Hulp met babyvoeding

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Hulp met babyvoeding

Dit onderwerp bevat 19 reacties, heeft 7 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  NMB 6 dagen, 2 uur geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
  • Auteur

NMB
    Bijdrager

Beste mensen,

Na even getwijfeld te hebben heb ik toch maar besloten een topic
    te openen over vragen over babyvoeding. Ik probeer nu al een paar
    jaar volgens West. Price te eten (wat mij erg goed bevalt, eerst meer last
    van migraines welke nu nagenoeg over zijn)

Nu is mijn prachtige zoon 16 september geboren en nu dus bijna 3 weken oud, ook
    tijdens mijn zwangerschap zo veel mogelijk volgens de richtlijnen proberen te eten
    (zuurdesem brood, rauwe melk enz) en hij werd geboren met een prachtige neus ­čśë
    niemand snapte van wie hij die nou had, al wist ik beter natuurlijk.

Maar ik zou natuurlijk geen hulp topic openen als het helemaal goed liep, helaas
    blijk ik te weinig borstvoeding te kunnen geven (en daar heb ik echt een paar dagen
    stevig van gebaald) en staan wij momenteel noodgedwongen op flesvoeding, gelukkig heb
    ik er een kunnen vinden zonder soja en met ┬┤volle┬┤melk (als ik mag geloven). ook omdat
    ik er vanuit ging dat ik borstvoeding zou geven heb ik niet de benodigdheden in huis om
    zelf een batch te maken via de baby formula. Gister ben ik wel naar boerderij de Haan
    gereden om melk in te slaan en slagroom. Maar voorlopig kan ik het nog niet maken. Nu is mijn
    vraag (omdat ik mijn kindje heel erg graag via deze wijze wil blijven voeden) of het mogelijk
    is om bijv. een eet/theelepen (rauw)melkse slagroom door zijn voeding kan doen en/of
    levertraan.

Ik heb ergens gelezen via voedingisgezondheid.nl dat er levertraan toegevoegd kon
    worden staat mij nog bij , zijn er mensen met ervaring hiermee… Of is het toch echt
    beter te wachten tot hij 3 maanden is.

Hopelijk willen en kunnen mensen mij hierbij helpen.

Met vriendelijke groet
    Nienke

Binc
    Bijdrager

2 topics onder elkaar voor wat betreft baby voeding. Hopelijk kan Tanja jullie snel advies geven. Sterkte!!

NMB
    Bijdrager

ja ik zag het ook al, gelukkig is het niet willen eten bij mijn jongen het probleem niet ­čśë en we willen natuurlijk het beste voor ons kindje. daarom ben ik bij dat ik in ieder geval informatie op een forum als dit kan vragen.

Gerard
    Bijdrager

Geef je nog wel borstvoeding? Ik zou dat zo veel mogelijk blijven doen. Misschien dat de hoeveelheid nog wel toeneemt ook. Verder bevat koemelk al voldoende vet, je hoeft daar geen slagroom aan toe te voegen. het case├»negehalte is wel; wat aan de hoge kant in vergelijking met moedermelk, ook daarom eerst de borst, dan aanvullen met de fles. Melk is volledig voedsel voor baby’s, daar hoeft niet bij, mits rauw. Het ergste dat je kan geven is gehomogeniseerde melk.

NMB
    Bijdrager

helaas is borstvoeding niet meer mogelijk, het is nu al zo ver terug gelopen dat er heel weinig uitkomt en de kleine is nu al gewend aan de fles, al wil hij nog wel eens zijn hoofdje draaien richting borst. Echt ik heb hiervan flink gebaald, veel overlegd met de kraamverzorgster. Het probleem is dat hij nu dus op de ‘comerciele’ voeding staat. Wel biologisch (maarja dan weet ik natuurlijk nog steeds niet of het grasgevoerd is of niet) en in ieder geval zonder soja en geen ellenlange ingredi├źnten lijst. Maar goed voel ik mij hier niet bij, daarom ben ik begonnen om de benodigdheden om zelf op basis van de rauwe melk baby formula bij elkaar te gaan verzamelen. Ook zal ik hierover in overleg moeten gaan met mijn vriend, we laten elkaar los in wat we eten, ik richt mij dus op de Weston Price manier, hij heeft hier helemaal niets mee, maar tijdens mijn zwangerschap heb ik mij aan mijn etenswijze gehouden. Helaas ben ik degene die straks weer aan het werk zal gaan en hij zal voornamelijk de zorg van ons kindje op zich nemen, dus hij zal dan diegene moeten zijn die deze voeding moet geven. Ik heb heb dus de
    – (rauwe) melk
    – room (slagroom?)
    – collageen
    – olijfolie en zonnebloemolie kan ik ook wel aan komen
    – levertraan

ik mis dus nog
    – edelgistvlokken
    – lactose
    – wei
    – acerola poeder

Mocht het niet lukken begrijp ik hieruit dat ik beter kan wachten tot hij 3 maanden is en dan beginnen met levertraan ?

