekkenzeep gebruikt. Gebruik je miaachien te weinig? Mijn haar was nog nooit zo schoon ik hoef het minder te wassen.
    Haar is interessant ook voor de mannen:

Haar is een uitbreiding van het zenuwstelsel

Waarom Indianen Hun Haar Lang Houden

Toen ze ondervraagd werden naar de reden van hun falen om te presteren zoals verwacht, antwoordde de oudere rekruten consequent dat wanneer zij hun vereiste militaire kapsels kregen, ze niet meer de vijand konden ‘aanvoelen’, ze geen toegang meer hadden tot hun ‘zesde zintuig’, dat hun ‘intuïtie’ niet langer betrouwbaar was, dat ze niet langer de ‘subtiele’ tekens konden lezen of toegang hadden tot de subtiele buitenzintuiglijke informatie. Aldus recruteerde het testinstituut meer Indiase spoorzoekers, liet ze hun haar lang houden, en testte ze op vele vlakken. Vervolgens koppelde ze twee mannen samen die dezelfde scores hadden op alle testen. De ene man van het koppel mocht zijn haar lang houden, de andere kreeg een militair kapsel. Vervolgens werden de twee mannen opnieuw getest. Keer op keer scoorde de man met het lange haar hoge resultaten. Keer op keer faalde de man met het militaire kapsel op de testen waar hij voorheen hoge scores op had gehad.

http://www.wijwordenwakker.org/nl/gezondheid/algemeen/p1682

Zonne
    Bijdrager

Nee, niet zo vreemd hoor. Het water is hier heel hard en daarom kan ik de zeep niet goed uit mijn haren gewassen krijgen. Met als gevolg vettig (zeep ) haar. Schijnt een hele bekende oorzaak te zijn voor het niet goed werken van (haar) zeep.

maarten2
    Bijdrager

Zonne,

Heb je je haar wassen al eens zonder zeep/shampoo geprobeerd? Ik gebruik al een aantal jaren geen zeep/shampoo meer.
    Voorheen moest ik elke twee dagen met shampoo mijn haar wassen en nu spoel ik 1 x in de week met bitterzout of appelazijn mijn haar, wat er nog van groeit…, is nooit meer vet.
    Wanneer ik ga douchen spoel ik met water, verder niets.

grt Maarten2

Elkedageenei
    Sleutelbeheerder

Het water is hier ook heel hard (NH). Heb je al.eens geprobeerd om na het wassen te spoelen met appelazijn?

Zonne
    Bijdrager

Ja, naspoelen met azijn + water dat doe ik nu. Maar dat kost allemaal wel veel tijd en veel water. Plus dat mijn haren dan toch nog eerder vet zijn als met een gewone shampoo. De natura siberica shampoo lijkt zijn werk goed te doen trouwens.

Binc
    Bijdrager

Ik neem gewoon een flesje en die daar azijn in en water erbij. Laat het gewoon in de badkamer staan. Eerst wassen met gewoon shampoo en daarna de azijn. Bij mij word het dan juist minder snel vet. Meestal moest ik om de dag wassen. Met azijn om de 2 dagen.

Zonne
    Bijdrager

Ja Binc zo doe ik het ook. Maar eerst moet de zeep al wat langer intrekken en ook het azijn/water moet langer intrekken. En dan twee keer ( na zeep en na de azijn ) behoorlijk lang naspoelen. Dus dat kost best wel wat tijd allemaal.

Binc
    Bijdrager

Zelf gebruik ik geen zeep maar shampoo. Daarna de azijn met water. Ben er met 5 minuten klaar mee eigenlijk. In de shampoo van pns zit ook azijn.

https://www.heelnatuurlijk.nl/webwinkel/haarverzorging/shampoo/dry-hair-cleanser-ongeparfumeerd.html

Medusa
    Bijdrager

Willen jullie eens meekijken of dit nog een alternatief is:
    https://www.online-zeepwinkel.nl/a-42384239/vloeibare-zeep/vloeibare-basiszeep-natuurlijk-shampoo-biologisch-ggb27/
    Omschrijving: Deze natuurlijke milde vloeibare basis shampoo bevat voor 74,47% biologisch gecertificeerde ingrediënten. Deze zeep is reeds verdikt. Men hoeft enkel nog etherische oliën en/of geurolie en eventueel kleurstof toe te voegen. Kan worden afgestemd op ieder haartype door gebruik te maken van de juiste additieven.

Eigenschappen:

voor het maken van gecertificeerde biologische shampoo
    Bevat zeer milde oppervlakte actieve stoffen, goedgekeurd door Soil Association
    Verrijkt met Aloë Vera
    geen Sodium Lauryl Sulphate (SLS)
    geen Sodium Laureth Sulphate (SLES)
    geen parabenen
    PEG-vrij
    geen Propylene glycol
    gemaakt van natuurlijke ingrediënten
    plantaardige basis
    geen verdikking nodig
    dierenproef-vrij

Zonne
    Bijdrager

Zeepnoten zijn ook nog een alternatief…

10 berichten aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.