Hoeveel vlees eten jullie eigenlijk?

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Hoeveel vlees eten jullie eigenlijk?

Dit onderwerp bevat 112 reacties, heeft 31 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  fatsnotbad 4 jaren, 1 maand geleden.

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 113)
  • Auteur

Rapunzel
    Bijdrager

😀

Heel toevallig vertelde ze dat ze lange tijd vegetariër is geweest, ook veganist en macrobioot. Uiteindelijk is ze uitgekomen op vegetarisch+vis. 57 Jaar en een erg knappe en jeugdig uitziende vrouw! Prachtig haar ook.

autumn
    Bijdrager

Bedankt voor je reactie Mike. Heel verhelderend, voelt zin voor zin erg kloppend!

Ik zou nog wel meer willen weten over die 5 generaties. Zijn dat de bevinden van W. Price?

Ik hoor nogal eens mensen bewijzen aanvoeren van stammen in India die vegetarisch leven.

Webmaster
    Bijdrager

Dat idee van die 5 generaties komt niet van Price. Ik heb al eerder beschreven dat Francis Pottenger met zijn kattenexperiment aantoonde dat gedegenereerde katten na 3 generaties uitstierven. Ik weet niet maar ik dit vandaan heb (ik lees zoveel!), maar bij mensen is dat 5 generaties. Als je bedenkt dat een generatie 20 jaar is en je neemt 1950 als uitgangspunt, dan zitten we dus nu in generatie 4. Dit betekent dat het 5 voor 12 is! Snap je nu ook waarom ik zo fel uit de hoek kan komen? Er is geen tijd meer om nog langer te lopen soebatten over allerlei zienswijzes die niet geworteld zijn in de traditie, historie en anatomie van de mens, er moet NU iets gebeuren! We moeten terug naar de oude wijsheden. Overigens niet alleen op het gebied van voeding, maar bijv. ook het gebied van filosofie, wetenschap, klankheling, etc.

Mike

autumn
    Bijdrager

Zou die 17% soortbarrière van Wolfe niet als een vangnet werken en als een uitkomst voor de toekomst?

En zo niet, misschien is het wel helemaal niet de bedoeling dat we met z’n allen op aarde blijven. Wie weet dat?

Ik sluit me graag aan bij het belang van het verspreiden van de juiste informatie. Wat dat betreft zijn we collega’s. Maar laten we vooral blijven vertrouwen op de goede afloop! Als de nood het hoogst is, is de redding nabij…

Klinkt goed toch?! 🙂

Webmaster
    Bijdrager
    Quote:
    Het lijkt me voor deze site ook wel een goed idee om een kernachtige samenvatting te publiceren met daarin het anatomisch, historisch en archeologische bewijs opgesomd van het concept: de homo carnivorus

Dennis,

U vraagt, wij schrijven:

https://www.fatsforum.nl/bbpress/topic.php?id=429

Kun je deze tekst weer doorsturen naar je plantenetende maatjes, voordat het te laat is en ze nog verder wegkwijnen. Er is storm voorspeld, laat het ze lezen voordat ze wegwaaien! :mrgreen:

Mike

Anoniem
    Quote:
    maar bijv. ook het gebied van filosofie, wetenschap, klankheling, etc.

Wat bedoel je met klankheling? Heb je daar een link van of een verwijzing naar een boek, ik las vandaag iets over water zuiveren met geluid en het heeft mijn interesse.

Webmaster
    Bijdrager

Er is een oude traditie van klankheling in Tibet en in andere delen van Azie. Een hele mooie film die je zeer zeker moet gaan zien is The Story of the Weeping Camel (2003) van de Mongoolse filmmaakster Byambasuren Davaa. Hierin is te zien hoe een kameel d.m.v. klankheling wordt bevrijd van het trauma van een moeilijke bevalling. Deze kameel moet er zelfs van huilen, dus laat niemand mij ooit meer vertellen dat dieren niet kunnen huilen. Onze kat is zo gelukkig dat ik zeker weet dat ik haar af en toe zie glimlachen.

Mike

Poekie
    Moderator
    Quote:
    Onze kat is zo gelukkig dat ik zeker weet dat ik haar af en toe zie glimlachen.

Ook ik heb onze kat (god rest her soul) ook heel vaak ‘betrapt’ op een gelukzalige glimlach.

Voor ons een teken dat ze het naar haar zin had.

Webmaster
    Bijdrager

Poekie,

Jullie MOETEN echt die film gaan zien over die kameel, een absolute aanrader!