Gerard
    Bijdrager

Waarom andere dingen dan melk? Het is compleet voedsel, voor baby’s in de eerste plaats.
    Zonnebloemolie al helemaal niet aan beginnen, dat is echt gif.Lactose en wei zijn delen van melk, hoeft niet, het zit al in melk. Melk dus!
    Ik weet het, als ouder wil je alleen het beste voor je kind, maar dat is….Melk!

tandenkiezen
    Bijdrager

beetje laat, maar wie weet heb je er nog iets aan in de toekomst, Oxytocine heb je nodig om borstvoeding te geven, je baby geeft het ook aan jou via de huid. Wil je de borstvoeding op gang krijgen leg je baby bloot op je buik. En je voelt het gebeuren, je maakt borstvoeding aan. Vandaar in de begin uren na de geboorte, houd je kind bij je huid op huid.

NMB
    Bijdrager

Gerard
    Misschien begrijp ik je niet maar bedoel je met melk, rauwe melk of ┬┤gewoon┬┤melk, ik heb deze formule via de weston price en voedingisgezondheid site dus dat leek mij wel een goede richtlijn om te volgen. Ik heb begrepen dat de collageen nodig is om het beter verteerbaar te maken voor een baby en de zonnebloemolie om toch omega 6 binnen te krijgen, er word gewaarschuwd dat je hier beter niet van kan afwijken?(van de formule)

tandenkiezen
    Dit is wel gebeurd, direct na de geboorte is hij bloot tegen mij aan gelegd en heeft direct is gedronken. De eerste week is dit ook gelukt maar hij kwam niet genoeg aan, mijn vriend en ik gaven aan dat we het gevoel hadden dat er iets niet klopte, in de nachten bleef hij zowat krijsen van honger. Maar iedere keer uit de weegmomenten bleek hij wel aangekomen te zijn. Dus toen de optie gedaan deels borstvoeding en deels bijvoeden, tot een paar dagen terug had ik nog wel van die ┬┤toeschiet┬┤momenten. Maar ik kan merken dat het helemaal terug loopt nu, daarom nu de zoektocht naar een goede 2de optie. Als we weer voor een kindje zouden willen gaan zou ik indd zo weer proberen om toch voor borstvoeding te gaan, ergens blijf ik het gevoel houden dat het wel mogelijk geweest zou zijn.

Pike
    Bijdrager

de zonnebloemolie om toch omega 6 binnen te krijgen

Zit er in moedermelk veel omega 6? Volgens mij niet.
    Ook al zegt de wapf dat het erin moet ik zou het niet doen.

http://raypeat.com/articles/articles/unsaturatedfats.shtml

NMB
    Bijdrager

Alternatief voor flesvoeding > WAPF Formula

Hier staat het recept ook op het forum

Pike
    Bijdrager

Het is inderdaad wat de WAPF aanbeveelt. Ik ben het daar alleen niet mee eens ­čÖé Ik geloof niet meer in essenti├źle vetzuren. Daar is geen bewijs voor en het is zelfs zo dat ze heel moeilijk te vermijden zijn wat je ook eet.
    Maar je moet natuurlijk doen wat jezelf het beste vindt. Ik was alleen even geschokt dat de WAPF zonnebloemolie aanbeveelt in voeding voor baby’s.

Mothers whose breast milk contains more long-chain n-3 fatty acids are more likely to have allergic children (Stoney, et al., 2004). (And children whose mothers are allergic have higher levels of DHA and EPA in their tissues.) These associations aren’t mentioned by the manufacturers who speak of those fats as essential.

When animals have been “deprived” of the EFA during gestation and nursing, and then given a standard diet, they develop larger bones, with a thicker cortex and more trabecular bone, both of which would suggest a lower level of stress. Many types of inflammation and stress are significantly reduced in “EFA deficient” animals. Inflammation caused by the injection of carrageenan is decreased, partly because of the absence of prostaglandins in these animals. The absence of the EFA protects against colitis and nephritis ( ). The kidneys are more effective in several ways in the deficient animals.

NMB
    Bijdrager

Ik stond er zelf ook erg van op te kijken. Zonnebloemolie is juist hetgeen wat ik vermijd. Maar is het dan mogelijk om rauwe melk/melk gewoon op te warmen (ik heb een flessenwarmer) en gewoon ‘zo’te geven ?

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Vooropgesteld dat ik geen expert ben op het gebied van hoe ideale babyvoeding moet worden samengesteld, wil ik hierbij wel aantekenen dat de WAPF hier gedegen onderzoek naar gedaan heeft en tot deze samenstelling is gekomen, incl. de koudgeperste zonnebloemolie. Ik zou hier dus niet mee gaan experimenteren en gewoon deze ingredienten in de juiste hoeveelheden gebruiken.

Mike

Pike
    Bijdrager

Daar ben ik het helemaal mee eens en ik ben ook allesbehalve een expert op het gebied van babyvoeding.
    Dus de formule zal zeer zeker de gemiddelde samenstelling van moedermelk bevatten. En daarom zeker aan te bevelen zijn.
    De hoeveelheid zonnebloemolie is ook vrij gering heb ik gezien.
    Dus om op safe te spelen zou ik gewoon de formule volgen.
    Ik vraag mij alleen af of de gemiddelde “normale” moedermelk niet (te) veel omega 6 bevat door de voeding van de moeder.

NMB
    Bijdrager

Zou ong een week op alleen rauwe melk wel kunnen ? Ik weet natuurlijk niet precies hoe lang het gaat duren voor ik de overige spullen binnen heb, deze zal ik via internet moeten bestellen. Of nog een week op de conmerciele voeding en dan pas over ? Het lijkt wel of hij het slechter op deze voeding gaat doen, misschien beeld ik mij dat ook wel in hoor.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.