Hollandse nieuwe

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Hollandse nieuwe

Dit onderwerp bevat 75 reacties, heeft 32 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Tanja 4 jaren, 2 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 76)
  • Auteur

Webmaster
    Bijdrager

Met dank aan Geert Driessen. Geert, ik weet dat je regelmatig meeleest, dank, dank, dank! Dank waarvoor? Voor mij vorige week vertellen dat hij lekkere Hollandse nieuwe op had, begraven in uien, en dat je deze nu moet eten, want nu zijn ze nog vers. Ik vertelde Geert dat ik een soort vervelende jeugdherinnering had aan zo’n slijmerige vis, maar wel bereid was deze herinnering opzij te zetten en eens nieuwe haring met uitjes te proberen, na al die jaren. Zojuist liep ik door de stad en zag een viskraam en heb de stap gewaagd. Geert had niets te veel gezegd, wat een lekkere, vette vis is dat, zeg! En inderdaad heerlijk met veel uitjes! Wat heb ik mezelf al die jaren onthouden! Maar, ach ja, you live, you learn.

Mike

Anoniem

and be reborn again 😀

Anoniem

Datzelfde overkwam me een tijdje terug: hier op het forum had men het over Hollandse Nieuwe, iets wat ik jaren had gemeden als de pest vanwege een vervelende smaakervaring in mijn jeugd. Maar toen ik de viskraam zag toch de stoute schoenen aangetrokken en wat blijkt: ik vond hem heerlijk. Inderdaad jammer van al die jaren onthouden van haring.

Maar dat ga ik ruimschoots inhalen!

Angela
    Bijdrager

Ik kan me er nog steeds niet toe zetten 😡 Die schubben……brrrrr 🙄

Anoniem

Oh heerlijk een zoute met uitjes, mogen die uitjes zo wel rauw?

Webmaster
    Bijdrager

Ja hoor, uitjes rauw zijn lekker en gesond!

Mike

Anoniem

ohh fijn, doe het ook altijd een beetje bij mijn sla, radijsjes dan?

E123
    Bijdrager

Radijsjes niet helaas. Deze bevatten goitrogenen (schildklieronderdrukkers).

Anoniem

Jammer, die zijn zo lekker bij de sla.

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Hoe zit het dan met rolmops/haring in zuur? Ik mag niet denken aan rauwe haring.

Anoniem

Jaaa, heerlijk de Hollandse Nieuwe met uitjes.

Dirtsa, ik had toevallig een pot rolmops in mijn handen vandaag, maar het was gezoet met zoetstof.

Kan nergens meer rolmops vinden zonder zoetstof helaas.

Webmaster
    Bijdrager

Er bestaan ook geen augurken meer zonder suiker. De mensen kunnen de smaak zuur niet meer waarderen.

Mike

autumn
    Bijdrager

Ik ben ook dol op rauwe haring, vooral de Hollandse nieuwe inderdaad. Ik ga er soms speciaal voor naar de markt. Echt smullen, maar dan zonder uitjes voor mij!

Anoniem

ook ik heb vorige week een Hollandse nieuwe op van de markt….na jaren van denken dat ik het niet lekker vond maar het viel reuze mee. Al blijf ik het een raar gezicht vinden om de haring in je keel te laten glijden als een zeehond! Op dezelfde markt in Dordrecht is vrijdags ook een Boerenmarkt met biologische produkten en ik heb een stuk Remekerkaas gekocht…man man wat is dat toch lekkere kaas!

Anoniem

Ik werk in een biologische winkel en wij hebben wel zure augurken te koop.

Maar is natuurazijn eigenlijk wel goed? want wat is dat eigenlijk?

Petra

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 76)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.