Mike

Poekie
    Moderator
    Quote:
    Jullie MOETEN echt die film gaan zien over die kameel, een absolute aanrader!

U beveelt wij kijken. 😉

Mike, het is inderdaad een aanrader.

Wat wonderbaarlijk wat klankheling kan doen.

Eerst het snaarinstrument tegen haar lichaam zodat de resonantie al wat doet.

En dan de zang er bij.

En ja, ze huilde.

Maar zag je dat het jong eerder in de film ook huilde, dat het alleen gelaten werd.

Vond trouwens wel dat er al veel westerse invloeden waren.

In Egmond (30km bij ons vandaan) kan men een avond meemaken met klankschalen.

ca. een maandje geleden zijn we bij een concert geweest van Simone Awhina.

Zij begon haar concert met een klankschaal.

Wat was dat mooi. Zo’n resonantie en trillingen. Heerlijk om naar te luisteren.

We zijn van plan om een keer zo’n klankschalen avond bij haar te volgen.

Poekie
    Moderator

Wat ook heel mooi was in de ‘kamelen’ film: Ze filmden de rust en harmonie in het gezin.

Als het kleine meisje huilde werd het liefdevol getroost en later in slaap gezongen.

Daarna zag je dan het tegengestelde beeld van het kamelen jong dat alleen gelaten was.

Ik vond ook dat het gezin een grote rust uitstraalde.

Poekie
    Moderator

Gisteren zijn wij bij een biologische slager geweest in Purmerend: slagerij Koeman, what’s in a name.

Hier zijn site.

We waren op zoek naar biologische orgaanvlees, beestenbotten, mergpijpjes.

Het is een waar biologische vlees walhalla en een bijzonder vriendelijke man, ook zijn personeel is vriendelijk.

Zal hij zijn eigen producten eten waardoor hij zo toegankelijk is, hij nam in ieder geval de tijd om ons wegwijs te maken in zijn producten.

Onze biologische-dynamische boerin verkoopt ook orgaan vlees maar dat is natuurlijk afhankelijk van wanneer er weer een koe/kalf wordt geslacht. En we willen meer lever gaan eten want onze eigen lever kan wel wat gebruiken.

We hebben bij slager Koeman runderlever, kalfslever, mergpijpjes, beestenbotten, ossenstaart en leverworst meegenomen.

Verder hadden ze allerlei soorten orgaanvlees van rund, varken en kip. Ook tong, ossenstaart lag in de vriesvitrine.

De leverworst maken ze zelf zonder toevoegingen, wel met kruidenzout dus daarin kan ik misschien nog wat gaan sturen met de tijd.

Kan in ieder geval een vraag stellen of hij Keltisch zeezout kent en hem daar informatie over geven.

Morgen gaan we verse groente halen en dan weer 3 grote pannen beestenbottenbouillon trekken, soep maken en dan invriezen.

We eten momenteel vrijwel dagelijks soep.

Dus woon je in de buurt van Purmerend, winkelcentrum Overwhere, Leeuwerikplein: Het is een aanrader om eens te gaan kijken/shoppen bij deze Slager Koeman.

autumn
    Bijdrager

Goed werk Poekie! Daar hou ik ook wel van, grondig inkopen doen.

Ja soep is geweldig. Ik ben er ook steeds meer een gewoonte van aan het maken om tussen de middag soep te eten als ik thuis ben. In feite kan je soep natuurlijk ook meenemen in een thermosfles. Toch zoek ik eigenlijk nog een metalen thermosbak in de vorm van een soepkom. De deksel open draaien en meteen met de lepel erin. Ik ben ze alleen nog nergens tegen gekomen.

Kreeg je de botten gratis mee bij de slager? Hoe maak jij jouw bouillon eigenlijk? Een grote pan met water en botten opzetten en dan enige uren koken? Ook nog azijn of iets toevoegen?

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Het beste kun je de botten eerst minstens een half uur in water laten staan met 2 eetlepels appelazijn. Daarna voeg ik toe: 2 ruime eetlepels keltisch zout en vers gemalen zwearte peper, 1 hele ui/1 wortel aan stukjes en half bosje selderij. koken, afschuimen en minsens 43 a 5 uur laten trekken.

Gisteren nog gemaakt, werkelijk heerlijke bouillon geworden.

autumn
    Bijdrager
    Quote:
    Het beste kun je de botten eerst minstens een half uur in water laten staan met 2 eetlepels appelazijn.

En dit water wordt daarna een onderdeel van de soep, maak ik op uit de woorden: “Daarna voeg ik toe”.

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 113)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.