I-lady {spijsverteringsproblemen}

Forum Forums Stel jezelf even voor I-lady {spijsverteringsproblemen}

Dit onderwerp bevat 126 reacties, heeft 10 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  I-lady 1 maand, 3 weken geleden.

7 berichten aan het bekijken - 121 tot 127 (van in totaal 127)
  • Auteur

Romagi
    Bijdrager

Sampjes ik zie dat je een gen-defect heb. Ik weet er niets van maar ben wel geinteresseerd.
    Darmen, slecht slapen en schimmels (candida?)
    Dat heb ik ook. plus trage schildklier en leverwaardes niet in orde.Begonnen na een darm-operatie.
    Vraag me af of een gen-defect kan optreden NA wen operatie.
    Mijn idee is altijd dat een gen niet kan veranderen. Maar heb me er verder niet echt in verdiept.
    Mede omdat ik zoveel lees ik door de bomen het bos niet meer zie.

I-lady
    Bijdrager

Sampjes, wat is dat voor een gen en wat doet het? hoe ben je er achter gekomen?

Wbt schimmels in je darmen, allicine kan je daarbij/ mee helpen. En hoe behandel je de methylatie problemen?

Er is bij mij niks uit het onderzoek van mijn lever gekomen, behalve sterk wisselende ALAT waardes. Ik zelf denk dat het te maken heeft met mijn darmen die door overprikkeling er “alles” in een keer uitgooien en dat dat de lever enorm belast. Ook speelt mijn histamine intolerantie er ook een grote rol in/ bij denk ik.

Voor mij wel een wake up call om het roer drastischs om te gooien wbt het eten, ik ben me nu aan het omvormen naar het GAPS dieet. Zoveel mogelijk goede vetten en vloeibaar eten, met nog wel wat koolhydraten zodat mijn bijnieren niet crashen.
    Ik moet nog even kijken hoe ik dat straks ga doen wbt de gefermenteerde producten (probleem met histamine intolerantie)

Maar ik “moet’ helen, mijn darmen nemen voedingsstoffen slecht op..mede door de fibromyalgie klachten en ik krijg steeds vaker en meer bindweefselontstekingen.

Romagi
    Bijdrager

Ik kan maar 1 ding aanraden. Neem enzymen.
    Als ik ergens een interessante website tegen kom meld ik me aan.
    Zo heb ik van Epigenetisch Fache Instituut Orthomoleculaire Wetenschap een zg. Monografie over Leaky Gut.
    Zij heten tegenwoordig BIOK en kreeg daar gisteren een nieuwsbrief van o.a. “”. enzymen en sportblessures”. Ik en jij hebben geen sportblessures maar wel een zeeeer interessant artikel over enzymen.

Mijn grootste winst ooit voor mijn darmen was ENZYMEN. Gewoon zonder advies van artsen mee begonnen omdat het met “aanstond”.
    zie ook CorpusHealth te Zoetermeer.

I-lady
    Bijdrager

Thanks voor het meedenken, wat voor een enzymen gebruik jij?

Ik gebruik al spijsverteringsenzymen, van Lamberts geloof ik..voor de pancreas.
    Momenteel artisjok ook voor de lever en gal.

Eigenlijk gaan mijn darmen en spijsvertering best goed, maar de rest niet. Bindweefsel problemen staan momenteel voorop..Ik lijk maar niet te kunnen herstellen van een ongeluk 6 jaar geleden en iedere keer schiet mijn lichaam weer in die (acute) stresstoestand van dat ongeluk. (whiplash achtig klachten) psoas lijkt in een soort ‘kramp” te schieten. Dus als iemand daar nog idee’n bij heeft?

Romagi
    Bijdrager

Dit is een goed product dat ik gebruik . Mag 4 zakjes maar ik gebruik er 1 omdat ik ook nog andere suppl. neem. Bovendien ben ik al heel lang bezig met enzemen en probiotica. het is moeilijk dan uit te vinden of veel suppl. constant nodig zijn.
    Pediaperm van Nutriphyt. Kijk op De Roode Roos, dan heb je het snel gevonden met alle ingrediënten die er in zitten. Darmproblemen hebben tijd nodig. Aangezien ik zo vaak tegenwoordig lees hoe belangrijk die darmen zijn (hoorde je vroeger nooit wat van) lijkt het me dat je daar de oorzaak moet zoeken.

Romagi
    Bijdrager

Gebruik je ook extra collageen?

I-lady
    Bijdrager

Ja sinds twee maanden, de collageen van great lakes.

Dankjewel, ik ga er even naar kijken..wbt mijn darmen daar ben ik al jaren mee bezig en ookal veel geprobeerd, veel therapeuten gehad. Probiotoca etc..maar die laatste moet je ook mee oppassen. De verkeerd probiotica heeft bij mij bepaalde klachten alleen maar erger gemaakt.

7 berichten aan het bekijken - 121 tot 127 (van in totaal 127)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.