Hoe tv, radio en andere media berichten over gezondheid/voeding

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Hoe tv, radio en andere media berichten over gezondheid/voeding

Dit onderwerp bevat 1,672 reacties, heeft 120 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  fatsnotbad 6 uur, 15 minuten geleden.

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 1,673)
  • Auteur

Louise
    Bijdrager

NVP: Plofkip is stiekem gewoon een bofkip.

??? ‘Eigenlijk bestaat de plofkip niet eens, dus valt er ook weinig op te lossen.’

Weg met de plofkip, in Nederland hebben we namelijk bofkippen. Tenminste, als het aan de Nederlandse Vakbond Pluimveehouders (NVP) ligt.

Voor gehele artikel zie: Plofkip bestaat niet. Geen plofkip maar bofkip. :mrgreen:

Uiteraard ben ik het er niet mee eens maar vond het wel een “leuk” artikel en ook weer een mooi voorbeeld hoe er tegen de voedingsindustrie word gekeken of hoe hun zelf proberen het goed te praten.(zowel boeren als bedrijven) Hoe zouden wij erop reageren als het bij ons wordt toegepast?

Webmaster
    Bijdrager

Ik stel voor dat we de mensen die dit beweren 6 weken achtereen in constant licht zetten, verschrikkelijk voedsel geven en in kooien op elkaar gestapeld op elkaars kop laten schijten. Kijken of ze dan nog steeds vinden dat deze dieren boffen!

Mike

Anoniem

Zit ik naar Lifeisbeautiful te kijken, ben verbaasd ze beweren dat grasgevoerde koeien gezonder zijn en varkens die lekker mogen grazen :D. Nou en dat op rtl 4…

oh het gaat over de dieren van PureGraze

Romagi
    Bijdrager

Vanavond op Kassa Ned 1 is het onderwerp o.a. margarine. Ook was er vorige week iets over suiker op Radar. En passant werd er wel gezegd dat suiker verslavend werkt. en ze lieten zien dat het overal in zit. Het geeft mij een beetje moed, gaan we dan eindelijk de goede kant op? Kennen jullie foodwatch? Zeer interessant, onafhankelijk onderzoek van levensmiddelen.

Anoniem

Zit nu Kassa te kijken, om te janken wat een voedingsdeskundige van Wageningen, wat nu de gezondste margarine is Duhhh..

Anoniem

Ja, heb het ook gezien. Triest. Roomboter wordt helemaal niet genoemd, alleen maar plastics die ze vergelijken. Die ‘expert’ zal wel betaald worden door de industrie 🙄

De rest zal nog onwetend zijn.

Romagi
    Bijdrager

Iemand zei op dit forum dat zodra er iets over een voedingsmiddel wordt gezegd er direct weer een tegengeluid komt. Dat is waarschijnlijk toch hier aan de hand want foodwatch heeft becel behoorlijk afgekraakt. Deze uitz. was in iedergeval weer zeer teleurstellend.

Webmaster
    Bijdrager

Ik heb het ook gezien. Ook de presentatiestijl van de voice-over van de ‘reportage’, wat een slecht excuus voor journalistiek! Geen woord over roomboter, geen gedegen uitleg over het hydrogenatieproces en dan de ‘usual suspect’ Frans Kok. Het is of Kok, of Katan die altijd de revue passeren. Enne…Frans, die omega-3 en 6 vetzuren moeten wel degelijk naderhand worden toegevoegd omdat ze kapotverhit zijn!

Mike

Webmaster
    Bijdrager

Ze kondigden overigens nog aan dat de uitzending van a.s. dinsdag o.a. gaat over vegetarische vleesvervangers. In het aankondigende filmpje kwam meteen al de mythe voorbij dat dit een zegen is voor het milieu. Wat betekent de naam van dat programma eigenlijk, Kassa? Kassa voor wie?

Mike

Anoniem

Tanja
    Bijdrager

Ik kan er niks aan doen, maar blijf me toch steeds verbazen…

http://www.thehealthyhomeeconomist.com/health-dept-to-homeless-you-cant-eat-deer-meat/

Anoniem

Echt niet normaal zijn die lui echt helemaal gek geworden?!

Ook dit nog:

Quote:
    Here’s the kicker. The staff was also instructed to split open the packages of meat and pour Clorox on them as an “extra precaution so that animals would not eat it from the dumpster and become sick or die.” – See more at: http://www.thehealthyhomeeconomist.com/health-dept-to-homeless-you-cant-eat-deer-meat/#sthash.6ib9hmfY.dpuf

En dat doet “the staff” dan ook nog braaf natuurlijk! Eikels !

In Nederland worden blijkbaar dit jaar 250 000 ganzen afgemaakt omdat er te veel zijn.

Het vlees wordt vernietigd…grote schande

Tanja
    Bijdrager

Webmaster
    Bijdrager

Misschien dat ze nu eindelijk eens de oorspronkelijke bedoeling leren snappen van het woord ‘recept’. Ooit schreven artsen standaard specifieke voedselprotocollen voor om hun patienten te helen!

Mike

Louise
    Bijdrager

Het ontstoken brein

Freud is niet meer van deze tijd. De huidige benadering van psychiatrische aandoeningen is te simpel, stellen onderzoekers. Zij zoeken nu naar een biologische basis van deze aandoeningen. In het lichaam dus en niet in de geest. ‘We moeten kijken naar het immuunsysteem als oorzaak’, zegt prof. dr. Hemmo Drexhage. Door overactieve afweercellen lijken hersenen van psychiatrisch patiënten namelijk ‘ontstoken’ te zijn.

Het onstoken brein.

Patiënten die lijden aan schizofrenie of manische depressiviteit hebben opvallend vaak een schildklierafwijking of andere auto-immuunaandoening. Ook aandacht voor kraambedpsychose.

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 1,673)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.