Iemand al ervaring met Adrenal Cortex?

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Iemand al ervaring met Adrenal Cortex?

Dit onderwerp bevat 71 reacties, heeft 23 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Heksje 3 jaren geleden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 72)
  • Auteur

vanille
    Bijdrager

volgens mij heb je gelijk, maar waarom is de Adrenal Cortex dan zoveel duurder terwijl volgens dit forum de Adrenal toch de voorkeur heeft.

Mike schreef: De bijnierschors (adrenal cortex) produceert aldosteron en cortisol. De medulla onder de bijnierschors produceert adrenaline. Aangezien ik een voorstander ben van hele supplementen en geen isolaten raad ik je de glandular van de medulla en cortex aan.

Mike

Adrenal Cortex is alleen de buitenste 3 lagen van de bijnier (ook wel bijnierschors genoemd) en niet hele bijnier zoals bij Adrenal. Zie ook dit artikel op Wikipedia. Het extraheren van alleen de bijnierschors is blijkbaar een lastig klusje waardoor deze veel duurder is dan gewone Adrenal. Maar goed, als je van Adrenal opgejaagd wordt door de adrenaline die erin zit, dan is Adrenal Cortex een uitkomst om toch de bijnier te supporten.

vanille
    Bijdrager

ok dat is duidelijk, bedankt en weet je dan ook waar Cytozyme onder valt, ik neem aan Adrenal ?

Cytozyme-AD is neonataal bijnierextract. Ik kan het even zo snel niet vinden, maar ik vermoed dat het bijnierextract is van pasgeboren runderen.

Enkele weken geleden spontaan besloten weer Adrenal te proberen en wonderwel geen gestresst/opgejaagd gevoel meer. Ook geen wonderbaarlijke voordelen waar ik me van bewust ben, maar dat adrenal nu geen gestresst/opgejaagd gevoel geeft is een teken dat het beter gaat met mijn bijnieren denk ik. Ik maak het laatste potje nog op (3 capsules per dag) en dan koop ik geen nieuwe meer. Ik vertrouw voor mijn verdere heling op WAP-voeding en later op lever- en galblaaszuiveringen.

Maurik
    Lid

Moondust, dus jij gebruikt de Cortex? En heb je die bestelt bij Iherb? Gaat dat goed?

Nee, ik heb de Cortex een tijdje (2,5 maand) gebruikt, omdat de gewone adrenal mij een gestresst en opgejaagd gevoel gaf. Na het gebruik van de Cortex heb ik weer de gewone adrenal geprobeerd, maar weer het gestresste opgejaagde gevoel. Nu enkele maanden later zoals gezegd weer de gewone adrenal opgepakt en geen gestresst opgejaagd gevoel meer. Zowel de Cortex als de gewoen adrenal heb ik destijds besteld bij vitamientjenodig.nl. Dat was het goedkoopste adres dat ik in Nederland kon vinden. Ik heb namelijk geen creditcard en wil die ook niet.

Anoniem

Je kan ze in het vervolg ook bij mij kopen, gegarandeerd veel goedkoper dan bij vitamientjenodig.nl

Dat is een mooi aanbod Pike voor wie het nodig heeft. Ik hoop zonder te kunnen. 😉

Maurik
    Lid

Pike. Hetzelfde merk? En ook Cortex? Wat vraag je ervoor incl. verzendkosten? ( Of woon je toevallig in de buurt van Tiel (prov gld.) )

Moondust bedankt voor je uitleg!

liesje
    Bijdrager

Pike koop je ze in het groot in? Om ons een dienst te bewijzen. Armour Thyroid zal wel niet lukken. 😉

Iklustvet
    Bijdrager

Mijn leven zonder credit card is ondanks duurdere pillen toch nog altijd goedkoper als leven met card 🙂 maar voor een goedkoper adres hou ik me ook aanbevolen 😉 Ik heb een pot adrenal cortex op met een pil per dag, twee pillen kreeg ik echt adrenaline, hele nachten wakker etc. Verder merkte ik van die ene pil niks bijzonders, maar ik voel het wel als het wordt opgenomen en ik voel me ook anders als ik die ene pil vergeet te nemen.

Maar om de proef nog eens op de som te nemen ben ik nu met de tweede pot toch nog eens begonnen met smiddags een tweede pil te pakken en sinds ik dat doe ben ik zo moe, niet te doen, ik kan me vanaf de middag amper wakker houden dus het doet toch wel wat. Het lijkt wel of alle moeheid van jaren er uit komt. Jammer genoeg kan ik er overdag niet aan toe geven, werk, kinderen, het kan gewoon niet, zo gauw ze slapen ga ik ook in bed liggen maar dan is de ergste moeheid over, ik vind het heel moeilijk om dan toch te gaan slapen.

Anoniem

Je kan bij mij de adrenal cortex kopen voor E48,50:

http://www.vitamientjenodig.nl/producten/nutricology-adrenal-cortex

En de adrenal glandular voor E16,50

http://www.vitamientjenodig.nl/producten/nutricology-adrenal-bijnier-glandular-100-mg

Verzendkosten E5,95. Vanaf drie potjes verzendkosten vrij. (indien minstens 1 van de drie potjes een adrenal cortex is)

Mail even voor details e.d. naar:

pikesupplementen(at)gmail(punt)com

at= @ en punt = .

@ Liesje,

Nee geen armour thyroid, dat is een medicijn! Ik heb al een keer een grote boete gekregen voor het invoeren van “medicijnen” zonder vergunning, nl. melatonine 5 mg, dus dat doe ik niet weer. 😀

Zonne
    Bijdrager

Pike hoeveel capsules adrenal cortex moet je per dag innemen ?

Anoniem

Dat is nogal individueel bepaald Zonne. Sommige mensen nemen er 1 en andere wel tot 9 per dag.

Je kan het beste dus bij 1 beginnen en dan eventueel langzaam wat meer nemen om te kijken wat voor jou op dit moment de juiste dosis is om de bijnieren te ondersteunen.

O wacht even je had het over de adrenal cortex. Dat weet ik niet precies maar ik kan mij zo voorstellen dat daar hetzelfde voor geld.

Ps: vanaf 5 potjes is de adrenal glandular ook zonder verzendkosten.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 72)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.